12 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
insan-chatbot
Haberler

Tüketiciler makineyle değil insanla muhatap olmak istiyor

Seda Başpınar
2 Kasım 2022
1 dk okuma

Alışveriş esnasında ya da sonrasında meydana gelen sorun ve soru işaretlerinin muhatabı çoğunlukla sesli yanıt sistemleri ya da chatbot’lar oluyor. Müşteri deneyimi noktasında pek çok kolaylığı beraberinde getiren yapay zeka, alışverişin giderek daha büyük bir parçası haline geliyor ancak tüketiciler bu durumdan pek de memnun değil…

Internova Travel Group adına OnePoll tarafından yürütülen ve 2.000 kişinin katıldığı bir araştırma, tüketicilerin online satış danışmanıyla değil gerçek bir kişiyle muhatap olmak istediklerini ortaya koyuyor. Katılımcıların yüzde 70’inin insanlara teknolojiden daha fazla güvendiğini belirttiği araştırmanın öne çıkan bulguları şöyle:

  • Katılımcıların yüzde 74’ü son on yılda bilgisayarlara, botlara, algoritmalara ve otomatik sistemlere fazla bağımlı hale geldiğimiz konusunda hemfikir.
  • Yüzde 73, önümüzdeki 10 yıl içinde daha fazla otomatikleştirilmiş sistemler göreceğimize inansa da yüzde 70, söz konusu alışveriş olduğundan karşısında kanlı canlı insan görmek istiyor.
  • Katılımcıların yaklaşık üçte ikisi gerçek bir satış danışmanıyla muhatap olduklarında kendilerini daha iyi hissettiklerini söylüyor.
  • Ürün bazında bakıldığında ev (yüzde 55) ve araba (yüzde 52) konuları hakkında teknolojiden değil, insandan yardım almayı tercih edilenlerin başında geliyor.
  • Gerçek bir satış danışmanından yardım almanın faydaları, verimlilik ve kolaylığa dayanıyor. Katılımcıların yüzde 55’i canlı insanlardan daha ayrıntılı bilgi alabileceklerini belirtiyor. Sipariş takibi hakkında takip soruları sorma (yüzde 47) ve yapay zekanın verdiği otomatik cevaplardan daha fazla yanıt alabilme (yüzde 41) bu faydaların başında geliyor.

Kaynak: Study Finds

“Bot”lar Black Friday’i kabusa çevirebilir

featured
1 Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
2 Yapay zeka Grok'a erişim engeli getirildi
Yapay zeka Grok’a erişim engeli getirildi
3 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
4 Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
5 Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Güncel Haberler
CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
"AI Özet"leri tıklamaları düşürürken, AI platformları yayıncılara trafik sağlıyor
“AI Özet”leri tıklamaları düşürürken, AI platformları yayıncılara trafik sağlıyor
Şirketlerin üretken yapay zeka yolculuğunda odaklanması gerek 4 temel alan...
Şirketlerin üretken yapay zeka yolculuğunda odaklanması gerek 4 temel alan…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Cannes Lions'ta jüri olma sırası sizde! "Cesaretinle Oy Ver, Değişime Ortak Ol!"
Haberler
Cannes Lions’ta jüri olma sırası sizde! “Cesaretinle Oy Ver, Değişime Ortak Ol!”
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Haberler
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Advertorial
2 hafta önce
Hakkında yıkım kararı verilen Mandarin Otel'den açıklama: İmar Kanunu'na aykırılık yok!
Haberler
Hakkında yıkım kararı verilen Mandarin Otel’den açıklama: İmar Kanunu’na aykırılık yok!
Sena Tufan
3 gün önce
Dünyanın ilk trilyoneri yapay zeka sayesinde ortaya çıkabilir
Haberler
Dünyanın ilk trilyoneri yapay zeka sayesinde ortaya çıkabilir
Marketing Türkiye
5 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.