10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüketiciden markalara bir yeni mesaj: "Erdemli gibi olma, erdemli ol!"
Haberler

Tüketiciden markalara bir yeni mesaj: “Erdemli gibi olma, erdemli ol!”

Nafizcan Önder
3 Nisan 2023
3 dk okuma

Markaların tüketicilere vadettiklerinin “kaliteli” bir ürün ya da rakiplerinden çok daha avantajlı bir fiyat olmasının geçer akçe olduğu günler hayli geride kaldı. Artık tüketiciler markalar ve işyerlerinden daha iyi bir dünya için elini taşın altına koymasını bekliyor. Bu beklentilerini karşılayan markaları ise ödüllendirmeye çoktan hazırlar. Öyle ki Marjinal Porter Novelli’nin Twentify iş birliğiyle gerçekleştirdiği araştırmaya göre her 4 tüketiciden 3’ü “Fiyatı daha yüksek bile olsa üretiminde daha az atık yaratan ürünü satın alırım” diyor… Gelin araştırmanın detaylarına daha yakından bakarak tüketicinin “sürdürülebilirlik” ve “kapsayıcılık” üzerine davranışlarına daha yakından bakalım…

Araştırma çevresel, finansal ve toplumsal sorunların en azından bir kısmını çözme yükümlülüğünün kurumlar tarafından üstlenilmesine dair beklentiler olduğunu gösteriyor. Raporda öne çıkan sonuçlar şöyle belirtiliyor:

  • “Şirketlerin/markaların çevresel sürdürülebilirlik konusunda bir bakış açısına sahip olmaları gerektiğini düşünüyor musunuz?” sorusuna yüzde 99 oranında evet diyen katılımcılar, “Şirketlerin/markaların alacağı önlemlerin “çevreyi koruma” konusuna etki edeceğini düşünüyor musunuz?” sorusuna da yüzde 85 oranında evet cevabını veriyor.
  • “Sıklıkla satın aldığınız veya kullandığınız markaların çevre dostu olup olmadığı hakkında bilginiz var mı?” sorusuna “Genellikle bir fikrim olur” diyenler yüzde 48 iken, “Bu konuda yeterince bilgilendirme yapılmadığını düşünüyorum” diyenlerin oranı ise yüzde 35 olarak verilere yansıyor.
  • Rapor, tüketicilerin kendi değerleri ile markalar arasında kurduğu bağa dair de ipuçları veriyor. “Bir ürün/hizmet satın alırken kendi değerleriniz ile örtüşen bir marka olması sizin için ne kadar önemlidir?” sorusuna yüzde 45 olumlu cevap veriyor. “Markalar daha çevre dostu ürünler üretmelidir” diyen katılımcıların oranı ise yüzde 66 olarak karşımıza çıkıyor…

Tüketici daha çevreci ürün için daha çok ödeme yapmaya hazır

Araştırmada katılımcılara “Bir markanın çevre ve topluma karşı duyarlı olduğunu en fazla ne gösterir?” sorusu yöneltildiğinde yüzde 46 ile en çok öne çıkan yanıt “Ürün veya hizmetlerinin doğaya daha az zararlı olması” olurken onu yüzde 38 ile “Üretimde yenilenebilir enerji kaynaklarını kullanması” ve yüzde 37 ile “Daha az atığa sebep olan üretim teknikleri kullanması” takip ediyor…

Tüketiciden markalara bir yeni mesaj: "Erdemli gibi olma, erdemli ol!"
“Bir markanın çevre ve topluma karşı duyarlı olduğunu en fazla ne gösterir?”

Bu doğrultuda katılımcıların satın alma kararlarında çevresel sürdürülebilirliğe de önem verildiği görülüyor. Araştırmanın en dikkat çekici verilerinden biri ise katılımcıların yüzde 75’inin “Fiyatı daha yüksek bile olsa üretiminde daha az atık yaratan ürünü satın alırım” cevabını vermesi oluyor.

Şeffaf olmayan markalar güven bariyerine çarpıyor!

Öte yandan raporda çok net görülüyor ki katılımcılar markalardan şeffaflık da bekliyor. “Birçok şirket/marka insanlara, gezegene veya topluma bazı vaatlerde bulunuyor. Bu konuda siz ne düşünüyorsunuz?” sorusuna katılımcıların yüzde 27’si “Bu vaatleri verseler de yerine getirdiklerine inanmıyorum”, yüzde 73’ü ise “Bu vaatleri yerine nasıl yerine getirdiklerini, neler yaptıklarını detaylıca açıklamalılar” cevabını veriyor.

