2 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye Olimpiyatlarda en çok hangi sporları izliyor?
Haberler

Türkiye Olimpiyatlarda en çok hangi sporları izliyor?

Sena Tufan
5 Ağustos 2024
3 dk okuma

Ipsos, Global Advisor araştırmasından derlediği “2024 Paris Olimpiyatları” raporunu yayınladı. Çalışmada bireylerin Paris 2024 Olimpiyatları ile ilgili görüş, tutum ve davranışlarına yer verildi.

Araştırmada katılımcılara ilk olarak “Paris Yaz Olimpiyatlarıyla ne kadar ilgilisiniz?” diye soruldu. 2020 Tokyo Olimpiyatları’na kıyasla ilginin çok daha yüksek olduğu belirlenirken, hemen hemen tüm ülkelerdeki ilgi düzeyinin attığı tespit edildi. Türkiye’deki bireylerin ilgisi ise yüzde 56 ile önceki olimpiyatlara benzer seviyede kaydedildi.

Türkiye Olimpiyatlarda en çok hangi sporları izliyor?

“’Paris Olimpiyatları’nın Dünya’nın bir araya gelmesi için önemli bir fırsat olacak’ ifadesine ne derece katılıp katılmadığınızı belirtir misiniz?” sorusunda 33 ülke ortalamasında toplumların yüzde 75’i Paris Olimpiyatları’nın, Dünya’nın bir araya gelmesi için önemli bir fırsat olduğu görüşünde olduğu belirlendi. Türkiye’de bu oran yüzde Tokyo Olimpiyatları’na göre 3 puan azalarak yüzde 78 oldu. Bu konuda en düşük katılımı gösteren ülkeler Japonya ve Fransa oldu.

Türkiye Olimpiyatlarda en çok hangi sporları izliyor?

“’Olimpiyatlar ülkemi bir araya getirir’ ifadesine ne derece katılıp katılmadığınızı belirtir misiniz?” sorusunda 33 ülkenin ortalamasında her ne kadar yüzde 72 gibi bir oranla katılım yüksek olsa da Polonya, Almanya, Fransa ve Belçika gibi Avrupa ülkelerinde yaşayan bireylerin bu konudaki görüşleri daha olumsuz oldu. Türkiye’de ise olimpiyatların ülkemizi bir araya getireceği konusunda hem fikir olan kişilerin oranı yüzde 77 ile genel ortalamanın üzerinde.

Türkiye Olimpiyatlarda en çok hangi sporları izliyor?

Katılımcılara bir de “Olimpiyat takımlarımız ülkemle gurur duymamı sağlıyor” ifadesine ne derece katılıp katılmadıkları soruldu. Buna göre, her 10 kişiden 8’i olimpiyatlara katılan takımları sayesinde ülkeleriyle gurur duyduklarını belirtiyor. Türkiye’de, gurur duyduğunu belirtenlerin oranı, ülkeler ortalamasının üzerinde. Avrupa ülkelerinde yine bu konuda olumlu görüş bildirenlerin oranı daha düşük. 

Voleybol ve okçuluk ilgisi dikkat çekti

Araştırmaya göre ilgilenilen spor dalları her ülkenin başarılı olduğu ya da daha çok ilgilendikleri spor dallarına göre farklılık gösteriyor. Türkiye Kadın Voleybol Takımı’nın başarısından dolayı, bu seneki olimpiyatlarda Türkiye’de en çok ilgilenilen spor dalı voleybol olarak öne çıktı. İlgi duyulan diğer iki spor dalı ise futbol ve basketbol oldu. Ayrıca yine okçuluk alanındaki başarıdan dolayı Türkiye’de diğer ülkelere göre okçuluk ilgisi daha yüksek.

Türkiye Olimpiyatlarda en çok hangi sporları izliyor?

Araştırmanın metodolojisi

Araştırma 24 Mayıs– 7 Haziran 2024 tarihleri arasında Online Panel sistemi aracılığıyla dünya çapında 33 ülkede gerçekleştirildi. Örneklem, çoğu ülkede 16-74 yaşları arasında ve Kanada, Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri’nde 18-74 yaşları arasındaki 24 bin 531 yetişkini kapsıyor. Araştırmaya Ipsos Online Panel üzerinden bazı ülkelerde 1000, Türkiye dahil bazı ülkelerde de 500 kişi katıldı. Türkiye’deki örneklem daha çok şehir merkezinde yaşayan, eğitimli ve daha yüksek gelirli vatandaşları kapsıyor.

Araştırmanın tamamını incelemek için TIKLAYIN!

Olimpiyatları ele geçiren markalar!

featured ipsos araştırma
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
3 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
4 Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler...
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler…
5 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Güncel Haberler
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türk halkı parasını nasıl değerlendiriyor? Yanıt Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması'nda...
Haberler
Türk halkı parasını nasıl değerlendiriyor? Yanıt Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması’nda…
Sena Tufan
13 Eylül 2025
Ad Net Zero Türkiye, "Sürdürülebilir Reklam Prodüksiyonu Yeşil Setler Rehberi"ni tanıttı
Haberler
Ad Net Zero Türkiye, “Sürdürülebilir Reklam Prodüksiyonu Yeşil Setler Rehberi”ni tanıttı
Sena Tufan
4 hafta önce
Reboom, influencer marketing sahnesine giriş yaptı
Haberler
Reboom, influencer marketing sahnesine giriş yaptı
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar!
Haberler
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar!
Nafizcan Önder
6 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.