14 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
fitness spor app uygulama
Haberler

Tüm dünyanın karantina dostu: fitness uygulamaları!

Duygu Su Ocakoğlu
25 Ağustos 2020
2 dk okuma

Küresel pandemi döneminde kepenk indiren birçok kurum ve dükkandan biri spor/fitness salonları oldu. Spor severler bu yoksunluk haline boyun eğmedi ve çözümü akıllı telefonlarında kullanabilecekleri sağlık ve fitness uygulamalarında buldu. Bu doğrultuda sağlık ve fitness uygulamalarının kurulumları, Mart ayının son haftasında yüzde 67 yükseldi ve oturumlar yıllık ortalamanın yüzde 48 üstüne çıkarken, uygulamalar Temmuz ayında Türkiye’de geçtiğimiz Nisan ayına göre yüzde 40 daha fazla kullanıldı.

Spor salonları ve fitness stüdyoları COVID-19 nedeniyle kapalı olduklarından tüketiciler, sağlıklı kalmak ve fitness rutinlerini evde sürdürebilmek için sağlık ve fitness uygulamalarına yöneldiler. Uygulama pazarlaması platformu Adjust‘ın veritabanındaki sağlık ve fitness kategorisinde tanımladığı uygulamaların dünya çapındaki kurulum ve oturumlarında görülen trendlerin analizine dayandırılarak açıklanan yeni verilerine göre, insanların yeni yıla girerken aldıkları kararların oluşturduğu kurulumlar Ocak ayının başında artarken, kullanıcılar COVID-19 tedbirleri ile birlikte sağlık ve fitness uygulamalarına daha çok ilgi gösterdiler ve Ocak ayından sonra normalde azalan kurulumlar bu yıl artarak devam etti.

Verilere göre, sağlık ve fitness uygulamalarının günlük kurulumları Mart ayı boyunca artarak Nisan ayının başlarında 2020’nin ortalama kurulum oranlarını yüzde 67 aştı. Oturumlar ise Mayıs ayına kadar kayda değer bir büyüme görmedi. Kurulumlar COVID-19 tedbirleri sürecinde artsa da, kullanıcıların bu uygulamaları kullanmaya başlamaları biraz zaman almış gibi görünüyor.

Kurulum ve oturum sayıları zirvelerini gördükten sonra azalmaya başladı ama oturumlar hala 2019’dan yüksek seyrediyor. Temmuz’daki kurulumlar 2019’a göre yüzde 7 daha yüksek ve tüm oturumların sayısı yüzde 61 oranında artmış durumda. Bu da gösteriyor ki, uygulamalar da kullanıcılar kadar antrenman yapıyor.

 

En çok egzersiz pazarları yapılıyor

Veriler ayrıca, kullanıcıların en çok pazar günleri egzersiz yaptıklarını gösteriyor. Haftanın başından cumaya kadar, hafta sonu planları ve “cheat day’ler” kullanıcıları sağlık ve fitness uygulamalarından uzaklaştırıyor gibi görünüyor. Bu uygulamalar 2020’de haftada en çok pazar günleri kullanılırken en az kullanıldıkları günse Cuma.

Adjust’ın kurucu ortağı ve CTO’su Paul H. Müller, “Pandemi ve ardından gelen önlemler, birçok kullanıcıyı hayat tarzlarını ve günlük alışkanlıklarını değiştirmek zorunda bıraktı,” diyor. “Verilerimize göre tüketicilerin sağlık ve fitness alışkanlıkları genel olarak değişti ve insanlar spor salonlarına gitmek yerine antrenmanlarını evde yapmayı tercih ediyorlar. Özellikle pandemiye karşı alınan önlemler devam ederken bu alışkanlıklardaki değişimler uzun vadeli olacak gibi görünüyor.”

