7 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye, çikolatayla global pazarda vites yükseltti: İlk yarıda yüzde 61 artış
Haberler

Türkiye, çikolatayla global pazarda vites yükseltti: İlk yarıda yüzde 61 artış

İrem Alimoğlu
13 saniye önce
2 dk okuma

Dünya genelinde 7 Temmuz “Dünya Çikolata Günü” olarak anılıyor. Türkiye’nin yılın ilk yarısında elde ettiği ihracat rakamları ise sektörün dikkat çekici bir ivme yakaladığını gösteriyor. Çikolatalı şekercilik ürünlerinin ihracatı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 61 artışla 743,5 milyon dolara yükseldi.

Türkiye, çikolatayla global pazarda vites yükseltti: İlk yarıda yüzde 61 artış

İnsan vücudunda mutluluk hormonlarını tetikleyen ve her yaştan insanın severek tükettiği çikolata, ihracatta da Türkiye’nin yüzünü güldürüyor. 180 ülkeye çikolatalı ürünler gönderen Türk ihracatçılar, özellikle dünya çikolata devleriyle özdeşleşmiş ülkelerde dikkat çekici başarılara imza attı. Belçika’ya yapılan ihracat, yüzde 441’lik artışla 3 milyon dolardan 16,5 milyon dolara çıkarken, Almanya’ya yapılan ihracat ise yüzde 387 artarak 38,2 milyon dolara ulaştı.

“2025 sonunda 2 milyar dolar ihracat gelirini Türkiye’ye kazandıracağına inanıyoruz”

Türkiye, çikolatayla global pazarda vites yükseltti: İlk yarıda yüzde 61 artış
Muhammet Öztürk
Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı

Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği üyelerinin 2025 yılının ilk yarısında çikolatalı şekercilik mamulleri sektörünün ihracatına 52 milyon dolarlık katkı sağladığı bilgisini veren Başkan Öztürk, “Çikolatalı ürünlerde ana hammadde kakaonun dünya genelindeki fiyatı hızla artarken çikolata ihracatında artış gerçekten büyük başarı. Çikolatalı şekercilik mamulleri sektörümüzün 2025 yılının ikinci yarısında ihracattaki artış hızını koruyarak 2025 yılı sonunda 2 milyar dolar ihracat gelirini Türkiye’ye kazandıracağına inanıyoruz. Çikolatalı şekercilik mamulleri sektörümüzü başarılı performansından dolayı kutluyoruz” dedi.

ABD, Fransa ve İngiltere gibi pazarlarda da çarpıcı artışlar dikkat çekiyor. ABD’ye yapılan ihracat yüzde 296 artışla 71,5 milyon dolara çıkarken, İngiltere’ye yapılan ihracat yüzde 628 artışla 27,8 milyon dolara, Fransa’ya yapılan ihracat ise yüzde 1139 gibi rekor bir oranla 9,8 milyon dolara ulaştı. Irak ise 80 milyon dolarla en çok çikolatalı ürün ihraç edilen ülke konumunda.

Kakao fiyatlarının küresel ölçekte yükseldiği bir dönemde böylesine güçlü bir ihracat grafiği çizen Türk çikolata sektörü, Dünya Çikolata Günü’nü yalnızca lezzetiyle değil, başarısıyla da kutluyor. Tatlı ihracat hikâyesi, Türkiye’nin küresel pazarda ne denli güçlü bir oyuncu haline geldiğinin somut bir göstergesi niteliğinde.

çikolata featured
1 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
4 Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
5 Unilever, dondurma kategorisini ayırdı, The Magnum Ice Cream Company resmen kuruldu
Unilever, dondurma kategorisini ayırdı, The Magnum Ice Cream Company resmen kuruldu
Güncel Haberler
Türkiye, çikolatayla global pazarda vites yükseltti: İlk yarıda yüzde 61 artış
Türkiye, çikolatayla global pazarda vites yükseltti: İlk yarıda yüzde 61 artış
Jack Dorsey, "merkeziyetsiz" mesajlaşma platformunu duyurdu: BitChat!
Jack Dorsey, “merkeziyetsiz” mesajlaşma platformunu duyurdu: BitChat!
Şarap lekeli zarflar nasıl bir pazarlama aracına dönüştü?
Şarap lekeli zarflar nasıl bir pazarlama aracına dönüştü?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TikTok'tan ABD pazarında stratejik hamle: "M2" isimli yeni uygulama yolda
Haberler
TikTok’tan ABD pazarında stratejik hamle: “M2” isimli yeni uygulama yolda
İrem Alimoğlu
8 saat önce
Sırrı Süreyya Önder sonsuzluğa uğurlandı...
Haberler
Sırrı Süreyya Önder sonsuzluğa uğurlandı…
Nafizcan Önder
5 Mayıs 2025
Servetin anatomisi: Forbes en zengin 100 Türk’ü açıkladı
Haberler
Servetin anatomisi: Forbes en zengin 100 Türk’ü açıkladı
Nafizcan Önder
7 Mayıs 2025
Hogwarts’a yeni bir davet: Harry Potter dizisinin yıldızları belli oldu!
Haberler
Hogwarts’a yeni bir davet: Harry Potter dizisinin yıldızları belli oldu!
Nafizcan Önder
28 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.