19 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
sosyalleşme trendleri
Trend

Sosyalleşmeyle birlikte “arama trendleri” değişti

Gizem Yıldız
16 Temmuz 2021
1 dk okuma

Pandemi henüz bitmemiş olsa da arama trendleri, sosyalleşmenin yeniden gündemde olduğunu gösteriyor. İnsanlar, aileleri ve sevdikleriyle birlikte sosyal hayatlarına geri dönmeye başladı acaba bu dönüş Google aramalarına nasıl yansıdı?

Google Ads Araştırma ve Analiz ekibi her ay, başlıca pazar trendlerini derinlemesine anlamak amacıyla, son zamanlarda yapılmış milyarlarca aramayı içeren veri kümelerini ve tüketici davranışlarını analiz ediyor.

Birçok pazarda aşılama sürecinin ilerlemesi ve kısıtlamaların kaldırılmaya başlamasıyla birlikte, insanların daha önce pandemi nedeniyle askıya aldıkları deneyimler ve etkinlikler için sabırsızlandığını gösteren arama trendleri kendini göstermeye başladı.

Yakınımdaki parti aramaları dünya genelinde yıldan yıla yüzde 500 arttı

İnsanlar, “yakınımdaki parti mekanları”, “davetiyeler”, “yakınımdaki gelinlik mağazaları” gibi ifadeleri arayarak hayatlarındaki güzel anları yeniden sosyal çevresiyle paylaşmak için planlar yapıyor.

“Yakınımdaki gelinlik mağazaları” ifadesinin aranma oranı dünya genelinde yıldan yıla yüzde 200’lük bir artış yaşarken, davetiye aramalarındaki artış onu yüzde 100 ile takip etti.

Bazı ezberleri unuttuk…

Ayrıca, hem kapalı hem de açık hava etkinliklerine yönelik “kapalı su parkı”, “yakınımdaki oyun alanları”, “konserler” gibi aramalarda da artış görülüyor. Başka kişilerle yüz yüze gelecekleri bu anlarda ellerinden gelenin en iyisini yapmak isteyen insanlar, pandemi sonrasına dair fikir almak istiyor (“ne kadar bahşiş vermeliyim”, “hangi ayakkabıyı giymeliyim”) ve görünüşlerine daha fazla dikkat ediyor (“yüz için güneş kremi”, “yakınımdaki çocuk diş hekimleri” ve “yakınımdaki makyaj sanatçıları”).

Erkekler sakalsız filtre arayışında!

En yüksek artışlardan birini ise “sakalsız filtre” ifadesi için yapılan aramalarda yaşanıyor. Bu da erkeklerin, geçtiğimiz yıl uzattıkları sakallarından kurtulmayı düşündüklerine işaret ediyor olabilir.

Sakalsız filtre arayışı Google’a; “Sakalsız filtre TikTok’ta nasıl kullanılır?”, “Online sakalsız filtre”, “Snapchat sakalsız filtre”, “Sakalsız filtre uygulaması” ve “sakalsız filtre Instagram” şeklinde yapılan sorgularla yansıdı.

Kaynak: Think with Google

Toplumun yüzde 12’si aşı yaptırmayı düşünmüyor!

featured
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
3 Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
4 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
5 Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Güncel Haberler
Türkiye'nin keyif markaları
Türkiye’nin keyif markaları
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Banksy'nin "adaleti" ablukadan çıkamadı!
Haberler
Banksy’nin “adaleti” ablukadan çıkamadı!
Nafizcan Önder
10 Eylül 2025
Bodrum’dan Kaş’a yeni yazlık çılgınlığı: Prefabrik evler... Peki hangi bölgede kaça mal oluyor?
Haberler
Bodrum’dan Kaş’a yeni yazlık çılgınlığı: Prefabrik evler… Peki hangi bölgede kaça mal oluyor?
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (15-21 Ağustos)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (15-21 Ağustos)
Sena Tufan
21 Ağustos 2025
Medya yanılıyor, yaşlanmak yenilgi değil stratejik oyun alanı…
Haberler
Medya yanılıyor, yaşlanmak yenilgi değil stratejik oyun alanı…
Nafizcan Önder
30 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.