18 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Her üç kişiden birinin alışverişte sadece tek kriteri var!
Haberler

Her üç kişiden birinin alışverişte sadece tek kriteri var!

Gizem Yıldız
1 Ağustos 2022
1 dk okuma

Tüketici hemen her alanda enflasyonu derinden hissediyor. Market alışverişinden, giyime, ulaşım giderlerinden faturalara kadar… Hal böyle olunca yüzde 35 gibi önemli bir kitlenin satın alma aşamasındaki tek kriteri “en ucuz”a dönüştü. Tabii en pahalı ve en ucuzları eleyip ortalama bir fiyat arayanlar da var…

Son dönemlerde iğneden ipliğe tüm ürünlerde görülen fiyat artışları, tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını değiştirdi. Avantajix.com’un düzenlediği ankette, üyelerinden rastgele seçtiği 2 binine, “Alışveriş yaparken öncelikli kriteriniz nedir?” diye sordu. Ankete katılanların bu soruya verdiği en popüler cevap yüzde 45 ile fiyat/performans açısından “uygun fiyat” oldu. Tek kriteri “en ucuz” olanların oranı ise yüzde 35’i buldu.

Ortalama fiyatlardan yana olan önemli bir kitle var

Yüzde 15’lik bir kitle en pahalıyı da en ucuzu da tercih etmeyip ortalama fiyatlara yöneleceğini belirtirken, “En pahalı ürün en kaliteli üründür” anlayışına sahip olup, alışveriş yaparken tercihini hep en pahalıdan yana kullanacağını söyleyenlerin oranı ise yüzde 5’te kaldı.

Tüketicinin pusulası en ucuz ürünü gösteriyor

Avantajix.com Kurucu Ortağı Güçlü Kayral, tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını belirlemek amacıyla bu tür anketleri zaman zaman tekrarladıklarını belirterek şunları söyledi: “2018 yılında da aynı anketi yapmıştık. Son 4 yıldaki en büyük değişim tek kriteri en ucuz ürün olanlarda. Bu kişiler üründe kaliteyi önemsemezler, ihtiyaçlarını karşılamak yeter onlar için. Kırık yumurta, kırık pirinç, çakma ürün, defolu giyecek almaktan çekinmezler. Önceki ankette bu kişilerin oranı sadece yüzde 10’du, bugün bu oran yüzde 35’e kadar yükselmiş durumda.

Alışverişlerinde fiyat/performans açısından en uygun fiyatlı ürün tercih edenlerin oranı geçmişte yüzde 65’ler civarındaydı. Bu kesimin üçte birinin tercihinin artık ‘En Ucuz’a kaydığını gözlemliyoruz. Ortalama fiyat tercih edenlerin oranı değişmezken, sürekli en pahalı ürün tercih edenlerin oranı yüzde 10’dan yüzde 5’e geriledi.”

Kart limitlerini en çok neye harcıyoruz?

featured
1 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
2 KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
3 Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
4 Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
5 İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
Güncel Haberler
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Friends’in efsane kafesi Central Perk, Times Square’e taşındı
Friends’in efsane kafesi Central Perk, Times Square’e taşındı
Apple Music’te çalma listesi ve şarkı aktarma dönemi başladı
Apple Music’te çalma listesi ve şarkı aktarma dönemi başladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Sena Tufan
3 Temmuz 2025
Ekolojik borç 22 yıla dayandı! 1,8 dünya varmış gibi tüketiyoruz...
Haberler
Ekolojik borç 22 yıla dayandı! 1,8 dünya varmış gibi tüketiyoruz…
İrem Alimoğlu
23 Temmuz 2025
40 yıllık misyon, yeni yolculuk: VakıfBank Bosna Hersek’te hayallere dokunuyor
Haberler
40 yıllık misyon, yeni yolculuk: VakıfBank Bosna Hersek’te hayallere dokunuyor
Günseli ÖZEN
2 gün önce
"AI Özet"leri tıklamaları düşürürken, AI platformları yayıncılara trafik sağlıyor
Haberler
“AI Özet”leri tıklamaları düşürürken, AI platformları yayıncılara trafik sağlıyor
İrem Alimoğlu
12 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.