13 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye mobil uygulama pazarı büyüyor: 2023’te tüketici harcamaları 910 milyon dolara ulaştı
Haberler

Türkiye mobil uygulama pazarı büyüyor: 2023’te tüketici harcamaları 910 milyon dolara ulaştı

Sena Tufan
30 Mayıs 2024
2 dk okuma

Ölçümleme ve analitik şirketi Adjust, Türkiye Mobil Uygulama Trendleri Raporu’nu açıkladı. Rapora göre indirim oranlarındaki önemli artış, tüketici harcamalarının ve kullanıcı etkileşimlerinin artmasıyla birlikte, Türkiye’nin mobil uygulama pazarı hızla büyüyor.

Rapora göre tüketici harcamaları bir önceki yıl 690 milyon dolar seviyesindeyken, 2023 yılında 910 milyon dolara yükseldi. Raporda, bu ivmenin ülkenin gelişmiş mobil altyapısı ve akıllı telefonların benimsenmesindeki artıştan kaynaklandığına dikkat çekiliyor. Öte yandan Türkiye’yi küresel mobil pazarında yükselen bir güç merkezi haline getirirken, geliştiriciler ve reklamverenlere erişimlerini genişletmeleri için de fırsatlar sunuyor.

Adjust raporunda, Türkiye’de hızla gelişen uygulama kullanım alışkanlıkları da incelendi. Özellikle pazarlama profesyonelleri için son trendleri öne çıkaran ve önemli kriterlere vurgu yapan rapordan öne çıkan bulgular ise şöyle:

  • 2022, 2023 ve 2024’ün ilk çeyreğinde, Türkiye’deki oyun oturum süreleri sürekli olarak hem küresel hem de MENAT (Middle East, North Africa, and Turkey) ortalamalarını aştı.
  • Türkiye’deki finans uygulamaları, MENAT ortalamasını beş puan aşarak yüzde 22’lik 1.gün elde tutma oranına sahip oldu.
  • 2024 yılının ilk çeyreğinde, Türkiye’deki alışveriş uygulaması yüklemeleri bir önceki yıla göre yüzde 36, oturum sayısı ise yüzde 25 arttı.
Türkiye mobil uygulama pazarı büyüyor: 2023’te tüketici harcamaları 910 milyon dolara ulaştı
Başak Zerman

Adjust’ın Orta Doğu, Türkiye ve Afrika Satış Direktörü Başak Zerman rapor hakkında, “Türkiye’nin mobil ekosistemi, inovasyon ve büyümenin merkezi konumunda. Geniş fırsatlara sahip olan Türkiye pazarında başarının anahtarı, hızlı ve veriye dayalı kararlar almayı sağlayan yeni nesil analitiğin gücünden yararlanmaktan, yapay zeka teknolojileri ile kullanıcı deneyimini kişiselleştirmekten ve etkileşimi artırmaktan geçiyor” değerlendirmelerinde bulundu.

Mobil Uygulama Trendleri: Türkiye raporunun tamamına buraya tıklayarak erişebilirsiniz.

Microsoft’un yapay zeka asistanı Copilot Telegram’da!

Adjust featured
1 Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
2 Apple'da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor...
Apple’da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor…
3 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
4 Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
5 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
Güncel Haberler
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Aralık)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Aralık)
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
Haberler
Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Şakaydı gerçek oldu: Collins Dictionary'e göre yılın kelimesi "Vibe Coding"
Haberler
Şakaydı gerçek oldu: Collins Dictionary’e göre yılın kelimesi “Vibe Coding”
Nafizcan Önder
11 Kasım 2025
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Haberler
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ali SAYDAM
3 Kasım 2025
Kim Kardashian'ın markası SKIMS, Türkiye pazarına girdi
Haberler
Kim Kardashian’ın markası SKIMS, Türkiye pazarına girdi
Sena Tufan
11 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.