17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
En köpüklü Türk kahvesi misafirin hakkı
Haberler

Türk halkına göre köpüklü kahve kimin hakkı?

Gizem Yıldız
2 Aralık 2022
3 dk okuma

Kahve Dünyası, her yıl olduğu gibi bu yıl da 5 Aralık Dünya Türk Kahvesi Günü’ne özel bir araştırma gerçekleştirdi. Her yıl düzenli olarak yaptığı araştırmalarla değişen tüketici alışkanlıklarını analiz ederek arşiv niteliğinde bir kayıt oluşturmayı hedefleyen Kahve Dünyası, bu yılki araştırmasıyla son yıllarda Türk kahvesi tüketim alışkanlıklarında yaşanan değişimi de ortaya koyuyor. 15 ilde 25 yaş üstü 1650 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırma; Türk kahvesinin en çok nerede, ne zaman içildiği, nasıl muhafaza edildiği, hangi yöntemle pişirildiği ve sunumuyla ilgili dikkat çekici veriler sunuyor.

Araştırma sonuçlarına göre toplumun Türk kahvesi içmekten en çok keyif aldığı yer, yüzde 73.21 oranıyla evleri. Evi sırasıyla ofis ve kafeler takip ediyor. Önceki yıllarda yapılan araştırmaların sonuçları da Türk kahvesi keyfinin evde, arkadaş ya da komşuda sohbet eşliğinde sevildiğini ve bunun yıllar içinde değişmediğini teyit ediyor. 2019 yılı araştırma sonuçlarına göre, Türk kahvesini orta şekerli sevenlerin oranı yüzde 55 iken bu oran 2022 yılında yüzde 33’e kadar geriliyor. Bu yıl yapılan araştırmanın sonuçlarına göre yüzde 41 oranı ile en çok sade Türk kahvesinin tercih edilmesi, yıllar içerisinde değişen tüketici alışkanlıklarına bağlı olarak şeker tüketimini azaltmaya yönelik eğilimin arttığını gösteriyor.

Günün her saati kahve içme motivasyonu var

2020 yılında en çok akşam saatlerinde içilen Türk kahvesi, bu yıl yüzde 37.76’lık bir oranla, en çok günün ilk öğünü olan kahvaltıdan sonra tercih ediliyor. Ancak kahvaltıdan sonra kahve keyfini günün her saatine yayanların oranı da yüzde 33,27 ile ikinci sırada yer alıyor. Bu iki oranın birbirine çok yakın olması Türk kahvesinin günün her saatine yayılan bir keyif olarak görüldüğünü bir kez daha teyit ediyor. Türk kahvesini geleneksel fincanda mı double fincanda mı tercih edersiniz sorusuna yanıt olarak ise katılımcıların yüzde 73,7’si geleneksel fincanı tercih ettiğini belirtiyor.

Geleneksel pişirme yöntemlerinden vazgeçmiyoruz

Kahve Dünyası’nın Dünya Türk Kahvesi Günü’ne özel yaptığı araştırma, Türk kahvesini pişirmek için kahve makinelerinin yavaş yavaş geleneksel cezvelerin yerini almaya başladığını da ortaya koyuyor. Araştırmaya katılanların yüzde 56’sı Türk kahvesini elektrikli kahve makinelerinde, yüzde 44’ü ise cezvede pişiriyor. Cezvede pişirenlerin azımsanmayacak bu oranı, elektrikli kahve makinelerinin hızlı, pratik ve istenen ölçü ve lezzette Türk kahvesi pişirmeye yardımcı olsa da geleneksel pişirme yönteminin kahve severler tarafından hala tercih edildiğini gösteriyor.

Paketi açılan kahve doğru muhafaza ediliyor mu?

Araştırmaya katılanların yüzde 60.48’i kahve paketini açtıktan sonra kutu ya da kavanoza koyduğunu, yüzde 23,1’i vakumlu kabı tercih ettiğini, yüzde 16,24‘ü ise kendi ambalajında sakladığını söylüyor. Doğru saklama yönetiminin havayla teması kesen vakumlu kavanoz, kutu gibi ürünler olması öneriliyor. Bu noktada kilitli ambalaj ve hava geçirmeyen kutu tasarımları tüketiciler için tercih sebebi oluyor. 

