24 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye pazarlama sektörü yapay zekaya hazır değil
Haberler

Türkiye pazarlama sektörü yapay zekaya hazır değil

Marketing Türkiye
27 Nisan 2018
2 dk okuma

WPP tarafından bu yıl ikincisi düzenlenen Cofuture İnovasyon Festivali’ne katılanların yüzde 59’u yapay zekâ ile birlikte önemli oranda iş kaybı yaşanacağını düşünürken, yüzde 52’si ise şirketlerin bu teknolojiye hazır olmadığı görüşünde

WPP tarafından düzenlenen Cofuture İnovasyon Festivali’nde Kantar TNS tarafından yapılan teknoloji ve veri kullanımı, inovasyon aktiviteleri ve kadının çalışma hayatındaki önemi konularını içeren anketin sonuçları açıklandı. Ankete katılanların yüzde 59’u yapay zeka sebebiyle pek yakında önemli oranda iş kaybı yaşanacağını düşünürken, yüzde 52’si ise organizasyonlarının bu teknolojiye hazır olmadığı görüşünde. Ankette öne çıkan bir başka sonuç ise katılımcıların yüzde 68’inin organizasyonlarının büyük veriyi etkin şekilde kullandığını ortaya koyuyor.

Cofuture İnovasyon Festivali bu sene “Innovation for Impact” temasıyla gerçekleştirildi. WPP’nin kendi ekosisteminde hizmet verdiği tüm markalar ve iş ortakları için düzenlediği festival, 40’tan fazla girişime ve 1.500’e yakın katılımcıya ev sahipliği yaptı. Katılımcılar, teknoloji ve inovasyon alanında çalışan girişimcilerle bir araya gelerek, ihtiyaçlarına yönelik yeni çözümler üretebilme şansı yakalarken, farklı girişimlerle tanışarak, çözümlerini deneyimleme fırsatı buldu.

İnovasyon oranı yüksek ancak ciro içindeki payı düşük

Şirketlerin inovasyon aktivitelerini de inceleyen ankete katılanların yüzde 85’i organizasyonlarının geçtiğimiz 3 yıl içerisinde pazara yeni bir ürün veya hizmet sunduğunu belirtiyor. Bu oranın yüzde 76’sı ise bu ürün veya hizmetlerin ciro içindeki payının yüzde 5’i geçmediğini söylüyor. Ankette organizasyonların yenilik faaliyetlerinde bulunamamalarının en büyük nedeni ise yeni fikirlerin eksikliği ve finansal yetersizlik olarak gösteriliyor.

Kadın erkek eşitliliği verimlilik artışı getiriyor

Kadının çalışma hayatındaki önemi konusuna da değinen ankette, katılımcıların yüzde 75’i kadın ve erkeğin ekonomiye eşit katılması durumunda yoksulluğun en az yüzde 20 azalacağını düşünüyor. TÜİK verilerine göre bu oran yüzde 30 seviyesinde bulunuyor. Ankete katılanların yüzde 78’i ise eşit pozisyon için erkeklerin kadınlardan en az yüzde 10 ve daha fazla kazandığını düşünürken, yüzde 61’i kadın ve erkeğin eşit fırsatlara sahip olduğunda, şirketlerdeki verimliliğin en az yüzde 25 artacağı görüşünde.

1 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
2 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
3 Warner Bros. Paramount'un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Warner Bros. Paramount’un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
4 2025 şehir hayatının "en"leri belli oldu!
2025 şehir hayatının “en”leri belli oldu!
5 Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Güncel Haberler
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
Yapay zekadan sonra ahvalimiz: "Türkiye’nin yeni dijital rutinleri"
Yapay zekadan sonra ahvalimiz: “Türkiye’nin yeni dijital rutinleri”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Z kuşağı için yapay zeka vazgeçilmez! Peki ama neden?
Haberler
Z kuşağı için yapay zeka vazgeçilmez! Peki ama neden?
İrem Alimoğlu
26 Ekim 2025
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
Haberler
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
İrem Alimoğlu
29 Ekim 2025
Sadece 19 adet üretilecek iPhone tanıtıldı: Fiyatı 500 bin TL...
Haberler
Sadece 19 adet üretilecek iPhone tanıtıldı: Fiyatı 500 bin TL…
Sena Tufan
3 hafta önce
Lipton, 39 yıl sonra Türkiye’deki üretimini devretti
Haberler
Lipton, 39 yıl sonra Türkiye’deki üretimini devretti
Nafizcan Önder
3 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.