16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü, 2024 Tüketici Koruma Yarışmasından ödülle döndü!
Haberler

Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü, 2024 Tüketici Koruma Yarışmasından ödülle döndü!

Marketing Türkiye
28 Ekim 2024
2 dk okuma

Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü, Uluslararası Tüketici Koruma ve Uygulama Ağı (ICPEN) ve Dünya Bankası tarafından düzenlenen 2024 Tüketici Koruma Yarışmasından ödülle dönerek önemli bir başarıya imza attı. Tüketicilerin doğru bilgiye sahip olmasını ve haksız uygulamalardan korunmasını sağlamak amacıyla tüketici koruma uygulamalarını ve yaptırımlarını sergilemeyi hedefleyen yarışmada Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü “Üçüncü taraflarla iş birliği” temasında yenilenmiş telefonların satışının artması için geliştirdiği projelerle ödüle uzandı.

Dünya genelinde 21 ülkeden gerçekleştirilen başvurular “Üçüncü taraflarla iş birliği“, “Sınır ötesi iş birliği” ve “Şikayet yönetimi” başlıklarında üç tema üzerinden değerlendirildi.

Üçüncü Taraflarla İş Birliği

Bu kategoride ödül alan girişimler, tüketici koruma düzenlemelerine uyumu teşvik etme ve tüketicileri haksız veya yanıltıcı uygulamalardan koruma konusunda otoriteler, devlet kurumları ve STK’lar ile yakın iş birliğinin önemini ortaya koyuyor. İrlanda’nın Tüketici Koruma ve Rekabet Komisyonu’nun tüketici haklarıyla ilgili eğitim kampanyaları gibi ulusal kuruluşlarla yapılan iş birlikleri, Türkiye’nin yeniden işlenmiş ürün düzenlemeleri gibi çok paydaşlı düzenlemelerle destekleniyor.

Kazanan: Türkiye – Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü

Türkiye Tüketici Koruma ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü, çok paydaşlı iş birliği yoluyla yenilenmiş ürün düzenlemeleri konusunda öncü bir girişim başlattı. Tüketicilerin veri güvenliği, ürün kalitesi ve güvenilirliği konusundaki endişelerini ele alan girişim, özellikle AB’nin veri güvenliği standartları olmak üzere küresel en iyi uygulamalardan ilham aldı. Bu girişim, yenilenmiş telefon satışlarının 2021’de 27 binden 2023’te 400 bine çıkması ve sürdürülebilir tüketimi ve pazar genişlemesini teşvik etmesiyle güveni ve farkındalığı artırdı. Cep telefonundan oyun konsoluna, bilgisayardan tablete büyük bir dönüşüm hareketini kapsayan girişim sürdürülebilirlik alanında da fark yaratıyor.

Sınır Ötesi İş Birliği

Bu kategoride ödül alan girişimler, uluslararası otoriteler arasında iş birliğini teşvik etmenin önemini vurguluyor. Küreselleşmenin etkisiyle tüketiciler tüm dünyadan işlemler yaparken, sorunları çözmek için etkili iş birlikleri de hayati önem taşıyor.

Kazanan: Malavi – Rekabet ve Adil Ticaret Komisyonu, CFTC

Malawi CFTC, küresel olarak dağıtılan hatalı ürünlerin ciddi etkisini fark ederek, hem ulusal hem de bölgesel olarak tüketici hakları ihlallerinin hızlı ve etkili bir şekilde giderilmesini sağlamak için işbirlikçi uygulamaları benimsedi. Ulusal Standartlar Bürosu, Zambiya Rekabet ve Tüketici Koruma Komisyonu ve COMESA Rekabet Komisyonu gibi yetkililerle ortaklık kuran girişim, pazar denetimleri, numune toplama, ortak soruşturmalar, şikayetçi katılımı ve anlamlı tazminatların peşinde koşulmasını mümkün kıldı. CFTC, sınır ötesi işlemlerde tüketici hakları ihlallerini ele almak için kurumsal iş birliğinin çok önemli olduğunu vurgulayarak, “Hiçbir tüketici koruma kurumu tek başına başarılı olamaz.” dedi.

Şikayet Yönetimi

Tüketicinin korunmasını ve şeffaflığı sağlayan yenilikçi şikayet yönetimi stratejileri tüm dünyada ön plana çıkıyor. Yarışmanın üçüncü teması da tüketici şikayetlerini çözmek ve telafi sağlamak için yenilikçi ve etkili yaklaşımları vurgulayarak başarılı girişimleri ödüllendiriyor.

Kazanan: Gürcistan – Gürcistan Rekabet ve Tüketici Ajansı, GCCA

Gürcistan Rekabet ve Tüketici Ajansı (GCCA), tüccarlarla yaptığı koşullu yükümlülük anlaşmaları sayesinde 3 binden fazla kişiye tazminat ödenmesine olanak tanıyan bir yöntem geliştirdi. Bu yaklaşım, özellikle aşırı nakliye masraflarını ele alan “USA2GEORGIA” davasında etkili oldu. Geliştirilen yöntem, hem zamandan tasarruf sağlarken hem de anında tazminat sunarak gelecekteki uyumu teşvik ediyor. Ayrıca, kararların sosyal medya üzerinden duyurulması, gelecekteki ihlallerin önlenmesine yardımcı oluyor.

Avrupa yargı bölgelerinden ilham alan bu girişim, şeffaflık ve iletişimi ön plana çıkararak daha adil bir pazar ortamı oluşturmayı hedefliyor.

2024 Tüketici Koruma Yarışması’na ilişkin detaylı bilgi için TIKLAYIN!

Tüketici Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
Haberler
Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Marketing Türkiye 35 yaşında / I
Haberler
Marketing Türkiye 35 yaşında / I
Nafizcan Önder
11 Nisan 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (11-17 Nisan)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (11-17 Nisan)
Sena Tufan
17 Nisan 2025
Zanaatkârla büyüyen marka: Hermès’ten stratejik üretim hamlesi
Haberler
Zanaatkârla büyüyen marka: Hermès’ten stratejik üretim hamlesi
Nafizcan Önder
25 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.