16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2021’de markalar kendilerini hangi logolarla ifade edecek?
Haberler

2021’de markalar kendilerini hangi logolarla ifade edecek?

Gizem Yıldız
12 Aralık 2020
2 dk okuma

2020’de markalar, tasarımcılar ve hatta genel olarak dünya sayısız zorlukla karşılaştı. Tüm bu zorluklar küresel bağlantı alanları yarattı. Şimdi 2020’yi uğurlarken yaşanan fiziksel ve sosyal kısıtlamaların görsel tasarımlara da yansıdığını görüyoruz.  

Adeta bir kaos yılı olan 2020 yılında insanlar daha sade tasarımları ve renkleri tercih etti. Bunun yanında maskotlar, hareketli logolar, geometrik şekilli harfler ve vintage tasarımlar da oldukça popülerdi. Bu yılı geride bırakırken kısıtlamaların ve sosyal izolasyonun 2021 yılında logolara nasıl yansıyacağı merak konusu. 99designs’ın Yaratıcı Direktörü Tristan Le Breton Adweek’te yayınladığı makalesinde 2021 trendlerine dair görüşünü, “Yansıtıcı ve ölçülü ancak sıkıcı olmaktan uzaklar…” şeklinde tanımlayarak bu trendlerin birkaçını paylaşıyor.

Zamansız trend “minimalizm”

Normalde eskiz aşamasıyla sınırlı olan geometrik şekillerde sadeliğin gücü var. Fakat artık tasarımcılar görsel zemine basitçe yerleştirdikleri üçgenler, daireler ve kareleri kullanmak yerine, bir nevi kısıtlama havası yaratan minimalizmden yararlanıyor.

Medium ve Google Workspace bu kategoride en çok ses getiren markalar oldu. Medium ile yeniden tasarlanan şekiller, markayı yansıtan tasarım dilinin “yapı taşları” olarak kelimeler ve harfleri tipografik bir illüstrasyon stiliyle kullanıyor. Google Workspace’de ise yaratıcı yön, yapı ve derinlik yanılsaması yaratan parlak, doygun renkler ve katmanlar mevcut.

Sembolizmin gücü

Logo tasarımının her zaman klasik sembolizmde kökleri oldu. Güçlü aslanlar, her şeyi gören gözler ve göksel imgeler, yüzyıllardır piktogram işlevi gördü. Toplumun dünya çapında paylaştığı deneyimlerle anılan bir yılın sonunda ise “evrenselliğin” tasarımcılar arasında da yankı bulduğu görülecek. Semboller sezgisel ve derinlemesine mesajlarıyla hedef kitlelere sözsüz iletişimin gücünü tekrar hatırlatacak.

Genel olarak bakıldığında bu eğilimin en belirgin tezahürü pandemi sırasında gökkuşağı sembolü oldu. Amazon, “Gökkuşağına Bak” reklamında duyguyu çok güzel yakaladı. Çocuklar tarafından kaldırımlara ve pencerelere çizilen renkli, anında tanınabilen bu görüntü milyonlarca kişi için güçlü bir umut mesajı oldu ve 2020’ye logo tasarımında sembolik dilin gücünü gösterdi.

Duygusal bağı güçlendiren bir temsil “Portre”

2021’e girerken bir diğer önemli trend, logo ve marka tasarımında otantik portre ve temsil. İnsanların sosyal izolasyonda olduğu bir yılın ardından markaların insan yüzünü kullanması duygusal bağı güçlendirecek.

Basit karakter portrelerden her bir kırışıklığı vurgulayan ayrıntılı portrelere kadar hepsinin verdiği bir duygu var. Tasarlanan yüzler ne kadar özgün ve tanınmış olursa kurulan bağ derinleşir. Airbnb, çizilen her kişi için referans fotoğraflar talep eden ve illüstrasyon stilinde özgünlüğü benimseyen bu alandaki ilk markalardan biri.

Irkçı klişeleri yansıtan görüntülerden uzaklaşmayı taahhüt eden çok sayıda markanın tercih ettiği bu eğilim, küresel protestoların dönüm noktası olan bir andaki kapsayıcılığı yakalamayı ve sürdürmeyi amaçlıyor.

 

2021 logo trendleri Airbnb Google Workspace Logo Medium Minimalizm! portre sembolizm Tasarım
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Duru ve AÇEV’le çocuklar "Oynaya Oynaya" iyileşiyor
Haberler
Duru ve AÇEV’le çocuklar “Oynaya Oynaya” iyileşiyor
Nafizcan Önder
16 Mayıs 2025
Ticaret Bakanlığı'ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
Haberler
Ticaret Bakanlığı’ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Haberler
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Nafizcan Önder
1 gün önce
Trump'ın tarifelerinin ardından dev markalardan peş peşe zam kararı!
Haberler
Trump’ın tarifelerinin ardından dev markalardan peş peşe zam kararı!
Marketing Türkiye
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.