 

Türkiye’deki kullanıcılar kendi fitness uygulamalarına sadık kaldı

Veriler ayrıca bölgesel değişimler hakkında da bilgiler içeriyor. Sağlık ve fitness uygulamalarının kullanımıyla, önlemlerin sıkılaştırılıp gevşetildiği zamanlar arasında bir korelasyon olduğu görülüyor.

  • ABD, önlemler Mart sonunda uygulanmaya başladıktan sonra kurulumların 2020 ortalamasının yüzde 58 üstüne çıkmasıyla önemli bir artış gördü. Tüketiciler, uygulamaları Mayıs ayında aktif olarak kullanmaya başladılar ve günlük oturumlar ortalamanın yüzde 25 üstüne çıktı. Günlük oturumlar Mayıs’tan sonra azalmaya başladı ancak Temmuz ayında ortalamanın yüzde 16 üstünde seyretti; bu da birçok kullanıcının hala aktif olduğu anlamına geliyor.
  • Almanya’da kurulumlar Mart ayının sonunda ciddi bir artış gördü ve 2020 ortalamasının yüzde 86 üstüne çıktı. Ocak ve Nisan arasında oturumlar üçe katlandı ve Mayıs’ta 2020 ortalamasının yüzde 38 üstünde performans gösterdi. Mayıs’tan beri az olmakla beraber bir düşüş yaşansa da, oturumlar Ocak’tan Temmuz’a kadar yüzde 67 oranında yükseldi. Bu yükseliş, kullanıcı sayısının devamlı arttığının göstergesi.
  • İngiltere’de, kurulumlar Nisan’da çok yüksek bir artış gördü ve 2020 ortalamasının yüzde 93 üstüne çıktı. Oturumlar da Mart sonundan Mayıs sonuna kadar istikrarlı bir şekilde arttı ve 25 Mayıs’ta zirveye ulaşarak 2020 ortalamasının yüzde 80 üstüne çıktı. Oturumların yavaş yavaş azalmaya başlamasına rağmen, Temmuz 2020’deki oturum sayısı Temmuz 2019’un iki katı.
  • Türkiye’de ise Nisan ayında, 2020 Şubat ayıyla karşılaştırdığımızda, fitness uygulamaları kurulumlarında yüzde 144’lük bir artış yaşandığı gözlemlendi. Oturumlar ise yüzde 21 artmıştı. Temmuz ayına baktığımızda ise, Nisan ayına göre kurulumlarda yüzde 76 düşüş ve oturumlarda yüzde 40 artış yaşandığı görülüyor. Daha fazla uygulama indirmemiş ve fakat indirdiğimiz uygulamaları kullanmış görünüyoruz.

 

app fitbit fitness karantina uygulama
1 Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
2 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
3 Apple'da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor...
Apple’da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor…
4 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
5 Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Güncel Haberler
Yaşlanan nüfus ile evde bakım talebi artıyor. Çözüm ise akıllı evlerde...
Yaşlanan nüfus ile evde bakım talebi artıyor. Çözüm ise akıllı evlerde…
Markalar “AI slop” ve "dijital yorgunluk" çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
Markalar “AI slop” ve “dijital yorgunluk” çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
"Enerji canavarı" yapay zeka iklim krizine çözüm olabilir mi?
“Enerji canavarı” yapay zeka iklim krizine çözüm olabilir mi?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Alışverişte karar sosyal medyada veriliyor, satın alma akıllı telefonla yapılıyor!
Haberler
Alışverişte karar sosyal medyada veriliyor, satın alma akıllı telefonla yapılıyor!
Sena Tufan
3 hafta önce
Taylor Swift müzik endüstrisinde kuralları yeniden yazıyor: “Swiftonomics”
Haberler
Taylor Swift müzik endüstrisinde kuralları yeniden yazıyor: “Swiftonomics”
Sena Tufan
6 Ekim 2025
YouTube'da Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
Haberler
YouTube’da Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
Sena Tufan
2 hafta önce
Heinz modaya ketçap sıktı
Haberler
Heinz modaya ketçap sıktı
Nafizcan Önder
9 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.