18 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
<strong>Türkiye ekonomisi 2024'te turizmle büyüyecek</strong>
Haberler

Türkiye ekonomisi 2024’te turizmle büyüyecek

Marketing Türkiye
14 Ocak 2024
2 dk okuma

Mastercard Ekonomi Enstitüsü (MEI), 2024 yılına ilişkin küresel ekonomi öngörülerini içeren raporunu kamuoyuyla paylaştı. Raporda tüketicilerin ve şirketlerin 2024 yılında harcama ve yatırım konularında zaman zaman zorlu kararlarla karşılaşabilecekleri vurgulanırken, küresel düzeyde birçok ekonomide enflasyon baskılarının hafiflemeye başlayacağı öngörülüyor. Türkiye ekonomisi özelinde ise rapor, 2024 yılında turizm sektörünün itici güç olacağı belirtiliyor…

Ekonomik denge

Tüketicilerin işgücü piyasasındaki güç sayesinde harcama yapmaya devam etmesi ve fiyat enflasyonunun ücret enflasyonundan daha fazla düşmesiyle satın alma gücünün artması bekleniyor. Tüm bu gelişmeler göz önünde bulundurulduğunda; Mastercard Ekonomi Enstitüsü, para politikasında kısmi bir normalleşmeye gidilebileceğini belirtiyor.

Göreceli fiyat farklarının değiştiği ve borçlanma maliyetlerinin yükseldiği bir ortam, tüketicilerin ve şirketlerin, harcamalarını ve yatırımlarını nasıl önceliklendirecekleri konusunda dikkatli olacakları anlamına geliyor. Bu makro dinamiklere, tüketicilerin nasıl ve neden alışveriş yaptıklarına dair devam eden davranış değişiklikleri de ekleniyor. Dalgalanmaya devam eden küresel bir ekonomide güçlenen tüketiciler, fiyatları ve önceliklerini değerlendirerek dengelerini buluyor.

E-ticaret kontrolü tüketicilerin elinde

2024’te, tedarik zincirindeki son gelişmelerin etkisiyle tüketiciler, satın alma zamanlaması ve iade sıklığı üzerinde daha fazla kontrole sahip olacak. MEI, ülkeler arasında farklılıklar olmakla birlikte, e-ticaret işlemlerindeki getiri oranlarının, yüz yüze işlemlere göre daha yüksek olduğunu buldu. Pandemi dünya çapında e-ticaret penetrasyonunu hızlandırdı fakat tüketiciler hâlâ mağazadan alışverişe değer veriyor. MEI, harcamaların büyük bir kısmının mağazada kaldığını ancak sektöre göre değiştiğini belirtiyor.

ABD’de genel büyümede yavaşlama olabilir

Tüketicilerin son birkaç yıldır gösterdiği direncin devam etmesi bekleniyor ancak genel büyümede bir yavaşlama olabilir. Enflasyonist baskı büyük ölçüde azalarak tüketicilerin satın alma gücünü desteklemiş olsa da perakende fiyatlandırma gücü azaldı. Yüksek faiz oranları ekonomiye yansıdıkça, şirketler ve tüketicilerin daha yüksek borçlanma maliyetlerine giderek daha fazla tepki vermesi bekleniyor.

Avrupa Birliği’nde GSYİH ılımlı şekilde büyüyecek

GSYİH büyümesinin 2024 yılında çoğu ülkede ılımlı bir şekilde seyredeceği öngörülüyor ancak trendin altında kalmasını bekleniyor. İmalat ve hizmet sektörlerindeki büyüme oranlarının 2023 yılına kıyasla 2024 yılında birbirine yaklaşacağı tahmin ediliyor. Tüketici harcamalarının isteğe bağlı kategorilerdeki payı arttıkça, özellikle göreli fiyat farkları hesaba katıldıktan sonra, mallar için muhtemelen daha fazla harcama yapılacağının altı çiziliyor.

Ortadoğu ve Kuzey Afrika’da genişlemeci politikalara devam

Körfez İşbirliği Konseyi’nde (KİK) genişlemeci maliye politikası GSYH büyümesini desteklemeye devam etmesi bekleniyor. Türkiye ve Mısır makroekonomik dengesizlikleri azaltmak için politikalarını sıkılaştırıyor. Turizmin muhtemelen bölge ekonomileri için parlak nokta olmaya devam edeceği ifade ediliyor.

Türkiye, en hızlı büyüyen destinasyonlar arasında

Mastercard’ın yayınladığı 2023’ün ilk 9 aylık harcama verilerine göre yabancı turistlerin kartla yaptığı harcamalar, bir önceki yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 20 artarken, turist sayısındaki artışa bağlı olarak işlem yapan kart sayısında ise yüzde 25 artış görülmüştü. Türkiye, Mısır, Tunus ve BAE, 2022’ye kıyasla Avrupalılar için en hızlı büyüyen ilk 10 destinasyon arasında yer alırken, İtalya, İspanya, Portekiz ve Yunanistan’a yapılan rezervasyonlar aynı dönemde daralmıştı.

Mastercard Ekonomi Enstitüsü, en çok seyahat eden grup olan orta sınıf Avrupalıların mortgage ödemelerine öncelik vermek zorunda kalması nedeniyle bu eğilimin 2024 yılında hızlanmasını bekliyor. Türkiye ve Mısır’ın, yaz tatillerini Güney Avrupa’da yapmayı tercih etmeyen Avrupalılar için daha uygun maliyetli destinasyonlar olarak öne çıkmaya devam edeceği öngörülüyor.

featured
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
3 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
4 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
5 Apple, moda ile teknolojiyi "iPhone Pocket" da buluşturdu
Apple, moda ile teknolojiyi “iPhone Pocket” da buluşturdu
Güncel Haberler
Passo, yenilenen platformu ve e-ticaret hizmeti ile kullanıcı deneyimini genişletiyor
Passo, yenilenen platformu ve e-ticaret hizmeti ile kullanıcı deneyimini genişletiyor
Nadir hastalık farkındalığında dijital inovasyon: Alexion’a “Sağlıkta Farkındalık” Ödülü
Nadir hastalık farkındalığında dijital inovasyon: Alexion’a “Sağlıkta Farkındalık” Ödülü
Türkiye’nin en itibarlı iş ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllendirilecek
Türkiye’nin en itibarlı iş ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllendirilecek
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Apple "scratchgate" problemiyle karşı karşıya
Haberler
Apple “scratchgate” problemiyle karşı karşıya
Sena Tufan
29 Eylül 2025
Aptamil Çocuk Devam Sütleri’nden bilime dayanan güven
Haberler
Aptamil Çocuk Devam Sütleri’nden bilime dayanan güven
Advertorial
29 Eylül 2025
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Haberler
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
İrem Alimoğlu
18 Ekim 2025
Apple, Siri’nin dönüşümünde Google ile güçlerini birleştiriyor
Haberler
Apple, Siri’nin dönüşümünde Google ile güçlerini birleştiriyor
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.