4 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
sosyalleşme trendleri
Trend

Sosyalleşmeyle birlikte “arama trendleri” değişti

Gizem Yıldız
16 Temmuz 2021
1 dk okuma

Pandemi henüz bitmemiş olsa da arama trendleri, sosyalleşmenin yeniden gündemde olduğunu gösteriyor. İnsanlar, aileleri ve sevdikleriyle birlikte sosyal hayatlarına geri dönmeye başladı acaba bu dönüş Google aramalarına nasıl yansıdı?

Google Ads Araştırma ve Analiz ekibi her ay, başlıca pazar trendlerini derinlemesine anlamak amacıyla, son zamanlarda yapılmış milyarlarca aramayı içeren veri kümelerini ve tüketici davranışlarını analiz ediyor.

Birçok pazarda aşılama sürecinin ilerlemesi ve kısıtlamaların kaldırılmaya başlamasıyla birlikte, insanların daha önce pandemi nedeniyle askıya aldıkları deneyimler ve etkinlikler için sabırsızlandığını gösteren arama trendleri kendini göstermeye başladı.

Yakınımdaki parti aramaları dünya genelinde yıldan yıla yüzde 500 arttı

İnsanlar, “yakınımdaki parti mekanları”, “davetiyeler”, “yakınımdaki gelinlik mağazaları” gibi ifadeleri arayarak hayatlarındaki güzel anları yeniden sosyal çevresiyle paylaşmak için planlar yapıyor.

“Yakınımdaki gelinlik mağazaları” ifadesinin aranma oranı dünya genelinde yıldan yıla yüzde 200’lük bir artış yaşarken, davetiye aramalarındaki artış onu yüzde 100 ile takip etti.

Bazı ezberleri unuttuk…

Ayrıca, hem kapalı hem de açık hava etkinliklerine yönelik “kapalı su parkı”, “yakınımdaki oyun alanları”, “konserler” gibi aramalarda da artış görülüyor. Başka kişilerle yüz yüze gelecekleri bu anlarda ellerinden gelenin en iyisini yapmak isteyen insanlar, pandemi sonrasına dair fikir almak istiyor (“ne kadar bahşiş vermeliyim”, “hangi ayakkabıyı giymeliyim”) ve görünüşlerine daha fazla dikkat ediyor (“yüz için güneş kremi”, “yakınımdaki çocuk diş hekimleri” ve “yakınımdaki makyaj sanatçıları”).

Erkekler sakalsız filtre arayışında!

En yüksek artışlardan birini ise “sakalsız filtre” ifadesi için yapılan aramalarda yaşanıyor. Bu da erkeklerin, geçtiğimiz yıl uzattıkları sakallarından kurtulmayı düşündüklerine işaret ediyor olabilir.

Sakalsız filtre arayışı Google’a; “Sakalsız filtre TikTok’ta nasıl kullanılır?”, “Online sakalsız filtre”, “Snapchat sakalsız filtre”, “Sakalsız filtre uygulaması” ve “sakalsız filtre Instagram” şeklinde yapılan sorgularla yansıdı.

Kaynak: Think with Google

Toplumun yüzde 12’si aşı yaptırmayı düşünmüyor!

featured
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit'in destekçileri belli oldu!
The TECH Summit’in destekçileri belli oldu!
5 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
Güncel Haberler
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
YouTube'ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Bienalin kalbinde bir gün: Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, "Üç Ayaklı Kedi"nin izinde…
Haberler
Bienalin kalbinde bir gün: Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, “Üç Ayaklı Kedi”nin izinde…
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Hilton 2026 Trend Raporu: Gezginler artık “neden buradayım?” diye soruyor
Haberler
Hilton 2026 Trend Raporu: Gezginler artık “neden buradayım?” diye soruyor
Sena Tufan
11 Ekim 2025
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, The TECH Summit öncesinde bir araya geldi
Haberler
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, The TECH Summit öncesinde bir araya geldi
Sena Tufan
2 hafta önce
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Haberler
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
Marketing Türkiye
13 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.