9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüketiciler daha pahalı gıda fiyatlarına karşı hazırlıklı olmalı – Son 24 saatin gündemi
Haberler

Tüketiciler daha pahalı gıda fiyatlarına karşı hazırlıklı olmalı – Son 24 saatin gündemi

Marketing Türkiye
12 Ekim 2021
4 dk okuma

Tüketici dijitalde ikinci şansı vermiyor

  • Tüketiciler daha pahalı gıda fiyatlarına karşı hazırlıklı olmalı – Son 24 saatin gündemi

Ipsos tarafından Türkiye’deki 5 bin kişilik katılımcıyla gerçekleştirilen araştırmaya göre, katılımcıların yüzde 94’ü son bir yılda en az bir kez online alışveriş yaptı. Hızlı tüketim ürünlerinde bu oran yaklaşık yaklaşık 70’i buldu. Bir sepete ortalama 186 TL ödendi. 

Cisco AppDynamics, pandeminin başlangıcından bu yana tüketicinin dijital hizmetlere olan güveninin arttığını ortaya koyan bir rapor yayımladı. Dünya çapına 13 binden fazla tüketicinin dijital davranışlarını inceleyen araştırmada tüketicilerin artık dijitaldeki kötü alışveriş deneyimine ikinci bir şans vermediği belirtiliyor. Tüketicilerin yüzde 72’sinin ise dijitalleşmeye yatırım yaparak hizmet kalitesini artıran markalara bağlılığının arttığı vurgulanıyor.

Tüketicinin pandemiyle birlikte dijitalleşen markaları tercih ettiğine değinen dijital performans ajansı EG Bilişim Teknolojileri CEO’su Gökhan Bülbül, “Tüketicilerin yüzde 76’sının şirketlerin dijitalleşmesi konusundaki beklentisi 2020’nin başından bu yana arttı. Dijitaldeki müşteriyle kurulacak doğru ve etkili iletişim, hedef kitleyi büyütecek ve karlılık oranını artıracak en kritik basamaklardan biri” açıklamasında bulundu.

Elon Musk, Jeff Bezos’u tiye aldı

  • Tüketiciler daha pahalı gıda fiyatlarına karşı hazırlıklı olmalı – Son 24 saatin gündemi

Dünyanın en zengin iki insanı Elon Musk ve Jeff Bezos arasındaki rekabet durulmuyor. Forbes’in milyarder listesini güncelleyerek Musk’a birinci sırada yer vermesi Twitter’da eğlenceli diyalogların oluşmasına neden oldu.

Jeff Bezos; ““Bugün, Amazon dünyanın en başarılı şirketlerinden biri ve birbirinden tamamen farklı iki sektörde devrim yarattı” şeklinde bir tweet attı. Elon Musk’ın konuya dahil olması uzun sürmedi.

Musk, Bezos’a ikincilik madalyası emojisi ile tepki verdi.

Tüketiciler daha pahalı gıda fiyatlarına karşı hazırlıklı olmalı

  • Tüketiciler daha pahalı gıda fiyatlarına karşı hazırlıklı olmalı – Son 24 saatin gündemi

Kraft Heinz’ın CEO’su Miguel Patricio, BBC’ye yaptığı açıklamada, hammadde zincirindeki sıkıntılar dolayısıyla gıda endüstrisinde fiyatların artacağını dile getirdi. Patricio’ya göre, pandemi dolayısıyla birçok ülkede bitkisel yağlardan soya fasulyesine kadar gıda sektöründe pek çok hammaddenin akışında sorun yaşanması üretim maliyetlerini artırdı. Bu krizden etkilenen Heinz da dünya çapında fiyatlarını artırdı. Ancak, Patricio’nun asıl tüketicileri uyardığı konu ise, fiyatların genel olarak ilerleyen zamanlarda daha çok artması ihtimali.

Patricio, “ABD’de lojistik maliyetler de önemli ölçüde arttı ve ekonominin belirli alanlarında işgücü sıkıntısı yaşanıyor.” Ayrıca, artan dünya nüfusuna karşılık tarım yapılan arazilerin aynı kaldığını belirten CEO, üretim konusunda gelecekte teknolojiye çok iş düşeceğini belirtiyor.

Reklam ajansları çevre örgütlerinin hedefinde: Suça ortak olmayın!

  • Tüketiciler daha pahalı gıda fiyatlarına karşı hazırlıklı olmalı – Son 24 saatin gündemi

Brandalism’in İngiltere’de gerçekleştirdiği ve Ogilvy, MediaCom, VCCP gibi önde gelen reklam ajanslarını “iklim krizini körüklediği” gerekçesiyle hedef aldığı kampanya pazarlama sektöründe yeni bir dönemin de habercisi…

İkim krizi ve sürdürülebilirlik konusunda markaların sorumlulukları her yerde konuşulup tartışılırken bu kez gözler reklam sektörüne çevrildi. Avrupa genelinde bir reklam karşıtı iklim örgütüyle güçlerini birleştiren Brandalism, yeni kampanyasında reklam ajanslarını iklim krizini kolaylaştırmakla suçladı. Örgüt, 20 kasaba ve şehirdeki 100’den fazla reklam panosunu izinsiz olarak birbirinden vurucu afişlerle donattı.

