24 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Turkcell ve Turkcell Superonline’dan 24,6 milyon TL’lik enerji tasarrufu

Marketing Türkiye
9 Ocak 2013
3 dk okuma

Turkcell ve Turkcell Superonline’ın uyguladıkları verimlilik ve tasarruf amaçlı çözümlerle sadece 1 yılda 24,6 milyon TL’ye denk gelen 69 milyon kWh’lik enerji tasarrufu sağlandı. Turkcell, rüzgar türbini ve şebeke elektriğinin dönüşümlü olarak kullanılmasına olanak veren hibrit iletişim üniteleri ve elektrik şebekesinin ulaşamadığı 25 noktaya kurduğu güneş ve rüzgar enerjili iletişim ünitelerine ek olarak şebekesinde yaptığı diğer tasarruf çalışmaları sayesinde bir yılda 60,9 milyon kWh enerji tasarrufu elde etti. Böylece çevreye yaklaşık 41.290 ton daha az karbondioksit salınımı gerçekleştirilirken, enerji tasarrufu miktarı 22 bin 400 hanenin bir yıllık elektrik tüketimi seviyesinde gerçekleşti. Tasarruf çalışmalarını altyapı ile sınırlamayan Turkcell, binalarında elektrik ve mekanik sistemlerde enerji tasarrufu çalışmalarını da sürdürdü. Bu şekilde bir yılda 925 hanenin yıllık enerji tüketimine karşılık gelen 2,5 milyon kWh enerji tasarrufu sağlandı.

Turkcell Superonline, altyapısında kullandığı teknolojilerle tasarruf sağlıyor

Turkcell Superonline ise, Türkiye’de evlere fiber internet hizmetini GPON teknolojisini kullanarak sunan ilk şirket olarak, bu şebeke sayesinde bir yılda yaklaşık 5,9 milyon kWh elektrik enerjisi tasarrufu elde etti. Bu teknolojinin kullanımı, cihazların ve soğutma sistemlerinin yayacağı 9 milyon kWh’lik ısı enerjisinin de engellenmesini sağladı. Ayrıca 10 Gbps yerine 100 Gbps’lik dalga boyuna geçerek de işletmede yaklaşık 299.000 kWh elektrik enerjisi tasarrufu sağlayan Turkcell Superonline, böylece toplamda 3.465 hanenin elektrik tüketimine karşılık gelen enerji tasarrufu sağladı.

Ülke ekonomisi ve müşteri memnuniyetine katkı sağlıyoruz

Turkcell Kurumsal İletişim ve İlişkilerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Koray Öztürkler, şirketin enerji tasarrufu politikalarına ilişkin değerlendirmesinde, “Turkcell olarak, işimizin her aşamasında çevre dostu bir yaklaşım benimsemenin hem ülkemiz ekonomisi hem de sürdürülebilir bir dünya için öneminin bilincindeyiz. Turkcell’in çevreci sistemlere yaptığı yatırımlar 2012 yılındaki kapasite artırımı ve yeni kurduğu sahalarla birlikte yaklaşık 6,8 milyon TL’ye ulaştı. Grup şirketlerimizden Turkcell Superonline da, fiber şebekesinde uygulamaya aldığı gelişmiş teknolojik çözümlerle enerji tasarrufuna önemli katkı sağlıyor. Turkcell ve Turkcell Superonline olarak teknolojide lider konumumuzu çevre dostu bir yaklaşımdan bağımsız düşünemiyoruz. Çevre korumasına ve verimliliğe katkı sağlayan çözümlerimizle müşteri memnuniyetini her alana yayma konusunda çalışmalarımıza devam ediyoruz” diye konuştu.

