1 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Trafik kazalarını yüzde 17 azaltan iletişim çalışması: "Sosyal Çelenkler!"
Haberler

Trafik kazalarını yüzde 17 azaltan iletişim çalışması: “Sosyal Çelenkler!”

Nafizcan Önder
15 Aralık 2024
2 dk okuma

Trafik kazaları, dünyanın birçok yerinde olduğu gibi Şili’de de ciddi bir sorun. Her üç ölümcül kazadan birinin dikkatsiz sürüşten kaynaklandığı ülkede, geleneksel farkındalık kampanyalarının sınırlı etkisi bulunuyor. Ancak Şili, yaratıcı bir fikirle bu döngüyü kırmayı başardı: “Sosyal Çelenkler“.

Kampanya, Şili kültüründe derin bir anlam taşıyan yol kenarı anıtları “animitalardan” ilham alıyor. Şili yollarında sıkça görülen bu anıtlar, kazalarda hayatını kaybedenlerin anısını yaşatırken aynı zamanda birer uyarıcı sembol görevi görüyor. “Social Wreaths” ise bu güçlü kültürel geleneği dijital çağın sembolleriyle birleştirerek dikkat çekici bir mesaj sunuyor.

Kampanya; Instagram, WhatsApp ve TikTok gibi popüler uygulamaların logolarını, çiçeklerle süslenmiş çelenk tasarımlarına dönüştürdü. Bu semboller, dikkatsizce telefon kullanmanın trafik kazalarına neden olduğu gerçeğini hatırlatan uyarıcı öğelere dönüştürüldü. Her bir çelenk, hem görsel hem de duygusal olarak izleyenleri etkilerken, “bir anlık dikkatsizlik nelere mal olabilir” sorusunu düşündürdü.

Trafik kazalarını yüzde 17 azaltan iletişim çalışması: "Sosyal Çelenkler!"
Trafik kazalarını yüzde 17 azaltan iletişim çalışması: "Sosyal Çelenkler!"
Trafik kazalarını yüzde 17 azaltan iletişim çalışması: "Sosyal Çelenkler!"
Trafik kazalarını yüzde 17 azaltan iletişim çalışması: "Sosyal Çelenkler!"

Kampanya yalnızca güçlü bir mesaj iletmekle kalmadı, aynı zamanda etkileyici sonuçlar da elde etti. Şili genelinde yol ölümlerinde yüzde 17’lik bir azalma kaydedildi. Medyada geniş yer bulan kampanya, sosyal medyada büyük yankı uyandırdı ve binlerce kişiyi düşünmeye sevk etti. VML ve VML Health Spain imzası taşıyan çalışmayı Şili Ulaştırma Bakanı “Mesajımızı güçlendiren etkileyici bir fikir” ifadeleriyle değerlendirdi.

featured Sosyal Medya trafik kazası
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
3 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
4 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
5 Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler...
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler…
Güncel Haberler
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Haberler
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
İrem Alimoğlu
5 saat önce
Japonya Altes Prensesi Mikasa'dan “Türkiye Dostluğu” konferansı 
Haberler
Japonya Altes Prensesi Mikasa’dan “Türkiye Dostluğu” konferansı 
Marketing Türkiye
16 Eylül 2025
Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Haberler
Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Marketing Türkiye
2 hafta önce
BMW logosunda sessiz dönüşüm
Haberler
BMW logosunda sessiz dönüşüm
Nafizcan Önder
19 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.