21 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
“Türkiye’de anne babalar gizlice TV izliyor”
Haberler

“Türkiye’de anne babalar gizlice TV izliyor”

Marketing Türkiye
5 Aralık 2017
2 dk okuma

İster yemek yaparken en sevdiğiniz dizinin bölümlerini üst üste izleyin, ister favori yapımınızın yeni bölümünü seyredebilmek için banyoda her zamankinden daha fazla vakit geçirin…  Ebeveynler, bunları yaparken kendinizi suçlu hissetmenize gerek yok, çünkü Netflix araştırmasına göre yalnız değilsiniz. Araştırma, Türkiye’de anne babaların %96’sının haftada en az bir kere kendilerine zaman ayırıp gizlice TV izlediklerini ortaya koydu.

Evet, biliyoruz: Çocuk sahibi olmak muhteşem bir duygu. Ama özellikle de çocuklar henüz küçükse bir o kadar yorucu olabiliyor, çünkü her şeyleriyle siz ilgilenmek zorundasınız. Enerjinizi korumanın tek yolu ise biraz kendinize vakit ayırmak. Netflix ebeveynler arasında gerçekleştirdiği benzersiz bir araştırma* ile anne babaların “tazelenmek” için kendilerine nasıl özel anlar yarattığını araştırdı.

Buna göre, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de ebeveynlerin çoğu, 7/24 süren sorumluluklarından biraz olsun rahatlamak için sevdikleri TV dizilerini gizlice ve tek başına (bu sefer çocuklar olmadan!) izlemeyi tercih ediyor. İşte araştırmadan öne çıkan bazı notlar…

Netflix araştırmasında katılımcıların yüzde 75’i çocuk sahibi olmadan önce kendilerine daha çok vakit ayırabildiğini söylüyor. Peki çocuk sahibi olduktan sonra en çok neyi özlüyorlar? Yüzde 72’si arkadaşlarıyla buluşmayı, yüzde 60’ı spor yapmayı (inanabiliyor musunuz) ve yüzde 40’ı da sevdikleri televizyon dizilerini izlemeyi özlediğini söylüyor.

ebeveynler_nasıl_sevdikleri_dizileri_izler_Infografik

Türkiye’den Netflix anketine katılan anne babaların yüzde 96’sı haftada en az bir kez, yüzde 54’ü ise en az günde bir kez, gizlice dizi ya da film izleyerek kısa kaçamaklar yaptığını söylüyor. Çoğu TV izlemek için “sadece kendine ayırdığı” bu anları, başka işler yaparak ya da gerçek anlamda çocuklarından gizlenerek kamufle ediyor. Türkiye ve diğer ülkelerdeki anne babalar bu konuda oldukça yaratıcı çözümler buluyor. Türkiye’de ebeveynler en çok yüzde 70 oran ile “yatağa yattığında” TV izliyecek vakti değerlendiriyor. Ardından yüzde 43 ile “Yemek yaparken”, yüzde 35 ile “banyoda daha uzun kalmak” yanıtları geliyor. Fransız ve İngiliz ebeveynlerin yarısı “evi temizlerken” TV izliyor, İspanyollar yüzde 34 oranla “spor yaparken” İtalyanlar ise yüzde 27 oranla “çocuklarını arabada beklerken” kendilerine özel TV keyfinin tadını çıkarıyor.

Türk ebeveynler kendilerine ayırdıkları vakitlerde en çok hangi dizileri izliyor?

Netflix araştırması gizlice ekran karşısına geçen anne babaların en çok hangi yapımları izlediklerini de ortaya çıkardı. Buna göre Sherlock (yüzde 29), Dexter (yüzde 27) ve Breaking Bad (yüzde 19) ilk üçe girmeyi başaran diziler.

Ebeveynlerin Türkiye’de en çok izlediği ilk 10 dizi ise şöyle:

Sherlock                                    %29

Dexter                                       %27

Breaking Bad                             %19

Mad Men                                   %17

Narcos                                      %14

Love                                         %13

Jessica Jones                             %12

Pretty Little Liars                        %12

The Last Kingdom                      %10

One Day at a Time                      %8


Gizlice izliyorlar ama yaptıklarının da arkasındalar!

Gizlice gözde TV dizilerini izleyen ebeveynlerin yüzde 70’i kendilerini bu kaçamaklarından dolayı suçlu hissetmiyor. Çünkü bu sayede dünya ile daha çok bağlantı kurduklarını  yüzde 58) ve daha az stresli (yüzde 75) olduklarını, arkadaşlarıyla konuşacak daha fazla şey bulduklarını söylüyorlar.

Tüm bunlar göz önünde bulundurulduğunda Türkiye’de ebeveynlerin yüzde 66’sı için TV izlemenin, en rahatlatıcı “kişisel” aktiviteler biri olması şaşırtıcı değil. Bu tercih özellikle babaların başvurduğu ilk üç yöntemden biri (yüzde 52) olarak öne çıkıyor. Netflix araştırmasına göre anneler yüzde 54 oranla tek başına alışveriş yapmayı, tek başına TV izlemenin (yüzde 28) yerine koyuyor.

1 Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
4 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
5 37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Güncel Haberler
Sanipak’ın sürdürülebilirlik manifestosu: Kadın, çevre ve hijyen
Sanipak’ın sürdürülebilirlik manifestosu: Kadın, çevre ve hijyen
Young Lions, Marketers kategorisinde Türkiye'ye ilk Altın ödül!
Young Lions, Marketers kategorisinde Türkiye’ye ilk Altın ödül!
Watsons Güzellik ve Kişisel Bakım Ödülleri, 11 yıldır tüketicide güven unsuru oluşturuyor!
Watsons Güzellik ve Kişisel Bakım Ödülleri, 11 yıldır tüketicide güven unsuru oluşturuyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
Haberler
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
Nafizcan Önder
14 Mayıs 2025
Türkiye'de üretken yapay zeka yükselişte
Haberler
Türkiye’de üretken yapay zeka yükselişte
İrem Alimoğlu
26 Nisan 2025
Cannes Lions'tan Türkiye'ye ilk altın!
Haberler
Cannes Lions’tan Türkiye’ye ilk altın!
Sena Tufan
3 gün önce
İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
Haberler
İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
Marketing Türkiye
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.