E-fatura, yılda 5 bini aşkın ağacı kesilmekten kurtarıyor

Turkcell, enerji tasarrufu bilincini şirketle sınırlamayarak abonelerine de yaymayı amaçlıyor. Bu kapsamda hem kağıt tüketimini hem karbon salınımını azaltan çevre dostu bir uygulama olarak e-fatura kullanımını teşvik eden Turkcell’de çevre dostu bu seçeneği kullanan müşteri sayısı 2,4 milyona ulaştı. E-fatura kullanımı ile sadece 1 ayda 28 ton daha az kağıt kullanılarak 476 ağaç kesilmekten kurtarılıyor. Bu da yılda 5.712 ağacın varlığının korunması anlamına geliyor.

M2M ile 2012’de daha az yakıt tüketildi

Makinelerarası iletişim (M2M) çözümlerinin 2012 yılında daha fazla kullanılmasıyla birlikte de birçok alanda enerji tasarrufu ve ülke ekonomisine katkı sağlandı. Lojistikten tarıma, su ve elektrik sayaçlarından beyaz eşya sektörüne ve konutlara kadar kullanım alanı çok geniş olan bu teknoloji ile 2012 yılında ülke ekonomisine 1 milyar TL’den fazla fayda sağlandı. M2M Akıllı Araç çözümleri sayesinde sadece trafikteki araçların yakıt tüketiminin azalmasıyla 750 milyon TL’ye varan tasarruf rakamına ulaşıldı.

Turkcell’in enerji tasarrufu karnesi

Turkcell, şebeke elektriği ile çalışan iletişim ünitelerinde;
• Ürün seçiminde enerji verimi yüksek tercihlerle 11.230 sahada inverterli klima kullanımı ile yıllık 24 milyon 395 bin kWh’lik; 4.607 sahada yüksek verimli güç kaynakları kullanımı ile 4 milyon 197 bin kWh’lik;
• 7.305 sahada pasif soğutma cihazı kullanılmasıyla yıllık 19 milyon 837 bin kWh’lik;
• 5.230 sahada ortam sıcaklığının ayarlanmasıyla yıllık 2,56 milyon kWh’lik; güç kaynakları modül sayısı optimizasyonu ile yıllık 0,5 milyon kWh’lik;
• İletişim ünitelerinin enerji tüketimlerinin konuşma trafiğine bağlı dinamik olarak yönetilmesini sağlayan BTS Power Saving yöntemiyle 8 milyon kWh’lik;
olmak üzere yılda yaklaşık 59,5 milyon kWh daha az enerji tüketimi sağlıyor. Bu işlemler sonucunda yaklaşık 21 bin 885 hanenin bir yıllık enerji tüketimi kadar tasarruf sağlanıyor.
Güneş ve rüzgar enerjisinden üretilen elektrikle çalışan 25 adet iletişim ünitesi ve 181 noktadaki iletişim ünitesinde yer alan rüzgar türbinleri sayesinde yılda 1,4 milyon kWh enerji tasarrufu elde ediliyor. Bu da 515 hanenin bir yılda tükettiği elektrik kadar az enerji harcanmasına imkan tanıyor.

1 Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
2 Türkiye’nin gençlik markaları
Türkiye’nin gençlik markaları
3 Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
4 Tavsiye şampiyonu markalar!
Tavsiye şampiyonu markalar!
5 adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
Güncel Haberler
Her 10 teknoloji liderinden 8'i FOMO yaşıyor!
Her 10 teknoloji liderinden 8’i FOMO yaşıyor!
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
"Peşin ödeme yapan" pazarlamacıların sayısı azalıyor!
“Peşin ödeme yapan” pazarlamacıların sayısı azalıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Gaziantep'e Avrupa Konseyi Parlamenter Meclisi'nden büyük ödül!
Haberler
Gaziantep’e Avrupa Konseyi Parlamenter Meclisi’nden büyük ödül!
Marketing Türkiye
10 Nisan 2025
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Haberler
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Sena Tufan
2 hafta önce
Brandverse Awards başvuruları sona eriyor!
Haberler
Brandverse Awards başvuruları sona eriyor!
Sena Tufan
24 Mart 2025
Microsoft'a ait Skype kullanımdan kalktı
Haberler
Microsoft’a ait Skype kullanımdan kalktı
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.