20 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haziran ayında öne çıkan global kampanyalar
Haberler

Haziran ayında öne çıkan global kampanyalar

Gizem Yıldız
5 Temmuz 2021
3 dk okuma

Küllerinden doğan mobilyalar

Ikea, çevreye duyarlı müşteriler için istenmeyen mobilyaları yeniden değerlendirme girişimi olan The Trash Collection 2021’i yeni reklam filmiyle tanıttı. Reklam filmi kullanılmaz durumda olmasalar da çöpe atılan, ormanda kaderine terk edilen, öğütme makinası için sıra bekleyen mobilyaların hazin görüntüleriyle başlıyor. Ardından kullanım dışı kalan bu mobilyaların onarılıp temizlenerek The Trash koleksiyonunda kendine nasıl yer bulduğu anlatılıyor.

Gerçek bir şey paylaşın!

Facebook’un görüntülü görüşme alanında geliştirdiği yeni hizmeti “Portal”ı duyurmayı amaçlayan yeni kampanyası, “Gerçek Bir Şey Paylaşın” sloganıyla video görüşmelerin hem iyi hem de kötü zamanlarda insanları bir araya getirmenin en iyi yolu olduğunu vurguluyor. Kampanya aynı zamanda emojiler ve yazılı konuşmaları bir kenara bırakıp bire bir iletişimin gücünü yeniden keşfetmeye çağırıyor.

Sadece bir oyun mu?

Futbolu sadece bir oyun olarak görüyorsanız bir daha düşünün! Zira futbol efsanesi Eric Cantona her an bir yerlerden çıkıp tezinizi çürütebilir. Cantona, online alışveriş platformu Sports Direct’in yeni reklam filminde, maç esnasında elektrikleri kesip “Neden? Bu sadece bir oyun!” diyen birini futbol dünyasında bir tura çıkararak bu sporun nasıl bunca insanı birbirine bağladığını ve neden asla sadece bir oyun olmadığını anlatıyor. Reklamda ayrıca Jack Grealish, Jamie Vardy, Trent Alexander-Arnold, Jordan Henderson ve Melanie Leupolz gibi ünlü futbolcular da yer alıyor. Kampanya, Copa90’ın kendi ekibi tarafından tasarlanıp geliştirilmiş. Bu özelliğiyle bir futbol medya şirketinden çıkan ilk TV reklamı olma özelliği taşıyor.

Gençler öfke biriktiriyor

Sandy Hook İlkokulu’na düzenlenen saldırının ardından oluşan silah karşıtı hareket Sandy Hook Promise, gençlerin yaşadıkları sorunlara dikkat çekmek ve herkese bu sorunların semptomlarını anlatmak için “The kids are not alright” isimli kampanyasını yayınladı. “Bir cihaza nasıl kısa devre yaptırılır?”, “Nasıl ev yapımı bomba yapılır?”, “Nasıl göz göre göre kaybolunur?” başlıklı üç filmden oluşan çalışma gençlerin artan kaygıları, depresyon, yalnız hissetme ve biriken öfkelerinin açığa çıkmasının sarsıcı sonuçlarını anlatıyor.

Göz ardı edilemeyen bildirim

Dil öğrenme aplikasyonu Duolingo’nun maskotu Baykuş Duo, kullanıcıların telefonuna çalışma zamanlarını hatırlatan eğlenceli bildirimler yollamasıyla tanınıyor. Birçok kullanıcının bu bildirimleri göz ardı ettiği ve bunun da eğitimlerinde ilerlemelerinin önüne geçtiğini fark eden Duolingo, kullanıcılarını teşvik etmek için Brezilya’nın Sao Paulo şehrindeki binalara dünyanın en büyük anlık bildirimlerini yerleştirdi. Öncesinde uygulamanın sosyal medya hesaplarında yapılan duyurularla kampanya için gönüllüler arandığı duyuruldu. Arkadaşları ve aileleri tarafından aday gösterilen 500’den fazla kullanıcı, komşu binalara yansıtılan eğlenceli ve özelleştirilmiş bildirimlerle karşılaştı.

Volkswagen rakiplerini sansürledi!

