20 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüketiciyi kendisinden daha iyi tanıyabilir misiniz?
Haberler

Tüketiciyi kendisinden daha iyi tanıyabilir misiniz?

Nafizcan Önder
27 Ağustos 2022
4 dk okuma

Uzunca zamandır pazarlama evreni kişiselleştirme ve deneyim kavramlarını odağından ayırmıyor. Her geçen gün bu alanda rekabeti bir üst seviyeye taşıyan markalarsa tüketicileriyle yakaladıkları bağı “Hiper Kişiselleştirme” aracılığıyla daha da güçlendiriyor. Peki, son dönemlerde dillerden düşmeyen hiper kişiselleştirme markalara ne gibi olanaklar sunuyor? Hiper kişiselleştirme yapan şirketlerin nelere dikkat etmesi gerekiyor? Bu alandaki son trendler, yenilikler neler? Hiper kişiselleştirme çalışmalarıyla öne çıkan SAS’ın Orta Doğu, Afrika, Türkiye ve Orta Asya Bölgesi Dijital Dönüşüm Lideri Altan Atabarut öncülüğünde Marketing Türkiye için hazırlanan analizler tüm bu sorulara yanıt veriyor…

Başarılı kişiselleştirmenin olmazsa olmazları

➞ Müşteri ile her etkileşim anlamlıdır, müşteri davranış ve tepkileri mikro dahi olsa veri olarak toplanmalı, mümkünse anlık olarak “real-time” işlenmeli ve gerekirse depolanmalı.

➞ Değerli bir karşılıklı etkileşim olması için de müşteriyle olan etkileşim kişiselleştirilmiş olmalı.

➞ Değer oluşturan deneyim, toplanan bilgilerden müşterinin tanınması ve bunun etkileşime doğru zamanda doğru mecrada yerleştirilebilmesi yeteneğine dayanır.

➞ Müşteri kârlılığını artırmanın yolu bir doğru görsel veya tek bir kişiye uygun teklif gönderilmesi değil olumlu ve uzun soluklu bir deneyim yolculuğu, hatta deneyimler zincirlemesine dayanır.

➞ Hiçbir müşteri geride bırakılamaz! Şirket herhangi bir zamanda her bir müşterisi için olumlu, kişiyle ve içerisinde bulunduğu bağlamla alakalı bir “context”e mutlaka sahip olmalı.

Peki, bu kişiselleştirmenin başına eklenen “hiper” ne?

Tüketiciyi kendisinden daha iyi tanıyabilir misiniz?

Hiper, kişiselleştirmeyi büyük kitlelere sunabilmek, yani analitik odaklı, örüntü algılama ve müşterinin bir sonraki tercihlerini öngören makine öğrenimi modelleriyle kişiselleştirilmiş etkileşimi, otomatik ve optimize aksiyonlara dönüştürerek yetkinliğin ölçeğini büyütmekten gelir. Bu nedenle hiper kişiselleştirme adını kullanırız.

Bir hesap yapıp tabloları doldurarak hiç olmazsa belli bir kitle için kişiselleştirme yapabiliriz belki ama asıl değişen bağlamlar karşısında kendi kendine öğrenen ve müdahalesiz ayakta kalabilen sistemler dediğimizde de otomasyon bir tercihin ötesinde zorunluluk olarak karşımıza çıkıyor.

Bunu söylerken mevcut durumda markalar maalesef bunun uzağındalar, ürün bazlı bir NBO “Next-best-offer”a takılmış durumdalar. Bu önermelerin de yüzde 80’den fazlası satış odaklı ve anı yakalamaktan uzak…

Markalar ve tüketici arasındaki güçlü bağ: Hiper kişiselleştirme

Tüketiciyi kendisinden daha iyi tanıyabilir misiniz?

Peki, hiper kişiselleştirmenin markalara sunduğu olanaklar neler? Bunu sofistike yetkinlikler silsilesi olarak anlatmak yerine gözümüzde basit örneklerle canlandırmak ilk işimiz olmalı.

Yerel bir mağazada alışveriş yaptığınızı düşünün… Dükkan sahibi sık gelen müşterisini tam olarak tanır. Müşterinin genellikle hangi ürünü satın aldığı, şu anda hangi ürüne ihtiyacı olduğunu ve satın alma geçmişine bağlı olarak hangi yeni ürünlerle ilgilenebileceğine ilişkin bir fikri vardır.

Bunu yeni nesil kanallarımızda, web veya mobil uygulamamızın giriş yaptıktan sonra görüntülenen kişiselleştirilmiş açılış ekranı olarak uygularız. Her müşteriye ayrı ayrı uyarlanmış bir mesaj sunulur. O gün için, o kişi için tamamen özel bir mesaj. Öyle ki bu mesaj mevcut müşteri bağlamını ve geçmişi yansıtır ve ayrıca müşteri ihtiyaçlarını öngörür. İhtiyaç deyince hemen satış için öneri aklınıza gelmesin.

Olumlu deneyim ilk etapta destekleyerek, önemseyerek, eğiterek ve tavsiye ederek yaratılır. Ayrıca, müşterilerin verilerinin kendi yararlarına ve kolaylıklarına yönelik kullanıldığına dair güvenine dayanır. Satışa odaklanan ticari teklifler iletişimin eşit bir parçasıdır ve ilgilenen müşteriler için ilgili anda yine sunulur ama zorlama bir şeklinde olmamalıdır…

Şimdi de bankanıza gittiğinizi hayal edin, gerçek kişiselleştirmenin size yaratacağı deneyim, her müşterinin, kendisine atanan ve ulaşılabilir olan özel bir kişisel asistanla etkileşime girmesi gibidir. Aynı teklif dahi olsa, bireysel müşterilere farklı şekilde sunulur.