Kahvenin tazeliğini korumak için serin, güneş görmeyen ve nemden uzak ortamlar öneriliyor. Katılımcıların yüzde 85’i kahveyi oda/mutfak ortam sıcaklığında muhafaza ederken buzdolabında saklayanların oranı yüzde 13,4. Kahvesini hazır ambalajlı alanların oranı yüzde 53 iken taze çekilmiş kahve almayı tercih edenler ikinci sırada geliyor.

Eski geleneklerden ne kaldı?

Eski bir gelenek olan ancak hala bazı forumlarda da rastlanan bir kahve saklama yöntemi de araştırma kapsamında soruldu. Söz konusu kahve paketine şeker ekleyerek saklama yönteminin yüzde 24’lük bir kitle için güncel olduğu görülürken, çoğunluğun bu gelenekten haberi dahi yoktu.

Sonuçlar eski öğretilerden bazılarının yaygın olmasa da belirli bir kitlede yaşadığını gösteriyor.

Misafire mutlaka köpüklü pişiriliyor

Araştırmada ortaya çıkan çarpıcı verilerden biri de Türk kahvesinin ikram kültürünün hala büyük bir titizlikle yaşatılması. Kendine Türk kahvesi pişirdiğinde köpüğü kaçsa da içerim diyenlerin oranı yüzde 66,7 iken aynı durum misafir söz konusu olduğunda köpüksüz kahve kabul görmüyor. Misafire pişirilen kahve köpüksüz olursa yeniden yaparım diyenler yüzde 81’lik bir oranla öne çıkıyor. Bu veri, misafire pişirilen kahvenin hâlâ daha çok önemsendiğini ve bazı değerlerin geçmişten geleceğe uzanan bir miras olarak yaşadığını açıkça ortaya çıkıyor.

Türk kahvesini tüm dünya tanımalı!

Araştırmada katılımcılar, Türk kahvesi kültür ve geleneğini en çok hangi kıtada yaygın olarak görmek istersiniz sorusuna da dikkat çekici yanıtlar verdi. Buna göre, 2 kişiden 1’i Türk kahvesinin en çok Avrupa’da yaygın olarak içilmesini istiyor. Avrupa’yı, Asya ve Amerika takip ediyor. Katılımcılar espresso tüketiminin olduğu Avrupa ülkelerinde Türk kahvesinin de ideal bir kahve tercihi olacağını söylerken, Amerika’da yaygınlaşmasının tüm dünyaya ulaşmasını da kolaylaştırır görüşünü paylaşılıyor.

Kahveyle ilgili yeni bir keşif: Kahve içenler su içenlerden daha çok para harcıyor

Gün içerisinde sıklıkla tükettiğimiz kahvenin dozunda tüketildiğinde vücuda yararlı olduğu, yatış saatine yakın tüketildiğindeyse bir çok insanın uykusunu kaçırabileceği biliniyor. Fakat alışveriş öncesi tüketince cüzdanı boşaltabileceği kimin aklına gelirdi? Bilim insanları kahvenin bu yeni özelliğini gerçekleştirdikleri araştırmayla kayıtlara geçti. Üstelik bazı ürünler söz konusu olduğunda etkinin bir hayli arttığı görülüyor.
featured kahve dünyası
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yeni dünyanın enerji canavarları: Yapay zeka ve veri merkezleri!
Haberler
Yeni dünyanın enerji canavarları: Yapay zeka ve veri merkezleri!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
Haberler
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
Sena Tufan
3 gün önce
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Haberler
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Nafizcan Önder
4 gün önce
LG, B2B sektörlerine özel ekran çözümlerini Ankara’da tanıttı
Haberler
LG, B2B sektörlerine özel ekran çözümlerini Ankara’da tanıttı
Advertorial
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.