16 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüketici, "ultra işlenmiş" gıdalardan uzaklaşıyor
Haberler

Tüketici, “ultra işlenmiş” gıdalardan uzaklaşıyor

Sena Tufan
25 Ağustos 2025
1 dk okuma

Gıda endüstrisi danışmanlık şirketi Levercliff’in gerçekleştirdiği son araştırma, tüketicilerin ultra işlenmiş gıdalardan (UPF) uzak durma eğiliminin güçlendiği ortaya koyuyor. Araştırma verileri yaklaşık 19 milyon yetişkinin, sağlık endişeleri nedeniyle bu ürünlerden kaçındığını gösteriyor. Bu rakam, geçtiğimiz yıla kıyasla yüzde 15’lik bir artışa işaret ediyor.

Üstelik bu sadece başlangıç. Katılımcıların önemli bir kısmı, önümüzdeki dönemde beslenme düzenlerini değiştirerek daha az işlenmiş gıdalara yönelmeyi planladığını ifade ediyor. Eğer eğilim bu hızla devam ederse, önümüzdeki 5 yıl içinde 38,3 milyon tüketici, yani İngiltere nüfusunun neredeyse yarısı, UPF’yi sınırlamayı hedeflemiş olacak.

Doğallık, meyve-sebzenin önüne geçti

Araştırmada tüketicilere “sağlıklı beslenmenin en önemli kriteri nedir?” sorusu da yöneltildi. Katılımcılar için “doğal ve işlenmemiş gıda tüketmek” yanıtı günde beş porsiyon meyve-sebze yemek, çok fazla şekerden kaçınmak ya da yeterli protein almak gibi bilindik davranışların önüne geçmiş durumda. Levercliff Yönetim Kurulu Başkanı Fintan O’Leary, bu değişimin, “tüketici önceliklerinin nerede yoğunlaştığını gösteren oldukça açıklayıcı bir bulgu” olduğunu vurguluyor.

Pazar sadeleşiyor: Temiz içerik yükselişte

Bu yönelim, markaların ürün stratejilerinde de kendini göstermeye başladı. İngiliz perakendeci M&S, yılın başında yalnızca tek bir bileşenle –mısırla– üretilen kahvaltılık gevreğini piyasaya sürdü. Temiz etiket yaklaşımıyla öne çıkan ürün, vitamin ve mineral takviyeleriyle zenginleştirilmiş rakiplerinden ayrışıyor.

Kantar verileri de tabloyu destekliyor: tahıl barı satışları azalırken, yumurta satışları artış gösteriyor. Yani tüketici, yoğun işlenmiş fonksiyonel ürünler yerine daha basit, minimum işlenmiş seçenekleri tercih etmeye yöneliyor.

Engeller hala var

Her ne kadar UPF’den uzaklaşma arzusu yükseliyor olsa da bazı engeller mevcut. Araştırmaya göre en büyük sorun gizli içerikler: Tüketiciler daha fazla şeffaflık talep ediyor. Bunun yanı sıra maliyet, yemek servisi ürünlerindeki belirsizlik ve “hangi gıdanın UPF sayılacağına” dair kafa karışıklığı da dönüşümü zorlaştıran başlıca faktörler arasında.

Kaynak: Gıda Hattı

Türkiye’de “tırışkadan işler” gerçeği: Her 5 çalışandan 2’si işini “gereksiz” görüyor!

featured gıda işlenmiş gıda sağlıklı gıda
1 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
2 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
3 Pinterest, 2026'nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
Pinterest, 2026’nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
4 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
5 Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Güncel Haberler
Warner Bros'un kime satılacağını siyaset mi, ticaret mi belirleyecek?
Warner Bros’un kime satılacağını siyaset mi, ticaret mi belirleyecek?
Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
SpaceX etkisiyle tarihi sıçrama: Elon Musk'ın serveti 600 milyar doları geçti
SpaceX etkisiyle tarihi sıçrama: Elon Musk’ın serveti 600 milyar doları geçti
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ekonomik zorluklar, lüks pazarının ihtişamını etkilemedi
Haberler
Ekonomik zorluklar, lüks pazarının ihtişamını etkilemedi
Sena Tufan
3 hafta önce
TBWAIstanbul’da istifalar!
Haberler
TBWA\Istanbul’da istifalar!
Marketing Türkiye
2 Ekim 2025
Warner Bros'un kime satılacağını siyaset mi, ticaret mi belirleyecek?
Haberler
Warner Bros’un kime satılacağını siyaset mi, ticaret mi belirleyecek?
Marketing Türkiye
7 saat önce
Bersay İletişim Danışmanlığı’nda yeni dönem: CEO koltuğuna Dr. Muhammed Attila Sevim geçti
Haberler
Bersay İletişim Danışmanlığı’nda yeni dönem: CEO koltuğuna Dr. Muhammed Attila Sevim geçti
Nafizcan Önder
8 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.