21 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye Uyku Alışkanlıkları Araştırması açıklandı
Haberler

Türkiye Uyku Alışkanlıkları Araştırması açıklandı

Marketing Türkiye
10 Mart 2020
3 dk okuma

Yataş Bedding, bu yıl 13 Mart’ta kutlanacak olan Dünya Uyku Günü vesilesiyle yaptığı “Türkiye Uyku Araştırması” ile Türkiye’nin uyku alışkanlıklarına ışık tuttu. Araştırma sonuçlarına göre

Yataş Bedding, Türkiye’nin uyku alışkanlıklarını belirlemek ve iyi uykuya dair farkındalık yaratmak hedefiyle hayata geçirdiği “Türkiye Uyku Araştırması”nın sonuçlarını Yataş Grup Kurumsal İletişim ve Tanıtım Direktörü Selmin Gündoğdu  ev sahipliğinde gerçekleştirilen bir toplantıyla açıkladı. Toplantıda Nöroloji Uzmanı Prof. Dr. Zerrin Pelin de “İyi uyku nedir? Uyku hastalıklarının sağlığımız üzerindeki etkileri, kaliteli uyku için neler yapılmalı?” gibi konularda önemli bilgiler verdi.

8 saat uyuyoruz

Türkiye Uyku Araştırması sonuçlarına göre Türkiye’nin yarısına yakını günde 8 saat uyuduğunu söylüyor. Yatış saati ortalama gece 12.00 iken, kalkış saati ise 07.00-08.00 arasında değişiyor. Orta yaş ve üstü kişiler ise 7 saatlik uykuyu kendileri için yeterli görüyor. Hafta sonları ise uyku sürelerimiz artıyor, 9-10 saati bulabiliyor. Araştırma, ideal uyku süresini yakalamalarına rağmen Türkiye’nin yarısından fazlasının “Sabahları dinlendim hissi ile uyanıyor musunuz?” soruna “evet” cevabını veremediğini ortaya koydu. Yine “Sabah uyandığınızda enerjik oluyor musunuz?” sorusuna da her 2 kişiden 1’i “hayır” yanıtını verdi.

Türkiye sağlıklı uyuduğunu düşünüyor ancak…

Araştırmadan çıkan en ilginç sonuçlardan biri de yüzde 83’lük bir oranın uyku sorunu yaşamadığını söylemesi oldu. Uykuyu engelleyen sorunları sorulduğunda ise yüzde 12 horlama, yüzde 3 insomnia (uykusuzluk hastalığı), yüzde 3 huzursuz bacak sendromu, yüzde 1 ise uyku apnesi yaşadığını belirtti. Araştırma tüm bu sorunları bir uyku problemi olarak görmediğimizi, sağlıklı bir uyku uyumadan, iyi uyuduğumuzu düşündüğümüzü gözler önüne serdi.

 5 kişiden 1’i bel ve sırt ağrısı çekiyor

Türkiye’de 5 kişiden 1’i bel veya sırt ağrısından şikayet ediyor. Bu sorundan muzdarip olan kişiler ise ağırlıkla 35-60 orta yaş üstü kadınlar… Kadınlar bu ağrıları hastalıklara, erkekler ise ağır kaldırmaya bağlıyor.  Bel ve sırt ağrısı yaşayan 4 kişiden 1’i sorunun yatak olabileceğini söylüyor. Ama bu düşünce yaşadığı ağrı kronikleşene kadar insanları yatağını değiştirmek konusunda harekete geçirmiyor.

Uyku probleminin en önemli nedeni stres ve kaygı

Araştırma sonuçlarına göre en önemli uyku problemi olarak stres ve kaygı görülüyor. En çok uyku sorununu ise evli, çocuklu ve çalışanlar yaşıyor. Bu kişiler hem iş stresi, hem yaşam ve gelecek kaygısı, hem de küçük çocukların sık sık uyanması ile tam uykuyu neredeyse hiç alamıyorlar. 18-24 yaş arası öğrenciler en az uyku sorunu yaşayan ve en düzensiz uyuyan kitle olarak karşımıza çıkıyor. 25-35 yaş arası yalnız yaşayanlar,yeni evliler ve  çalışanlar bu yaşlarda iş stresi veya geçim sorunları nedeniyle uykuya geç dalıp sabah erken ve yorgun uyanıyor. 45 – 70 yaş erken yatıp erken kalkıyor ve kısa uyuyor.

Yatağa telefonla giriyoruz

Türkiye Uyku Araştırması, günlük hayatımızı esir alan teknolojiden uyumak için hazırlanırken bile uzak durmadığımızı bir kez daha gözler önüne serdi.  2 kişiden 1’i uyumadan önce mutlaka teknoloji kullanıyor. 18-34 yaş grubu yatmadan önce sosyal medyaya göz atıyor, 35-45 yaş aralığındaki evli ve çocuklu kişiler ise yatağa uzandığında telefonla ilgilenmeyi kendilerine ayırdıkları bir süre olarak tanımlıyor

İyi uyumak için sessiz ve karanlık ortam arıyoruz

Katılımcıların yüzde 47’si ideal uyku ortamının ılık/sıcak olması gerektiğini söylerken, yüzde 45’i sessiz,  yüzde 41’i ise karanlık olmalı dedi.

Türkiye Uyku Araştırması’nın diğer sonuçları ise şöyle:

  • Katılımcıların yüzde 54’ü uykuyu dinlenmek, yüzde 17’si rahatlık, yüzde 10’u huzur, yüzde 5’i ise ihtiyaç olarak tanımlıyor.
  • 35-60 yaş grubu katılımcılar uykuyu “sağlık”, yeni evliler ise “mutluluk” olarak anlamlandırıyor.
  • İyi uyku tanımında ise ilk üç sırada derin ve rahat uyumak, dinlendim ve uykumu aldım hissiyle uyanmak, kesintiye uğramamış bir uyku uyumak yer alıyor.

 

Araştırmanın metodolojisi:

Kalitatif ve kantitatif olmak üzere iki aşamadan oluşan araştırmanın kalitatif bölümü focus ve ev ziyaretleri şeklinde gerçekleştirildi. Araştırmada toplam 12 Focus Grup ve 24 Etnografik Görüşme yapıldı. Türkiye temsili 12 ilde yapılan araştırmaya 1404 kişi katıldı. Araştırmanın veri toplama aşaması yüz yüze görüşme yöntemine göre gerçekleştirildi. Araştırma Binom Araştırma ve Danışmanlık Hizmetleri tarafından yapıldı.

1 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
4 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
5 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
Güncel Haberler
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Envato, 2026’nın yaratıcılık trendlerini açıkladı: Kusursuzluktan özgürlüğe geçiliyor
Envato, 2026’nın yaratıcılık trendlerini açıkladı: Kusursuzluktan özgürlüğe geçiliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Gelişmeleri kaçırmanın dayanılmaz hafifliği: JOMO
Haberler
Gelişmeleri kaçırmanın dayanılmaz hafifliği: JOMO
Nafizcan Önder
15 Kasım 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (18-24 Ekim)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (18-24 Ekim)
Nafizcan Önder
24 Ekim 2025
WPP Media Başkanı Scott-Dawkins 2030'dan bildiriyor: "Reklamcının bir günü"
Haberler
WPP Media Başkanı Scott-Dawkins 2030’dan bildiriyor: “Reklamcının bir günü”
Nafizcan Önder
16 Kasım 2025
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Haberler
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
İrem Alimoğlu
1 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.