15 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
E-ticarette tüketicinin favori markası hangisi?
Haberler

E-ticarette tüketicinin favori markası hangisi?

Berçem Sultan Kaya
21 Mayıs 2022
3 dk okuma

Türkiye’de büyük bir ivme kazanan ve tüm dünyada en hızlı gelişen sektör olan e-ticaret, 2022 yılında da yükselmeye hızla devam ediyor. Bu süreçte, favori markalarımız zamanla değişirken en çok aldığımız ürün gruplarında da değişiklikler görünüyor…

Türkiye’de E-Ticaret 2022 raporunu yayınlayan Twentify, e-ticaret markalarına duyulan ilginin ve online-offline kanal ilişkisinin yanında ürün-fiyat araştırma süreçlerinin, tercih motivasyonları ve salgın etkisinin yer aldığı rapor, markaları e-ticaret stratejisine bir katkı ve toplumun tercihlerine ışık tutuyor.

Buna göre, 2021 yılında yüzde 86 oranında olan alışkanlık oranı 2022 yılında değerini koruyor ve yüzde 86 oranında devam ediyor.

e-ticaret

Araştırmanın sonuçlarına göre, geçen sene e-ticaret platformları arasında zirveyi paylaşanlar farklılık gösteriyor. 2021’de ilk sırada Hepsiburada, Trendyol, Gittigidiyor ve n11 yer alırken, 2022 yılında zirvenin sahipleri Trendyol, Hepsiburada, LCWaikiki ve Getir oluyor. Bu noktada tek kendi markası özelinde satış yapan LCWaikiki listenin başındaki yeriyle dikkatleri üzerine çekiyor.

Trendyol, yüzde 78 ile son bir yılın lideri oluyor. Geçtiğimiz yıl Hepsiburada ile başa baş gelen Trendyol, bu sene birinciliği farkla alıyor. Aynı zamanda Trendyol en sık alışveriş yapılan platformlar arasında da yüzde 51 orana sahip. 

Aldıkları hizmetten memnun olup, memnuniyetlerini çevreleriyle paylaşan mutlu ve sadık müşteri grubuna en çok sahip olan markalarda ise Decathlon, Samsung ve Apple Store öne çıkıyor.

E-ticarette tüketicinin favori markası hangisi?

2022’de de hızlı teslimat tercih sebebi

Online alışveriş yapanların kargo firması tercihinde firmanın daha hızlı olması, paketlerin eksiksiz teslim edilmesi ve zamanında teslim edilmesi seçimi etkileyen en önemli faktörler olarak karşımıza çıkıyor.

Instagram etkisi

Online platformlar üzerinden alışveriş yapanların yüzde 28’i sosyal medyada ürün tanıtımı yapan bir influencerdan etkilenip ürünü satın almaya karar veriyor. Üstelik bu platformlar üzerinden yapılan alışverişler de artmaya devam ediyor.

Özellikle Instagram, TikTok gibi platformlarda gerçekleşen influencer iletişiminin tüketicileri alışverişe yönlendirmede etkili olduğu görülüyor. Instagram yüzde 92 oranla bu platformlar arasında tüketicileri alışverişe yönlendirmede en etkili platform olarak karşımıza çıkıyor. 

Sosyal medya mecrasından en çok yapılan alışverişler kategorilerinde de ilk sırayı yine giyim/aksesuar (yüzde 68) ve kozmetik/kişisel bakım (yüzde 45) alıyor.

İnternet tüketiciyi hedefinden şaşırtabiliyor

Tüketicilerin büyük bir çoğunluğu satın alma kararlarını vermeden önce hem internetten hem de mağazadan ürün ve fiyat araştırması yapıyor. Araştırmalar gösteriyor ki; internetten yapılan incelemeler sonucu tüketici kararını bu inceleme sonucuna göre veriyor ve bazen hedeflediği marka yerine başka bir marka tercih edebiliyor. 

Kadınların ayda ortalama 11,55 kere giyim konusunda araştırma yaparken, bu sayı erkeklerde 8,58’te kalıyor. En çok satın alınan ürün grubu ise ayakkabı çıkıyor. 

Tüm bu sürecin sonunda alışveriş büyük bir çoğunlukla online platformda tamamlanıyor. Bunun en büyük nedeni olarak e-ticaret platformlarının sağladığı özel indirimler ve avantajlar olduğu görülüyor. 

Zirve gıda ürünlerinin

Gıda ve temizlik ürünlerinin yer aldığı hızlı tüketim kategorisinde ise atıştırmalıklar, temizlik ürünleri ve kişisel bakım ürünleri en çok satın alınan ürünlerin başında geliyor. Özellikle son 12 ayda gıda ürünlerinde neredeyse 2 katına çıkan oranlardaki artış oldukça dikkat çekerken, satın alma sıklığı bakımından en çok alışveriş yapılan giyim kategorisini geride bırakıyor. Bu alanda da online alışverişte en çok tercih edilen platformun yüzde 23 lük oranla Getir olduğu dikkat çekiyor. 

2018’den bu yana “Türkiye’de E-Ticaret” raporlarıyla online ticarette yaşanan çeşitliliği ve hizmet kalitesini takip eden Twentify, 2022 raporuyla da Covid-19 sonrası e-ticaretteki gelişmelere dikkat çekiyor. Türkiye temsili kriterlere uygun toplam 2361 katılımcı ile gerçekleştirilen rapor Şubat -Mart 2022 tarihlerini kapsıyor. Araştırma Mobil Araştırma Yöntemi kullanılarak, Twentify Bounty tüketici platformu üzerinde gerçekleştirilmiştir.

featured
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Babalar Günü'nü kutlayan markalar!
Babalar Günü’nü kutlayan markalar!
Markanızın dijital dünyadaki nabzını tutun! İşte en iyi sosyal medya izleme araçları...
Markanızın dijital dünyadaki nabzını tutun! İşte en iyi sosyal medya izleme araçları…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Amazon'da ürün değişimi seçeneği kaldırıldı" iddialarına markadan yanıt geldi
Haberler
“Amazon’da ürün değişimi seçeneği kaldırıldı” iddialarına markadan yanıt geldi
İrem Alimoğlu
22 Nisan 2025
Markaların yıldız haritası Google yorumlarında!
Haberler
Markaların yıldız haritası Google yorumlarında!
Marketing Türkiye
20 Nisan 2025
İklim inovasyonunda öne çıkan 3 trend
Haberler
İklim inovasyonunda öne çıkan 3 trend
İrem Alimoğlu
26 Nisan 2025
Son çağrı: Brandverse Awards başvuruları kapanıyor!
Haberler
Son çağrı: Brandverse Awards başvuruları kapanıyor!
Sena Tufan
1 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.