Rotasında “Hiper kişiselleştirme” olanların dikkatine!

Tüketiciyi kendisinden daha iyi tanıyabilir misiniz?

Hiper kişiselleştirme yalnızca CMO ve CRM ekibinin tek başına başa çıkabileceği bir konu değil. Daha ziyade CMO ile birlikte, iş birimlerinin günlük olarak hem süreçlere hem de fikirlere dahil olduğu, sonuçları takip ettiği ve teknoloji bacağında da CIO/ CDO ve ekibinin tam bir takım çalışmasıyla yürütebileceği bir konuya dönüşüyor. Tabii ki vizyonu koyan ve stratejiyi takip eden üst yönetimin de dahil olduğu bir platform ihtiyacı ortaya çıkıyor. 5 başlıklı bir çerçeveye oturtacak olursak;

➞ Bir işletim modeli gerekli, buna “müşteri ilişkileri kontrol kulesi” diyelim fakat isim sizi aldatmasın sadece mevcut müşterilere değil olası müşteri kitlesi de buna dahil.

➞ Sonra müşterileri tanımak içinde bulundukları durumu, bağlamı yakalamak için bir 360 derece görünüm oluşturmak şart.

➞ Bir sonraki adım teklif fabrikası: Hem içerik hem görsel hem zamanlama hem de kanal kombinasyonlarını deneyecek bir de müşteri davranışlarından sürekli öğrenecek bir yapı gerekli. Burası bir erken evre startup’ın çalışma sistemine çok benzemeli zira sürekli inovasyon yapılıyor. Bunu Samuel Beckkett’in sözleri ile ifade edersek “Hep denedin. Hep yenildin. Olsun. Yine dene. Yine yenil. Daha iyi yenil.”

➞ Tabii topladığınız veriler ve çıktığınız tekliflerin iyi kötü muhakkak geri dönüşleri olacak. Bu verinin NB(x) “next best anything” modellerine dönüşmesi için bir tane de YZ fabrikası olmalı.

➞ Son olarak bu söylediğimiz konuları kurum içerisinde iş birliği ortamı da doğuracak şekilde çalıştırabilen bir platform ihtiyacı oluyor. Orkestrasyon kolay bir iş değil…

Hiper kişiselleştirmeyle kimler neler kazanıyor?

➞ Relevancy Group’un yayınladığı rapora göre; gelişmiş kişiselleştirmeyi kullanan şirketler, yatırım yapılan her 1 ABD dolar tutarında 20 dolara kadar getiri elde edebiliyor.

➞ BCG’ye (The Boston Consulting Group) göre, kişiselleştirilmiş deneyimler yaratan markalar gelirlerinde yüzde 6 ila yüzde 10 oranında artış görüyor. Üstelik hiper kişiselleştirme yapmayanlara göre iki-üç kat daha hızlı olduğunu da hatırlatmakta fayda var…

➞ Tüketicilerin yüzde 78’inin kişiselleştirme yapan şirketlerden tekrar alışveriş yapma olasılığı daha yüksek.

➞ SAS verilerine göre ise yoğun şekilde kişiselleştirilmiş kampanyalar için geleneksel kampanyalara kıyasla yüzde 7 ila yüzde 13 oranında daha yüksek yanıt alınıyor.

➞ Bir örnek de Netflix’ten… Kişiselleştirme AI algoritmalarının müşterileri elde tutulmasının Netflix’e yılda 1 milyar dolar tasarruf sağladığını tahmin ediyor.

Marketing Türkiye Temmuz Ağustos sayısını okumak için TIKLAYIN!

featured
1 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
2 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
3 Yılların internet tarayıcısı Chrome, satışa sunuluyor!
Yılların internet tarayıcısı Chrome, satışa sunuluyor!
4 Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
5 Haftanın marka-ajans iş birlikleri (8-14 Ağustos)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (8-14 Ağustos)
Güncel Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Türkiye'de "tırışkadan işler" gerçeği: Her 5 çalışandan 2'si işini "gereksiz" görüyor!
Türkiye’de “tırışkadan işler” gerçeği: Her 5 çalışandan 2’si işini “gereksiz” görüyor!
Ticaret Bakanlığı'ndan 30 sosyal medya hesabına yasa dışı bahis reklamı nedeniyle engel
Ticaret Bakanlığı’ndan 30 sosyal medya hesabına yasa dışı bahis reklamı nedeniyle engel
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Bu dikenli laleler kazanmayı bilen bir takım için tasarlandı: Oranje Fatalis
Haberler
Bu dikenli laleler kazanmayı bilen bir takım için tasarlandı: Oranje Fatalis
Sena Tufan
8 Temmuz 2025
Instagram Reels'lara otomatik kaydırma özelliği geliyor
Haberler
Instagram Reels’lara otomatik kaydırma özelliği geliyor
Sena Tufan
4 hafta önce
Z Kuşağı “bakıyor” ama görmüyor!
Haberler
Z Kuşağı “bakıyor” ama görmüyor!
Sena Tufan
21 Temmuz 2025
adidas ve Samuel L. Jackson'dan "Superstar"a saygı duruşu
Haberler
adidas ve Samuel L. Jackson’dan “Superstar”a saygı duruşu
Nafizcan Önder
10 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.