7 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüketici yerel işletmelere yöneliyor
Haberler

Tüketici yerel işletmelere yöneliyor

Marketing Türkiye
6 Eylül 2022
2 dk okuma

Ekonomik koşullar, tüketicinin fiyat-performans beklentisini belirlemede şüphesiz önemli rol oynuyor. Günümüzün enflasyonist ikliminde ise tüketici, alışveriş yapmak için küçük işletmelerin kapısını daha sık çalmaya başlarken satın aldığı ürünün, verdiği paraya değmesine de daha fazla özen gösteriyor… NielsenIQ tarafından yapılan “Balancing Act” araştırmasına göre Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 94’ü alışveriş yapmadan önce “Cebimden çıkan para boşa gider mi?” diye düşünürken yüzde 62’si kendi bölgelerindeki küçük işletmelerden, yerel olarak üretilmiş ürünleri satın almayı tercih ediyor…

Küçük ve orta ölçekli şirketlerin kendi değerleriyle var olma çabalarına ve tüketicilerin aradığı temel değerlerle nasıl uyumlu kaldıklarına odaklanan Balancing Act araştırması, satın alma tercihleriyle ilgili veriler ortaya koyuyor. Buna göre; Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 62’si COVID-19 dönemi öncesine göre daha çeşitli markaları satın aldıklarını ifade ediyor. Katılımcıların yüzde 72’si yeterince dikkatli bir şekilde araştırmaları halinde ihtiyaçlarına tam anlamıyla uyan bir marka bulabileceklerini düşünüyor.

“Küçük ve orta ölçekli işletmeler için fırsat olabilir”

NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü ve Afrika ve Orta Doğu Analitik Başkan Yardımcısı Didem Şekerel Erdoğan, araştırma sonucunda elde edilen diğer bulguları şöyle açıklıyor:

•             Araştırmamız, Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 62’sinin kendi bölgelerindeki küçük işletmelerden, yerel olarak üretilmiş ürünleri satın almayı tercih ettiğini gösterdi. Yine tüketicilerin yüzde 65’i küçük işletmeleri desteklemeye çalışıyor. Aynı şekilde tüketicilerin yüzde 54’ü, KOBİ’lerin özgün olduğunu, yüzde 46’sı ise bu markaların genellikle daha pahalı olduğunu düşünüyor, ancak yine de, bu ürünler için daha fazla ödemeye hazırlar.

•             Söz konusu küçük ve orta ölçekli işletmeler, günümüzün değişen tüketici ortamında büyük bir fırsata sahip. Araştırmamız kapsamında elde ettiğimiz veriler pandeminin tüketici ihtiyaçlarını, değer algısını ve önceliklerini değiştirdiğini ve bunun tüketicilerin satın alma davranışları üzerinde önemli bir etkisi olduğunu gösteriyor.

•             Ürünün ödenen paraya değer olması (yüzde 94), ürün kalitesi (yüzde 91) ve bulunabilirlik (yüzde 90) tüketicilerin bir markayı satın alma kararını etkileyen en önemli unsurlar olarak dikkat çekiyor. Fiyatlar tüm kategorilerde yükselmeye devam ettikçe, işlevsel satın alma sürecinde uygun fiyat, bu eğilimi destekleyen başlıca neden olarak karşımıza çıkıyor.

•             Global katılımcıların yüzde 48’inin gelecekte daha küçük işletmelerden alışveriş yapma sıklıklarını artırmayı planladıklarını ifade ederken, gelişen bu yeni ortamda satın alma motivasyonlarını anlayabilen KOBİ’lerin, büyük olasılıkla tüketicilerin en güncel tercihlerinden faydalanacaklar. Bana göre günümüzün makroekonomik ortamı, küçük ve orta ölçekli işletmelerin tüketicilerle bağlantı kurması için mükemmel bir alan yaratıyor ve bu alanda yenilik yapmak için doğru tüketici verilerine dayalı, doğru kaldıraçları keşfetmek ise asıl önemli nokta olacak.

E-ticarette KOBİ’lere başarıyı getirecek 7 ipucu

featured
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Doğan Burda'nın ticari unvanı "Big Medya Teknoloji" olarak değişti
Haberler
Doğan Burda’nın ticari unvanı “Big Medya Teknoloji” olarak değişti
İrem Alimoğlu
16 Ekim 2025
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Haberler
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
İrem Alimoğlu
1 Kasım 2025
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Nafizcan Önder
9 Ekim 2025
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Haberler
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
İrem Alimoğlu
4 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.