Trump kendi “Twitter’ı” “Truth Social”dan ilk paylaşımını yaptı!| Son 24 saatin gündemi
Trump kendi “Twitter’ı” “Truth Social”dan ilk paylaşımını yaptı!
ABD eski başkanı Donald Trump, Twitter’ın anti demoktratik davrandığını iddia ederek kendi sosyal medya platformunu kurdu. Açık kaynak Mastodon yazılımının altyapısını kullanan Truth Social platformunun ekran görüntüsü ise hayli tanıdık gözüküyor…
Henüz beta aşamasında olan Truth Social platformuna sınırlı sayıda kişi erişebiliyor. Twitter ile neredeyse aynı tasarım diline sahip olan Truth Social platformu, mikro blog olarak tanımlanıyor. Twitter’dan farklı olarak onaylı kullanıcılar için pembe ikon kullanılan platform, tasarım konusunda eleştiri yağmuruna tutuldu.
Platform’da paylaşılan yazılar, Truths olarak adlandırılıyor. Ayrıca Twitter’dan farklı olarak yazılan Truths’ların listelendiği Full Thread bölümü bulunuyor. Truth Social’ın herkesin sesini duyurması amacıyla kullanıldığını belirten Trump, 2022 yılında herkese açılacağının altını çizdi. Platformun 2022’nin ikinci çeyreğinde aktif olacağı paylaşılan bilgiler arasında yer alıyor.
Twitter bot hesapları ifşalıyor
Twitter bot hesapların tüm kullanıcılar tarafından fark edilmesini sağlayacak yeni özelliğini dünya genelinde kullanıma açtı. Eylül ayında beta sürümüyle birlikte 500 hesap için devreye alınan özellikle birlikte bot hesaplar bunu profillerinde açıkça belirtebiliyordu. Şimdi bu özellik dünya genelinde yaygınlaştırılacak.
Şeffaf olmak isteyen tüm bot hesaplarda, Vax_progress hesabında olduğu gibi “otomatikleştirildi” ibaresi bulunacak. Bu adım Twitter’ın faydalı paylaşımlar yapabilecek bot hesapları tanıdığını da gösteriyor. Twitter sözcüsü bu etiketlemenin şu an için tercihe göre olduğunu ve bu sebeple denetleme yapılmayacağını belirtti. Yani kuralların ihlal edilmesi durumunda standart raporlama süreci işleyecek.
Spotify podcast yatırımları için iki şirketi daha satın aldı
Spotify 2022’nin ilk podcast yatırımlarını Chartable ve Podsights’ı satın alarak yaptı. Podcast yayıncılarının dinleyicileri daha yakından gözlemleyebilmesini sağlayan teknolojiler sunan Chartable ve Podsights’ın satın alımıyla birlikte Spotify, dinleyicinin bir reklamı duyup duymadığını ve eğer duyduysa buna verdiği reaksiyonu belirleyebilecek.
Spotify, Podsights’ın yeteneklerini sadece podcast alanında değil, müzik içindeki çeşitli reklamlar da dahil olmak üzere geniş bir tabana yayacaklarını söyledi. Chartable’ın sahip olduğu SmartLinks gibi teknolojilerin ise podcast yayınlarında kullanılması bekleniyor.
Maliye Bakanlığı “en ucuzu” bulmada tüketiciye yol gösterecek!
Hazine ve Maliye Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı’nın da desteğiyle en ucuz alışverişin yapılabileceği yerleri gösteren bir mobil uygulama geliştiriyor. Henüz ne zaman hayata geçirileceği belirtilmeyen uygulama; kuralsız fiyat artışlarına karşı tüketici farkındalığını artırma görevini de üstlenecek.
Hazine ve Maliye Bakanlığı “Birlikten Berekete” isimli mobil uygulamanın teknik alt yapısını hazırladığını duyurdu. Ticaret Bakanlığı’nın da destek verdiği uygulamada tüketiciler, bu uygulamayla satış noktalarını ve ürün kategorilerini filtreleyerek kolay arama yapabilecek. Uygulamanın toplam alışveriş tutarını hesaplayacak hesap makinesi ile “en ucuz ve en yakın nerede” haritası olacak.
Metaverse’ün ilk banka şubesi açıldı
ABD’nin en büyük bankası olan JPMorgan, blok zincir teknolojisine dayalı sanal bir dünya olan Decentraland’da ilk şubesini açtı. Bu şubeyle birlikte ilk kez bir metaverse dünyası kendi bankasına sahip oldu.
Piyasa değeri açısından dünyanın en büyük bankası olan New York merkezli JPMorgan, geçtiğimiz günlerde resmi olarak ilk metaverse şubesini açtı. Onyx ismi verilen şube şu an aktif olarak hizmet vermiyor olsa da yakında metaverse’teki bankacılık işlemlerinde birinci adresi haline gelebilir.
JPMorgan’ın Kripto ve Meta Veri Deposu Başkanı Christine Moy konuyla ilgili göndermiş olduğu bir e-postada, “Müşteriler meta veri tabanı hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyor. Müşterilerimizin metaverse’teki hayatlarının potansiyelini artırabilmeleri için onlara bu karışıklık içerisinde şu anki gerçekliğimizde ne var ve teknoloji, işgücü, ticari altyapı, mahremiyet/kimlik alanlarında gelecekte bizi ne gibi yenilikler bekliyor konularında yardımcı olmak istiyoruz.” dedi.
Adidas imkansızı mümkün kılmak için kadınları eyleme çağırıyor!
Adidas “Impossible Is Nothing” yaklaşımından aldığı güçle, sporda kadınlar için gerçek ve kalıcı bir değişim yaratma misyonunu hızlandırıyor ve serinin yeni bölümleriyle sporda ve ötesinde engelleri ortadan kaldıran, ilham veren kadınlardan oluşan küresel bir kolektife ışık tutuyor…
Önemli bir spor yılı başlarken adidas “Impossible Is Nothing” hikayesine devam ediyor. “Ben varsam hiçbir şey imkansız değil” sloganıyla hazırlanan yeni reklam filmi, toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin tüm dayatmalarına güçlü bir cevap veriyor.
14 Şubat’ta başlayan “I’m Possible” film serisinde şair ve aktivist basketbolcu Asma Elbadawi, model Ellie Goldstein, genç aktör HoYeon, koşucu Fatima İbrahimi, Olimpiyat şampiyonu kaykaycı Momiji Nishiya ve yoga öğretmeni Jessamyn Stanley’nin hikayeleri paylaşılıyor.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
| |
---|---|
1 | #ValentinesDay2022 |
2 | Öğretmenlik MeslekKanunu |
3 | #DoctorStrange |
4 | #ADSvBJK |
5 | #BeşiktaşınMaçıVar |
6 | #devletbabadır |
7 | #SuperBowl |
8 | Mafyadan Korkanlar |
9 | #ChemtrailsTehlikesi |
10 | #sahtekarsercandikme |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Kenan İmirzalıoğlu |
2 | Adana Demirspor Beşiktaş |
3 | Beşiktaş |
4 | Sevgililer Günü |
5 | Deprem |
6 | Adam |
7 | Kim Milyoner Olmak İster |
8 | Çiçek |
9 | Kanal D canlı izle |
10 | Erkan Baş |