5 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
TV
Haberler

Reklam söz konusu olduğunda ses görüntüden büyük!

Gizem Yıldız
22 Eylül 2023
1 dk okuma

Yeni bir araştırmaya göre, TV izlemek izleyicinin dikkatini çekerken, TV reklamlarını izlemek çekmiyor. Bu pazarlamacıların istediği bir sonuç değil, ancak dikkati dağılmış tüketicileri yakalamak ve reklamların etkisini artırmak için bazı yollar var…

Thinkbox tarafından dikkat dağınıklığı ve reklam etkinliği üzerine yapılan bir araştırmaya göre, sesli müzikler ve jingle’lar, izleyici başka bir yere bakarken dahi dikkatini yakalamaya yardımcı oluyor.

Bilim İnsanı Dr. Alastair Goode ve ekibi çeşitli dikkat dağıtıcı faaliyetlerin reklam farkındalığı ve hatırlama üzerindeki etkisini ölçmek için bir dizi deney yaptı. Temel bulgusu, bu aktivitelerin bilişsel yükünün reklam farkındalığını olumsuz etkilediği, ancak “reklamlar için yeterli alanın kaldığı” yönündeydi.

Araştırma ayrıca, konuşma ve sosyal medyaya bakma gibi dikkat gerektiren faaliyetlerin daha az bilişsel alan bıraktığını ve müzik dinlemekten daha dikkat dağıtıcı olduğunu ortaya koydu.

Markalar tüm duyulara hitap etmeli

Bu sezgisel olsa da, ekip bir duyudaki dikkat dağıtıcıların diğerleri üzerinde bir etkisi olduğunu buldu. Goode, “Görsel dikkatle görsel, işitsel dikkatle işitsel dikkat arasında kesişme olabileceğini düşündük. Ancak… sesi işitmek görsele verilen dikkati engellerken, bir şeye bakmak da işitsel dikkati engelliyordu” dedi.

Araştırma ayrıca, bir duyuda güçlü olan reklamların diğer duyularda da etkili olmadığını gösteriyor. Çalışma, Nike’nin görsel anlamda oldukça etkili olduğunu ancak ses etkinliği açısından çok daha kötü performans gösterdiğini, Tiffany’nin ise bunun tam tersini yaşadığını kaydediyor.

Kaynak: The Drum

Dijital dönüşümün şirketlerin kar ve performansına katkısı ne?

featured
1 Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
2 Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
3 Cadılar Bayramı’nda MINI, rakibinin kostümünü giydi!
Cadılar Bayramı’nda MINI, rakibinin kostümünü giydi!
4 Nvidia, 5 trilyon dolar piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu
Nvidia, 5 trilyon dolar piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu
5 OpenAI, 1 trilyon dolarlık halka arz için düğmeye bastı
OpenAI, 1 trilyon dolarlık halka arz için düğmeye bastı
Güncel Haberler
TOGO dergi, BETA Ayakkabı'nın marka haklarını satın aldı
TOGO dergi, BETA Ayakkabı’nın marka haklarını satın aldı
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Türkiye'de sağlık bilinci artıyor ama "iyi hissetme" oranı alarm veriyor!
Türkiye’de sağlık bilinci artıyor ama “iyi hissetme” oranı alarm veriyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Binlerce yıllık turşu neden bir anda popüler oldu?
Haberler
Binlerce yıllık turşu neden bir anda popüler oldu?
İrem Alimoğlu
6 Eylül 2025
Saat&Saat, Aydınlı Grup’a 20,3 milyar TL ile en yüksek teklifi veren şirket oldu...
Haberler
Saat&Saat, Aydınlı Grup’a 20,3 milyar TL ile en yüksek teklifi veren şirket oldu…
Marketing Türkiye
24 Eylül 2025
Z kuşağının alışveriş alışkanlıklarına dair markalara 5 kritik uyarı!
Haberler
Z kuşağının alışveriş alışkanlıklarına dair markalara 5 kritik uyarı!
İrem Alimoğlu
4 Ekim 2025
YouTube'da AI ile dublaj dönemi başladı
Haberler
YouTube’da AI ile dublaj dönemi başladı
Sena Tufan
12 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.