
Türkiye tanıtımına katkı sağlayan diziler Bakanlık tarafından desteklenecek…
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Türk dizilerinin Türkiye’nin küresel tanıtımındaki etkisine dikkat çekerek, yeni bir destek mekanizması üzerinde çalışıldığını açıkladı. Atatürk Kültür Merkezi’nde sektör temsilcileriyle bir araya gelen Ersoy, dizilerin kültürel diplomasi ve ihracat açısından stratejik bir değer taşıdığını vurguladı.
Kültür ve Turizm Bakanlığı himayesinde, Türkiye’nin dijital tanıtım markası “GoTürkiye” çatısı altında ünlü oyuncuların yer aldığı birçok mini dizi hayata geçirildi. Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) koordinasyonunda hazırlanan dizilere ve mini dizi projelerinin ülke tanıtımına sağladığı katkılara ilişkin Atatürk Kültür Merkezi’nde basın toplantısı düzenlendi.
Instagram, YouTube, TikTok başta olmak üzere 9 farklı sosyal medya platformunda 21,3 milyon takipçiye ulaşarak Türkiye’yi dijital tanıtımda zirveye taşıdıklarını vurgulayan Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, “Ancak biz bununla yetinmedik. Bugüne kadar TGA aracılığıyla, tüm dünyada yakından takip edilen 143 reklam ve 100’den fazla tanıtım filmi ürettik, 31,5 milyar gösterim ve 11 milyar izlenmeye ulaştık. Türkiye’yi dünyanın en görünür ülkelerinden biri haline getirdik” dedi.
Dizi ihracatı 1 milyar doları aştı
Türkiye’nin dünyada en çok dizi üreten ülkelerin başında geldiğine dikkati çeken Bakan Ersoy, dizi ihracat gelirlerinin ise 1 milyar doların üzerine çıktığını belirtti.
Yeni destek modelinde; uluslararası yayın başarısı, Türkiye’nin tanıtım stratejisiyle uyumlu senaryo ve en az 10 ülkede, üç kıtada yayınlanma gibi kriterleri karşılayan yapımlar teşvik kapsamına alınacak. Desteklenecek projeler, sektör temsilcilerinin de yer alacağı bir komisyon tarafından belirlenecek.
Kaynak: Sputnik Türkiye
