5 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüketici davranışlarındaki hangi değişiklikler kalıcı olacak?
Haberler

Tüketici davranışlarındaki hangi değişiklikler kalıcı olacak?

Marketing Türkiye
23 Nisan 2021
2 dk okuma

Hızla değişen bu dönemde pazarlamacıların aklındaki en önemli sorulardan biri şu: “Hangi değişiklikler kalıcı olacak?” Günümüz koşullarında başarılı olmanın yolunu ararken bu soruyu görmezden gelmek mümkün değil. İşletmelerin geleceğe dair planlar yaparken göz önünde tutmaları gereken üç tüketici eğilimi var. Gelin birlikte bakalım…

Pandemi sırasında tüketici davranışları daha dinamik ve tahmin edilmesi zor bir hâle geldi. Covid-19 salgınının başlangıcından bir yıl sonra, işletmelerin geleceğe dair planlar yaparken göz önünde tutmaları gereken üç tüketici eğiliminin ortaya çıktığını görüyoruz:

  1. Tüketici davranışlarında pandemiden önce başlayan değişimler, bu süreçte hız kazandı.
  2. İnsanlar, seçim yapma zorluklarıyla başa çıkma konusunda daha çok yardıma ihtiyaç duyuyor.
  3. İnsanlar, dijital dünyanın hem kısıtlanmamış hem uygun maliyetli olmasını istiyor. Bunun için, reklamların amaca uygun olmasını ve gizliliklerine saygı gösterilmesini bekliyorlar.

Bu eğilimler uzun süre aynı kalacak gibi gözüküyor.

Hızlanmaya ayak uydurma

Her şey hızlanıyor. Pandemi, zaten büyük oranda başlamış olan müşteri davranışı değişikliklerini hızlandırdı. Bu hızlanmayı arama hacimlerine bakarak görebiliyoruz. Örneğin, “ideas” (“fikirler”) terimine yönelik arama ilgisi 2020’de önemli bir oranda arttı ve 2021’de artmaya devam ediyor. Bu eğilim, insanların alışveriş, yemek yapma ve daha birçok konuda ilham almak için internete yöneldiğini gösteriyor.

İnsanlar eski alışkanlıklarından vazgeçtikçe talepler de ciddi şekilde değişti. Örneğin, “smart casual” (“şık rahat giyim”) terimine yönelik arama ilgisi azalırken “lounge wear” (“ev giysileri”) terimine yönelik arama ilgisinin arttığı görülüyor.

Şimdi bile müşteri davranışlarını tahmin etmek zor. Örneğin, “grocery stores” (“marketler”) ve “takeaways” (“gel al”) terimlerine yönelik ilgi beklenmedik bir şekilde hafta içine kayıyor. “Değişmeyen tek şey değişimdir” sözü, bu duruma son derece uygun.

Hızlı ve yardımsever olma

Hızlı ve yardımsever olmanın değerini hepimiz gördük. Karar verme süreçleri giderek karmaşıklaştığı için müşteriler, satın alma yolculukları sırasında daha çok yardıma ihtiyaç duyuyor. Bu durum işletmelere, tüketicilere doğru zamanda yardımcı olmaları ve kendilerini göstermeleri için büyük bir fırsat sunuyor. İşletmeler, tüketicilerin satın alma kararı verirken ihtiyaç duyduğu bilgiyi ve güvenceyi sunabilir. Otomasyondan yararlanarak, müşterileriniz size ihtiyaç duyduğunda kendinizi göstermeniz ve müşterilerinize yardım etme fırsatını yakalamanız için gereken çevikliği elde edebilirsiniz.

Her zaman güven kazanma

İnsanların davranışlarındaki değişim ve online gizlilik beklentilerindeki artış birbirine paralel olarak meydana geliyor. Markalar, her zaman müşterilerin güvenini kazanmalı.

Google ve Euroconsumers tarafından yapılan bir araştırmaya göre katılımcıların neredeyse yüzde 70’i internette toplanan kişisel veri miktarının gizliliklerini korumalarına engel olduğunu belirtiyor. 2020 yılındaki diğer araştırmalar, müşterilerin yüzde 86’sının kişisel bilgilerinin nasıl kullanıldığı konusunda daha şeffaf olunmasını istediğini gösteriyor.

İnsanlar daha bilinçli bir şekilde onay verebilmeyi ve verilerinin nasıl işlendiğini bilmeyi hak ediyor. Konu online reklamlara gelince de tüketiciler reklam deneyimlerinin rastgele değil, alakalı olmasını istiyor. Reklamların sunulması konusunda gizliliklerine saygı duyulmasını ve kontrol sahibi olmayı istiyorlar.

Gelecek için doğru yolu ararken

Bu değişen ortamda gelecek için doğru yolu ararken, tüketicilerin gösterdiği üç eğilimi ve bu eğilimlerin işletmelere sağladığı fırsatları göz önünde bulunduran markalar, karar verme sürecine daha sağduyulu ve kendinden emin bir şekilde yaklaşabilir. İşte öne çıkan 3 fırsat:

  • Hızlanmaya ayak uydurma
  • Hızlı ve yardımsever olma
  • Her zaman güven kazanma

İşletmeler, yeni analizlerden ve otomasyondan yararlanarak doğru anda kendilerini gösterip tüketicilerin satın alma kararı verirken ihtiyaç duyduğu bilgiyi ve güvenceyi sunabilir. Birinci taraf verileriyle ilgili iyi bir stratejisi olan şirketler, hem müşterilerine değer ve alaka sunma konusunda daha yetkin olacak hem de 2021 yılında karşılaşacakları işletme zorlukları ve değişikliklerle kendilerinden emin şekilde baş edebilecek.

Kaynak: Think with Google

featured
1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Dar gelirli gıda harcamalarını kıstı!
Haberler
Dar gelirli gıda harcamalarını kıstı!
Sena Tufan
3 Haziran 2025
Duru ve AÇEV’le çocuklar "Oynaya Oynaya" iyileşiyor
Haberler
Duru ve AÇEV’le çocuklar “Oynaya Oynaya” iyileşiyor
Nafizcan Önder
16 Mayıs 2025
Cannes Lions'tan Türkiye'ye ilk altın!
Haberler
Cannes Lions’tan Türkiye’ye ilk altın!
Sena Tufan
3 hafta önce
Türkiye Voleybol Milli Takımlar'ın ana sponsoru sahibinden.com oldu
Haberler
Türkiye Voleybol Milli Takımlar’ın ana sponsoru sahibinden.com oldu
İrem Alimoğlu
13 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.