Reklam endüstrisinin fosil yakıt şirketleri adına gerçekleştirdiği “yeşil yıkama” çalışmalarını eleştirmek adına başlatılan 4 günlük kampanya ilgi odağı oldu. Çalışmada pek çok büyük reklam ajansı yüksek karbon ürettikleri iddia edilen Shell, bp, Jaguar Land Rover ve British Airways gibi markalar için “yeşil yıkama” yapmakla suçlanıyor.

Yapay zeka algısında “Hollywood” etkisi!

  • Tüketiciler daha pahalı gıda fiyatlarına karşı hazırlıklı olmalı – Son 24 saatin gündemi

Yapay zeka teknolojileri tüm dünyada büyük bir ivmeyle gelişmeye ve hayatı dönüştürmeye devam ederken onu nasıl algıladığımız, hayatlarımıza nasıl entegre ettiğimiz ve gelecekte nasıl kullanacağımız; çağı yakalayabilme ve geleceği tasarlayabilmekte kilit rol oynuyor. Kavramın büyüklüğünden ve geleceği şekillendireceğinden elbette profesyonellerin tek bir şüphesi bile yok. Peki ya toplumumuz yapay zekayı nasıl algılıyor? Bu noktada ne gibi endişeleri var? Hangi meslek gruplarının nasıl etkileneceğini düşünüyor? Kısacası, “Yapay zeka ve Türkiye toplumu arasında nasıl bir ilişki var?” sorusuna yanıt veriyor Kuantum Araştırma’nın “Yapay Zeka Algı Araştırması”… 

Araştırma kapsamında katılımcılara “Genel olarak yapay zekadan korkuyor musunuz?”, “Yapay zekadan ne derece korkuyorsunuz?” ve “Sizce yapay zekadan korkmanızın nedenleri ne olabilir?” olabilir soruları yöneltildi. Bu doğrultuda toplumun yüzde 78,1’i endişe duymadığını belirtirken yüzde 21,9’u yapay zekadan korktuğunu belirtiyor. Katılımcılar için yapay zekadan korkma nedenlerinin başında iş gücünde yapay zekanın baskın olması yer alıyor ve katılımcılar bu nedenle işlerini kaybedebileceklerinden endişe duyduklarını belirtiyor. Katılımcılara yapay zekadan en olumsuz etkilenecek meslekler sorulduğunda yüzde 21,8 ile doktorluk, 15,7 ile öğretmen/eğitimci/öğretim elemanı, yüzde 14,5 ile kolluk kuvvetleri ve 11,4 ile tercümanlar listede başı çekiyor. Bu mesleklerin öne çıkmasının ardındaysa, yapay zekanın bu mesleklerde istihdamı önemli ölçüde azaltacağı düşüncesi yer alıyor.

Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)

1Fatih Doğan
2Cihat Şahin
3#TamerKaradağlınınYanındayım
4AF VARSA OY VAR
5#DünyaKızÇocuklarıGünü
6Mehmet Doğan
7Fırat Kalkanı
8Suriye’nin Azez
9Mekanları
10#StudyodaFutbol

Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)

1Amedspor
2Dolar
3TRT1 CANLI
411 Ekim ne Günü
5Deniz Baysal
6Dünya Kız Çocukları Günü
7Şehit
8Kabine Toplantısı
9KABİNE TOPLANTISI NE ZAMAN
10A101

Dünün en çok izlenenleri hangi videolar oldu? (YouTube Trends)

1Kardeşlerim 23. Bölüm
2Tan Taşçı – Yalan (Zeynep Avci) | Blinds | The Voice of Germany 2021
3Masumlar Apartmanı 42. Bölüm 2. Fragman
4MASTERCHEF – PUBG MOBILE Özel Bölümü! l @MasterChef Türkiye ​
5Gesi Bağları… – Gönül Dağı 35. Bölüm
6Img it popped!! #Shorts
7Geniş özet | Galatasaray 4-3 Tuzlaspor | Hazırlık karşılaşması
8SQUID GAME – ÖZET PARODİ
92022 Dünya Kupası Elemeleri | Türkiye – Norveç (Özet)
10Emir Can İğrek – Kor (Official Video)
featured
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan - 2 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan – 2 Mayıs)
3 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
4 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
5 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Güncel Haberler
Bill Gates, servetinin yüzde 99'unu bağışlayacak!
Bill Gates, servetinin yüzde 99’unu bağışlayacak!
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri...
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Dubai çikolatası dünya genelinde kıtlık yarattı: Antep fıstığı fiyatları rekor kırdı!
Haberler
Dubai çikolatası dünya genelinde kıtlık yarattı: Antep fıstığı fiyatları rekor kırdı!
Sena Tufan
3 hafta önce
Ramazan'da marketteki 39 üründen 30'unun fiyatı arttı!
Haberler
Ramazan’da marketteki 39 üründen 30’unun fiyatı arttı!
Sena Tufan
28 Mart 2025
CMO'lar ne söyler CFO'lar ne anlar?
Haberler
CMO’lar ne söyler CFO’lar ne anlar?
Nafizcan Önder
6 Nisan 2025
GNÇ Turkcell’in, dijital ve sosyal medya iletişimi KARPAT Ajans’a emanet
Haberler
GNÇ Turkcell’in, dijital ve sosyal medya iletişimi KARPAT Ajans’a emanet
Nafizcan Önder
14 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.