18 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İletişimciler THY'deki isim değişikliğini Marketing Türkiye için değerlendirdi
Haberler

İletişimciler THY’deki isim değişikliğini Marketing Türkiye için değerlendirdi

Seda Başpınar
14 Haziran 2022
3 dk okuma

Türkiye’nin uluslararası alandaki adının “Turkey” yerine “Türkiye” olarak değiştirileceği bir süredir konuşuluyordu. Son olarak Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, global ölçekte “Turkish Airlines” olarak bilinen Türk Hava Yolları’nın da bu bağlamda isim değişikliğine gideceğini açıkladı. Erdoğan’ın “Artık Turkey yok Türkiye var. Bundan sonra uçaklarımızın gövdesine de ‘Türkiye Hava Yolları’ yazacağız” ifadelerini kullanmasının ardından verilen kararın markanın bilinirliğine ne şekilde etki edeceği tartışma konusu oldu.

Brand Finance’ın 2022 yılına ilişkin “Türkiye’nin En Değerli Markaları-Turkey 100” listesinde 1 milyar 604 milyon dolarlık marka değeriyle zirvede yer alan Türk Hava Yolları, aynı zamanda dev sponsorluk anlaşmalarıyla da küresel ölçekte tanınıyor. Yıllardır yatırım yapılan “Turkish Airlines” isminin değiştirilecek olmasının marka açısından yaratabileceği etkileri iletişim sektörünün önde gelen isimleri Marketing Türkiye için yorumladı:

Bilinirliğini olumsuz etkileyebilir

Özlem Çıragöz

Mindshare Stratejiden Sorumlu Yönetici Ortağı

İletişimciler THY'deki isim değişikliğini Marketing Türkiye için değerlendirdi
Özlem Çıragöz – Mındshare Stratejiden Sorumlu Yönetici Ortağı

“Markanın genelde kabul edilen birtakım kodları vardır ve bunların olabildiğince değişmemesi, aynı frekansta kalması gerekir. Özellikle de globalleşme maksadıyla çok fazla yatırım yapmasıyla öne çıkmış markalardan biri olarak Turkish Airlines’ın isim değişikliğine gitmesi markayı dünya çapındaki bilinirliği açısından olumsuz etkileyebilir. Politik olarak arka taraftaki stratejiyi bilmediğim için o açıdan bir şey söyleyemem. Ancak politika gündeminin içerisinde bizim kullandığımız iletişim ve pazarlama stratejilerinin tamamen dışında birtakım aksiyonlar alınabiliyor.

Marka perspektifinden bakacak olursak lokal bir marka globale açılırken renkten tutun isminin söylenme şekline hatta Türkçe karakter kullanıp kullanılmamasına kadar dikkat edilir. Örneğin ünlü araba markası Toyota bile daha rahat söylensin diye zamanında isim konusunda bir revizyona gitmişti. ‘Türkiye Hava Yolları’ adının yabancı bir insan için çok bir anlamı olmayacaktır diye düşünüyorum. Belki markayı ele alan iletişimciler bununla ilgili birtakım başka şeyler planlayabilir. Daha kısa, daha kolay telaffuz edilebilecek bir isim seçmek rahatlatıcı bir aksiyon olabilir.”

“Tepeden inme” bir kararla isim değiştirilmez

Serhan Ok

Goodjob Kurucu Ortağı / Marka Danışmanı ve Toplum Bilimci

portföy stratejisi
Serhan Ok – Goodjob Kurucu Ortağı / Marka Danışmanı ve Toplum Bilimci

“Zaten Türkiye adının kullanılması kararı verilmişti. Burada marka ismi değişikliğinden, global bir hava yolu şirketinin ismini değişmesinden bahsediyoruz. Yüzlerce uçağın, dünyanın dört bir yanında ofisi ve uygulama alanı olan bir marka için böylesi kökten bir değişim yapılmaması gerek. Bu ‘tepeden inme’ verilecek bir karar değil çünkü burada bürokratik bir durumdan değil bir marka değerinden bahsediyoruz. Bana göre teknik anlamda ‘Turkish’ demekle ‘Türkiye’ demek arasında bir fark yok.”