Volkswagen, tüm elektrikli otomobillerin kullanması için ücretsiz olarak sunduğu 400 şarj noktasını Birleşik Krallık genelinde tanıtmak için ilginç bir kampanya hazırladı. Marka reklam filminde rakip otomobil markalarını “gizlemenin” de bir yolunu buldu. Volkswagen için Adam & EveDDB tarafından oluşturulan kampanyada rakip markalar örtüyle gizlendi. Reklam filmi, otoparkta bir adamın örtü altındaki arabasını bulmak için verdiği mücadeleyle başlıyor. Volkswagen hariç, tüm arabaların çarşaflarla kaplı olduğu reklam filmi mizahi yaklaşımıyla da dikkat çekiyor.

Burger King “Big Mac” isteyen müşterileri özledi

Burger King, sekiz aylık zorunlu kapanmanın sonuna geldiklerini Fransa ve Belçika’daki müşterilerine yönelik hazırladığı “Sizi özledik” kampanyasıyla duyurdu. Burger King şubelerinde görmeye alışkın olduğumuz, çoğu zaman utanç verici davranışların konu alındığı kampanyada fast food devi adeta “Ne olursan ol, gel!” diyor ve tüm müşterilerini restoranlarına davet ediyor. Buzzman imzası taşıyan kampanya; çığlık atan çocuklar, kararsız müşteriler, peçete hırsızları, sadece kahve içerek tüm gün ücretsiz Wi-Fi kullanan müşterileri ve yanlışlıkla rakibi McDonald’s’ın ikonik ürününü sipariş edenleri ekrana taşıdı.

Oreo uzaylılara barış teklif etti

A.B.D.’nin geçtiğimiz günlerde UFO’lar hakkında rapor yayınlayacağını açıklaması dünya dışı yaşam konusunu tekrar gündeme getirdi. Bu heyecanı bir üst seviyeye taşımak isteyen Oreo, dünya dışı varlıklara “Oreo Offering” kampanyasıyla barış teklif etti. İlk olarak, UFO aktivitelerinin sık görüldüğü Kansas’taki bir arsada logosunu konumlandıran Oreo, Twitter üzerinden takipçilerine “Hangi bisküvi/süt kombinasyonu nerede yenmeli?” diye sordu. Anket sonuçlarından hareketle arazide bir dolap dolusu Oreo bisküvi, bir buzdolabı dolusu tam yağlı süt ve konumlandırdıkları yatak odası dekorasyonuyla uzaylılara “dünyalı” bir keyif alanı hazırladı.

Ronaldo’nun hamlesi Ikea’ya ilham oldu: “Cristiano” su şişeleri satışta

Drink water, sustainably @cristiano #Euro2020 pic.twitter.com/ReRpbWNTIz

— IKEA Canada (@IKEACanada) June 18, 2021

Cristiano Ronaldo’nun basın toplantısında Coca-Cola şişelerini önünden kaldırarak “Su için” çağrısında bulunması geçtiğimiz ayın en çok konuşulan konularından biri oldu. Bu olaydan ilham alan Ikea Canada, su şişesine “Cristiano” adını verdiğini sosyal medya üzerinden Ronaldo’yu etiketleyerek duyurdu.

Cannes Lions 2021’de Grand Prix kazanan tüm projeler…

burger king dualingo Facebook featured IKEA OREO Sandy Hook Sports Direct volkswagen
1 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
2 Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
3 Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce "özel hayat" soruluyor!
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce “özel hayat” soruluyor!
4 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
5 Türk hanelerinde "kahve" devrimi: Makine sahipliği yüzde 79'a ulaştı...
Türk hanelerinde “kahve” devrimi: Makine sahipliği yüzde 79’a ulaştı…
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Aralık)
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Aralık)
Bellona ve Doqu Home, uçtan uca medya yatırım süreçlerini WPP Media Türkiye'ye emanet etti
Bellona ve Doqu Home, uçtan uca medya yatırım süreçlerini WPP Media Türkiye’ye emanet etti
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Publicis, yüz yıllık yolculuğunu “pes etmeyen aslan” ile kutluyor
Haberler
Publicis, yüz yıllık yolculuğunu “pes etmeyen aslan” ile kutluyor
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Big Bang Startup Challenge'da 1,74 milyar TL'yi aşan ödül ve yatırım açıklandı!
Haberler
Big Bang Startup Challenge’da 1,74 milyar TL’yi aşan ödül ve yatırım açıklandı!
Sena Tufan
3 hafta önce
Kiğılı logosunu yeniledi
Haberler
Kiğılı logosunu yeniledi
Nafizcan Önder
8 Ekim 2025
Türkiye Innovation Week, 12’nci kez kapılarını açtı
Haberler
Türkiye Innovation Week, 12’nci kez kapılarını açtı
Advertorial
10 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.