16 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türk medyasına ne kadar güveniyoruz?
Haberler

Türk medyasına ne kadar güveniyoruz?

Marketing Türkiye
6 Şubat 2020
1 dk okuma

Kuşkusuz mecralara duyulan güven hem tüketici hem de reklamveren açısından kritik bir önem taşıyor. Tüketiciler güvendikleri mecralara yönelirken, markalar da güvenilir mecra bulma peşinde… Peki, Türk toplumu hangi mecraları ve daha da önemlisi hangi medya markalarını güvenilir buluyor? Güvenli bir reklamı mecrası için reklamverenlerin yayıncılardan beklentileri neler? Marketing Türkiye için Xsights Araştırma tarafından hazırlanan “Medya ve Güven Araştırması”nda toplum nezdinde en güvenilen mecraları gözler önüne sererken sektörün önde gelen isimleriyle de reklam güvenilirliğini konuştuk.

Değişen medya tüketim alışkanlıkları dünyada olduğu gibi ül­kemizde de medya ve reklamveren ilişkisini yeniden tanımlı­yor. Dijital, reklamveren açısından ciddi potansiyel ve çeşitlilik vaat etse de güvenirliliği hâlâ tartışma konusu. Peki, ama markalar için güvenilir bir medya yaratmanın kriterleri neler? Bu anlamda yayıncılara ne tür sorumluluklar düşüyor? Marketing Türkiye için Xsights Araştırma tarafından hazırlanan “Medya ve Güven Araştırması”nda toplum nezdinde en güvenilen mecraları gözler önüne seriyor.

En güvenilir medya kuruluşu: FOX

Araştırmada en güvenilir medya kuruluşu yüzde 24,4 ile FOX olurken onu yüzde 13,3 ile Habertürk ve yüzde 10,7 ile İHA takip ediyor. Katılımcıların yüzde 12,4’ü ise güvendikleri hiçbir medya kuruluşu olmadığını söylüyor.

En güvendiği reklam mecrası:  TV

Katılımcıların en güvendiği reklam mecrasıysa yüzde 56,6 ile televizyon. İkinci sırada ise “internet/web siteleri” (yüzde 33,3) geliyor. Katılımcıların güven duydukları mecralarla en güvendikleri reklam mecraları paralellik gösteriyor.

Türk halkının en güvendiği TV kanalları, gazeteler  ve gazeteciler hangileri? Markalar için güvenilir bir medya yaratmanın kriterleri neler? gibi sorunların yanıtı ve daha fazlası Xsights Araştırma’nın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Medya ve Güven Araştırması”nda…

Abone Olmak İçin TIKLAYIN

1 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
2 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
3 Pinterest, 2026'nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
Pinterest, 2026’nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
4 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
5 Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Güncel Haberler
SpaceX etkisiyle tarihi sıçrama: Elon Musk'ın serveti 600 milyar doları geçti
SpaceX etkisiyle tarihi sıçrama: Elon Musk’ın serveti 600 milyar doları geçti
GAİN Medya'ya operasyon: 3 kişi gözaltına alındı, şirkete kayyum atandı
GAİN Medya’ya operasyon: 3 kişi gözaltına alındı, şirkete kayyum atandı
“Sporcu Eskisi”: Ahmet Gülüm’den sporcu kimliğinin ötesine geçen bir anlatı
“Sporcu Eskisi”: Ahmet Gülüm’den sporcu kimliğinin ötesine geçen bir anlatı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haftanın marka-ajans iş birlikleri (14-20 Kasım)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (14-20 Kasım)
Sena Tufan
4 hafta önce
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Nafizcan Önder
14 Kasım 2025
TVekstra, VIDAA ile Türkiye’de Connected TV reklamcılığında yeni bir dönemi başlatıyor
Haberler
TVekstra, VIDAA ile Türkiye’de Connected TV reklamcılığında yeni bir dönemi başlatıyor
Marketing Türkiye
3 Ekim 2025
Pegasus, 9 ayda 32 milyon yolcu taşıdı
Haberler
Pegasus, 9 ayda 32 milyon yolcu taşıdı
Marketing Türkiye
11 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.