Çalışanlar çeşitlilik ve kapsayıcılık ilkelerinde şirketlerin çok ötesinde…

Çeşitlilik ve kapsayıcılık şirket içinde ve dışında dil, ırk, din, ideoloji, cinsiyet, engellilik, yaş, cinsel kimlik göz etmeksizin tüm bireylerin farklılıklarını kabul ve takdir edilmesi anlamına geliyor. Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) şirketlere faaliyetlerinin insan hakları etkilerini göz önünde bulundurma ve yönetme konusunda destek olmayı amaçlıyor.

Araştırma kapsamında katılımcıların çeşitlilik ve kapsayıcılıkla ilgili görüşlerine dair sorulan soruların ardındansa; yüzde 86’sının “Dil, ırk, din, ideoloji, cinsiyet, engellilik, yaş, cinsel kimlik gözetilmeyen işyerlerinin daha zengin beceri alanları vardır” dediği, yüzde 84’ününse “Çeşitlilik, ekiplerin her parçasının farklı bilgilere açık olmasını ve karar verme sürecini daha sağlıklı yürütmesini sağlıyor” ve “Çeşitliliğin yüksek olduğu gruplar aynı zamanda daha yenilikçi oluyorlar” dediği gözlemleniyor.

Kitleler pek çok konuda liderlik etmeleri için şirketlere güveniyor

Tüketiciden markalara bir yeni mesaj: "Erdemli gibi olma, erdemli ol!"
Asuman Bayrak
Marjinal Porter Novelli CEO’su
  • Hepimiz karmaşıklık ve belirsizlikle mücadele ediyoruz. Markalarımızın, kültürün değişim hızında iletişim kurmalarına yardımcı olabilecek ve hedef kitlelerinin ekosistemleriyle uyum içinde olabilecek stratejik bir ortağa ihtiyacı olduğunu görüyoruz.
  • Bu ihtiyaçları karşılarken kurumsal performanslarını da en üst seviyede tutmak istiyorlar ki biz de buna paralel etkileşimler gerçekleştiriyoruz. Sürdürülebilirlik ve çeşitlilik/kapsayıcılık konularında Twentify ile gerçekleştirdiğimiz araştırmamız, kitlelerin pek çok konuda liderlik etmeleri için şirketlere de güvendiğini ve onlardan neler beklediğini ortaya koyuyor.
  • Verilerle harmanlanan bu analizin, iş dünyasındaki faaliyetlerin nasıl daha iyi yürütülebileceğini düşünmemize yardımcı olacağını umuyoruz.
  • Güçlü bir tüketici-marka ilişkisi, markayı tüketicilerin hayatlarının anlamlı bir parçası haline getiren inançlar, gelenekler, uygulamalar ve ritüeller; kalite, işlev ve maliyet gibi geleneksel marka faydalarının ötesine geçer. Bu yakınlık, şirketlerin aradığı davranışları yönlendirir. Biz buna “Amaç” diyoruz. Bu doğrultuda markaların, tüketicilerle daha yüksek düzeyde bağ kurabilmesi “iyi” olanı bulmaya yönelik olarak hareket etmeleri; eşitlik, çeşitlilik ve kapsayıcılığı yalnızca marka değerlerinde değil, eylemlerinde de benimsemeleri için çalışıyoruz…

Gıdanın koruyucuları

featured
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

RTÜK "Güçlü Medya, Bilinçli Toplum Zirvesi"ni tamamladı: İşte zirvede öne çıkan başlıklar
Haberler
RTÜK “Güçlü Medya, Bilinçli Toplum Zirvesi”ni tamamladı: İşte zirvede öne çıkan başlıklar
Marketing Türkiye
1 hafta önce
TÜİK açıkladı: Türkiye'de 10 kişiden biri yaşlı
Haberler
TÜİK açıkladı: Türkiye’de 10 kişiden biri yaşlı
İrem Alimoğlu
13 Mart 2025
Küresel köyden çıkış: Boykot
Haberler
Küresel köyden çıkış: Boykot
Marketing Türkiye
5 gün önce
ICCO Dünya Halkla İlişkiler Raporu; yapay zeka, stratejik danışmanlık ve etik liderliğin kilit önemde olduğunu ortaya koyuyor
Haberler
ICCO Dünya Halkla İlişkiler Raporu; yapay zeka, stratejik danışmanlık ve etik liderliğin kilit önemde olduğunu ortaya koyuyor
Sena Tufan
25 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.