Tüketici fikrini söyle, tavrını göster diyor!

Y ve Z kuşağı satın aldığı ürünün toplumsal duyarlılığını da görmek istiyor. Dünyanın çılgınca tüketildiği dünden, bugünün “dünya için fedakarlık yapma çağı”na geçin mesajını veriyor. Diyor ancak bunu yapan markaları da ödüllendiriyor. Tam da purposewashing gündemdeyken “Türkiye’nin faydalı markaları hangileridir ve sizce faydalı olma kavramının içine neler girer?” diye sorduk.

Yanıtları Marketing Türkiye için Sia Insight araştırdı:

Sesini duyalım diyenler yüzde 65. Bu oranda kadın ağırlığı var. Markanın tavrını ortaya koymasını doğru bulmayanlar yüzde 25 ve ne isterse onu yapsın diyenlerin oranı ise yüzde 10.

Peki, sence fayda nedir sorusuna; fiyatları cebimi delmesin (yüzde 70), güvenimi kazansın (yüzde 65), Toplumu ilgilendiren konularda halkın yanında olsun ve tavrını belli etsin (yüzde 51) ve de ürününü satın aldığım marka ek olarak farklı hizmetler de sunsun denilmiş.

Türkiye’nin fayda odaklı markaları hangileridir sorusuna gelince ya soruyu anlamadıkları ya da “markalar üretir biz satın alırız başka ne sorumluluğu olacak” dediklerinden, en büyük (yüzde 23’lük) pay ile hatırlamıyorum diyenler ilk sırada. Listenin sonrasında kimler mi var? Küçük oranlarla ilk on markayı bulup çıkarmış Sia Insight ama bize sorarsanız markaların yaptıkları ciro ile faydalı eşleşmesi orantılı değil. Şirketler araştırmayı dikkatlice okuyup durumu bir kez daha değerlendirmeli.

Araştırmanın tamamı Marketing Türkiye’nin Ekim sayısında. 

İLGİLİ HABERLER