19 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye sokağa çıkma yasağından yana
Haberler

Türkiye sokağa çıkma yasağından yana

Marketing Türkiye
13 Nisan 2020
3 dk okuma

CURIOCITY’nin Türkiye genelinde kantitatif mobil anket olarak gerçekleştirdiği “Türkiye’nin COVID-19 ile Sınavı Araştırması”her 10 kişiden 9’unun virüsün yayılma hızını kesmek için sokağa çıkma yasağını istediğini gösterdi.

CURIOCITY Araştırma ve Danışmanlık Şirketi operasyon iş ortağı Diyalog Araştırma ile Türkiye’nin COVID-19 ile sınavını anlamak için ikinci araştırmasını tamamladı. 3-5 Nisan 2020’de, Türkiye temsili, 81 ilde 15 yaş ve üzeri 4140 birey ile mobil anket ile gerçekleştirilen dev araştırmaya göre, her 10 kişiden 9’u “virüsün yayılmasını önlemek için sokağa çıkma yasağı olmalı” görüşünü benimsiyor.

Son 1 haftada, her 3 kişiden 1’i en az bir kez evden dışarı çıktığını belirtiyor.

%34 son bir hafta içerisinde evden hiç çıkmadığını belirtirken, %66’lık çoğunluk en az bir kez veya daha fazla dışarı çıktığını söylüyor. Kadınlar arasında son bir haftada evden çıkmama oranı %44’e yükselirken, erkekler arasında ise dışarıya çıkanların oranı %77’ye dayanıyor. Evden çıkanlara bir hafta içerisinde kaç kez dışarı çıktıkları sorulduğunda, yine erkeklerin hemen her gün (haftada ortalama 7 kez), kadınların ise ortalama 3 kez evden çıktıkları görülüyor.

Evden çıkmış olan 2724 kişiye dışarı çıkma nedenleri sorulduğunda;

  • En çok market, eczane alışverişi için evden çıkıldığı belirtiliyor, %61. Alışveriş için dışarı çıkma oranı kadınlarda %73’e dayanıyor.
  • İş nedeniyle evden çıkma ikinci sıradaki neden, %39. Evden çıkan erkekler arasında işe gidenlerin oranı %53’e çıkarken, kadınların %22’si iş nedeniyle dışarıya çıktığını belirtiyor.
  • Ekmek, gazete almak gibi daha kısa mesafede yapılan alışverişler üçüncü neden olarak belirtiliyor, %25.
  • Diğer bir neden ise, araştırmanın maaş döneminde yapılması ile de ilişkili olarak, %16’lık bir kesimin banka-fatura işlemleri için dışarı çıkması olarak görülüyor.
  • Nedenler arasında “hava almak” %9 ya da “yürüyüş, spor” %4 oranları ile geride kalıyor.

Mart’tan Nisan’a geçişte seyahat eden ya da planlayanlar oranlarını koruyor; %5.

22 Mart 2020’de ilk yapılan araştırmada seyahat eden/etmeyi planlayan %6’lık bir kesim olduğu görülmüştü. Nisan başında yapılan ikinci araştırma da korona virüs salgını sonrasında, yaşadığı yerden başka bir yere (memleketine ya da yazlık evine) seyahat gerçekleştirdiğini belirtenlerin %5 oranında olduğunu işaret ediyor. Önümüzdeki günlerde seyahat planı yapma konusunda ısrar edenlerin de aynı oranda olduğu dikkat çekiyor, %5.

Dışarıya çıkanlar en sık kolonya, dezenfektan ile korunduklarını belirtiyorlar, %70.

Dışarı çıktığında virüsten korunmak için en az bir yönteme başvuranların oranı %87.

  • Herhangi bir önlem almayanlar kadınlar arasında %11 iken, erkeklerde bu oran %16’ya yükseliyor.
  • Araştırma Nisan’ın ilk haftasında dışarıya çıkan her 2 kişiden 1’inin maske kullandığını ortaya koyuyor. Maske kullanımı, kadınlarda ve 35 yaşın üzerindeki yetişkinlerde %55 ve üzerine çıkıyor.

Maskenin nasıl kullanıldığı sorulduğunda, kullananların %51’i maskeyi eve dönene kadar hiç çıkartmadıklarını belirtiyorlar. Kadınlar arasında bu davranış %62’ye yükselirken erkekler arasında %38 ile sınırlı kaldığı görülüyor. Diğer %49 maskeyi zaman zaman çıkardığını söylüyor, aynı maskeyi tekrar takanlar ve yenisi ile değiştirenler yarı yarıya.