İtibarı korumayı zorlaştırır

Barış Karcıoğlu

Mese İletişim Genel Müdürü

İletişimciler THY'deki isim değişikliğini Marketing Türkiye için değerlendirdi
Barış Karcıoğlu – Mese İletişim Genel Müdürü

“Türk Hava Yolları uluslararası bir marka. Aynı zamanda pek çok sponsorluğu var. Bütün bu alanlar içerisinde ‘Turkey Airlines’ diye anıldığı bir yerde yok, kurumsal ismi ‘Turkish Airlines’. Dolayısıyla ‘Turkey’ kelimesinin çift anlamlılığı ve bunun yol açtığı sorunlar bazında bir etkisi yok.

Şimdi Türk Hava Yolları’ndan kavramı çıkarıp da Turkey olarak adlandırılan Türkiye’nin kullanılmasının akılda kalıcı hale gelmesi kapsamlı bir bakış açısı ve iletişim çalışması gerektirir. Uluslararası olma iddiasındaki bir markanın millileşme çabası üzerinde yükselmesi global itibarın sağlanmasını zayıflatıyor benim gözümde.”

‘Ben niçin kendi ülkemin değerlerine sahip çıkmıyorum da başkasının değerlerine sahip çıkıyorum’ gibi milli bir vurgu buna göre bir etki-tepki yaratacaktır. Ayrıca millileşme gayesi güdülmüyorsa dahi bir marka açısından böylesi kökten bir değişim, markanın bilinirliğini korumasını zorlaştırır, itibarı korumak ve globalleşmek için ayrıca çaba gerektirir. Uluslararası tüketicilerin de kendilerinden bir pay bulabilecekleri bir vizyonla değiştirilirse elbette farklı değerlendirilir. Ancak daha milli bir çerçeveye oturtmak amacıyla yapılan bir isim değişikliğinin diğer ülkelerdeki tüketicilerden olumsuz tepki göreceğini düşünüyorum.”

Akıl dışı bir karar

Konuya ilişkin Twitter hesabı üzerinden bir paylaşım yapan FutureBright Group Kurucu Ortağı Akan Abdula şu ifadeleri kullandı:

Turkish Airlines bir markadır ve çok değerli bir markadır. Sadece ismi satsanız, çok ciddi bir fiyatı vardır. Normalde bu tarz bir dil kullanmam ama bunun başka tanımı da yok; bu akıl dışı bir karardır. Turkey yerine Türkiye doğrudur, bu karar ise saçmalıktır. Vazgeçin.

— Akan Abdula (@akanabdula) June 14, 2022

Cumhurbaşkanı açıkladı: “Turkish Airlines” tarihe karışıyor

featured THY Türk Hava Yolları
1 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
2 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
3 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
4 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
5 L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
Güncel Haberler
Krispy Kreme’den "Seçmen Şapka" sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun...
Krispy Kreme’den “Seçmen Şapka” sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun…
Türkiye'nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede...
Türkiye’nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede…
Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Haberler
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Advertorial
1 Temmuz 2025
Türk sanatçılar 2024’te Spotify'dan 2 milyar TL telif geliri elde etti 
Haberler
Türk sanatçılar 2024’te Spotify’dan 2 milyar TL telif geliri elde etti 
Sena Tufan
23 Haziran 2025
"Influencer Marketing"i en etkin kullanan markalar hangileri?
Haberler
“Influencer Marketing”i en etkin kullanan markalar hangileri?
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Sosyal girişimciler görünmeyen etkiyi görünür kıldı: İşte yılın sosyal girişimleri
Haberler
Sosyal girişimciler görünmeyen etkiyi görünür kıldı: İşte yılın sosyal girişimleri
Marketing Türkiye
4 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.