  • Eldiven kullananlar toplum genelinde %37 oranında. Eldiven kullanımı kadınlar arasında %42’ye, 55 yaş ve üzerindekiler arasında da %45’e yükseliyor.

Dikkatli kullanılması ve çıkarılması konusunda uzmanların uyarıda bulunduğu eldiveni nasıl kullandıkları sorulduğunda; eldiven kullananların %58’i insan trafiğinin yoğun olduğu market, ulaşım gibi alanlardan sonra eldiveni değiştirdiklerini belirtiyorlar. %42 ise taktığı eldiveni eve dönene kadar çıkarmadığını söylüyor.

Türkiye sokağa çıkma yasağını gerekli görüyor, %90.

Sokağa çıkma yasağına dair fikirleri sorulduğunda, toplumun büyük bir kesiminin virüsün yayılımını engellemek üzere sokağa çıkmaya kısıtlama getirilmesini istediği görülüyor; %66 ülkenin tamamında sokağa çıkılmamalı görüşünde iken, %14 büyük ölçekte bölgesel kısıtlamayı uygun buluyor. Kendi şehrinde sokağa çıkma yasağı olmasını isteyenler %5 oranında, bölgesel yasağın küçük ölçekte olmasını isteyenler ise %4 seviyesinde.

  • Ülkenin tamamında sokağa çıkışın yasak olmasını dileyenler kadınlarda %70’e ve 15-34 yaşları arasında %72’ye çıkıyor.
  • Büyük ölçekte bölgesel yasaklar yönünde görüş belirtenler ise, 45 yaş ve üzerindekilerde %20’ye ulaşıyor.

3 kişiden 2’sinin evinde bulunan yiyecek, içecek ve temel ihtiyaç malzemesi en fazla 1 hafta için yeterli.
Evde bulunan yiyecek, içecek ve temel ihtiyaç malzemelerinin ne kadar süre yeterli olacağı sorulduğunda;

  • Halkın %14’ünün evdeki stoğu 1-2 günlük, %16 da evde bulunan ürünlerin 3-4 gün yeterli olacağını söylüyor. Evdeki ürünler ile 5-7 gün idare edebileceklerini söyleyenler ise %36. Toplamda; %66’nın en fazla 1 haftalık stoğu olduğu dikkat çekiyor.
  • Evindeki stoğun daha uzun süre yeterli olacağını belirten %34’lük kesimin içinde; %20 iki haftalık stoğu olduğunu söylüyor, geri kalan %14 ise bir ay ya da daha uzun bir süreye hazırlıklı olduklarını belirtiyorlar.
  • Sosyo-ekonomik sınıflar arasında evde stoğun yeterli olduğu süre açısından anlamlı farklılıklar ortaya çıkıyor. En düşük sosyo-ekonomik sınıfın %26’sı 1-2 günlük tedariği olduğunu belirtirken, en üst sosyo-ekonomik sınıfta 15 günden daha uzun bir süreye hazırlıklı olma oranı %40’ı buluyor.
karantina Koronavirüs
1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
3 Marka danışmanı Turgay Adıyaman hayatını kaybetti
Marka danışmanı Turgay Adıyaman hayatını kaybetti
4 Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
5 Karaca pazaryeri platformuna dönüştü!
Karaca pazaryeri platformuna dönüştü!
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (13-19 Haziran)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (13-19 Haziran)
En iyiler Brandverse Awards'da Grand Prix'ye uzandı. İşte o kampanyalar...
En iyiler Brandverse Awards’da Grand Prix’ye uzandı. İşte o kampanyalar…
Cannes Lions'un üçüncü gününde Grand Prix'ler sahibini buldu
Cannes Lions’un üçüncü gününde Grand Prix’ler sahibini buldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Cannes Lions'ta Türkiye'ye ilk ödül geldi!
Haberler
Cannes Lions’ta Türkiye’ye ilk ödül geldi!
Sena Tufan
2 gün önce
Yapay zeka, araba tamircisi olarak işe başladı!
Haberler
Yapay zeka, araba tamircisi olarak işe başladı!
Sena Tufan
12 Mayıs 2025
Midjourney video oluşturan yapay zeka modelini duyurdu!
Haberler
Midjourney video oluşturan yapay zeka modelini duyurdu!
Nafizcan Önder
8 saat önce
TİM Başkanı Gültepe: Yurt dışı alışveriş limiti 22 Euro’ya düşebilir
Haberler
TİM Başkanı Gültepe: Yurt dışı alışveriş limiti 22 Euro’ya düşebilir
Sena Tufan
17 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.