24 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Toplumun yüzde 84’ü hafta sonu sokağa çıkma yasağının gelmesini istiyor
Haberler

Toplumun yüzde 84’ü hafta sonu sokağa çıkma yasağının gelmesini istiyor

Marketing Türkiye
17 Kasım 2020
3 dk okuma

Ipsos’un yaptığı araştırmaya göre Toplumun yüzde 84’ü hafta sonu tüm Türkiye’de ya  da bazı illerde bile olsa sokağa çıkma yasağının uygulamasının tekrar başlatılmasını destekliyor.

Toplumun yüzde 84’ü hafta sonu sokağa çıkma yasağının gelmesini istiyorIpsos’un gerçekleştirdiği araştırmalarda; yaz döneminin sonundan bu yana salgının pik yaptığına dair kaygılar, ilgili sorulara verilen yanıtlardan okunuyordu. Beraberinde bu kaygı toplumun her bölümünde konuşulurken, Sağlık Bakanlığı’nın yaptığı günlük vaka artışlarından da izleniyordu. Şimdi 6-10 Kasım haftasına gelindiğine her 10 kişiden 6’sının yakın ya da uzak tanıdıklarından birine korona teşhisi konulduğuna dair haber aldığının görülmesi de bütün bu verilerin gidişata yönelik gösterdiği nokta oldu.

Toplumun yüzde 84’ü hafta sonu sokağa çıkma yasağının gelmesini istiyor

Koronavirüs vaka sayılarındaki artış, yakın ya da uzak tanıdıklardan birine koronavirüs teşhisi konması ile birlikte geçen hafta içinde yürürlüğe konan cafe / restoran / internet cafe gibi işletmelerin saat 22’den sonra kapatılmasına yönelik alınan kararları halkın çoğunluğu destekliyor. Hatta yüzde33’ü tüm gün kapatılması gerektiği görüşünde…

Toplumun yüzde 84’ü hafta sonu sokağa çıkma yasağının gelmesini istiyor

6 – 10 Kasım haftasına gelindiğinde her 10 kişiden 6’sı çevresinde yakın ya da uzaktan tanıdığı birine korona teşhisini duymaya başlamış durumda.  Hem hasta sayılarındaki artış hem de kendi çevrelerinden birinde bu teşhisi konmuş olması kişilerin yeni yasakların gelmesi konusunu da desteklediğini görüyoruz. En son alınan gece 22’den sonra bazı işletmelerin kapanmasına yönelik kararı ve hatta hala hafta sonu sokağa çıkma yasağımı toplumun çoğunluğu istiyor. Ama gerek dünyadaki koronavirüs vaka sayısındaki artış, gerekse de tüm haber kanallarında konunun ciddiyetine yönelik verilen haberlere rağmen her 5 kişiden 1’i Türkiye’de salgının ikinci pik dönemi yaşandığını düşünmüyor. Tabii ki bu kadar çok kişinin hala bu konuda tehlikeyi görmüyor olması birey olarak kendi alacağımız önlemleri daha kritik kılıyor.

Toplumun yüzde 84’ü hafta sonu sokağa çıkma yasağının gelmesini istiyor

Toplumun yüzde 61’i salgının ikinci dalgasının yaşandığını düşünürken, yüzde 22’si ikinci bir pik yaşandığını düşünmüyor.

Toplumun yüzde 84’ü hafta sonu sokağa çıkma yasağının gelmesini istiyor
Ipsos’un Türkiye CEO’su Sidar Gedik konuyla ilgili değerlendirmesinde;
“Sağlık Bakanlığı’nın bilgilendirmelerinden hasta sayısının her geçen gün arttığını hepimiz görüyoruz. Önlemler sıkılaşmaya başladı, 65 yaş üstü vatandaşların sokağa çıkma süresi azaldı, açık alanda sigara içme yasağı geldi. Bazı Avrupa ülkelerinde sıkı karantina düzenine geçildi. Ülkemizde her on kişiden altısı yakın veya uzak tanıdıklardan Covid pozitif haberi aldığını belirtiyor. Virüs her yerde… Ve tüm bu gelişmelere rağmen hala toplumun yaklaşık beşte biri salgında yeni bir zirve yaşandığını düşünmüyor. Daha önceki haftalarda da gördüğümüz üzere milyonlarca insan hala bu fikirde. Geri kalan vatandaşlar da ister istemez daha sıkı önlem talebinde bulunuyorlar. Restoran ve kafelerin gece 22.00’den sonra kapatılması uygulaması destekleniyor, hatta tüm gün kapatılmalı diyen bir grup da var. Neredeyse her on kişiden sekizi hafta sonu sokağa çıkma kısıtlamasının yeniden uygulanması düşüncesinde. Haksız da sayılmazlar, yoksa sorunu önemsemeyen, neredeyse inkar eden önemli bir kesim varken hastalık ile mücadele çok zor olacak. Haberini aldığımız aşı ve belki arkasından gelecek başka aşılar yaygın şekilde uygulanana kadar dayanabilmek için hem bilinçlenmek, hem de topyekun önlem almak zorundayız.” dedi.

ARAŞTIRMA KÜNYESİ

Ipsos tarafından gerçekleştirilen Koronavirüs Salgını ve Toplum Genel Kamuoyu Araştırması ile; Türkiye’de koronavirüs vakasının ilk kez tespit edilmesini takiben vatandaşların bu konuya ilişkin farkındalık düzeylerini, endişelerini, değişen davranışlarını ortaya koymak ve hükümetin bu konudaki politika ve uygulamalarının kamuoyundaki yansımasını anlamak hedeflenmiştir. Araştırma, Online Görüşmeler (CAWI) ile 18 yaş üstü İBBS 1 düzeyinde Türkiye temsili 800 birey ile gerçekleştirilmiştir. 5-10  Kasım 2020 saha tarihi ile 30. Dönem verilerini kapsayan araştırmanın istatistiki hata payı, yüzde95 güven aralığında ± yüzde 3’tür…

1 Warner Bros. Paramount'un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Warner Bros. Paramount’un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
2 2025 şehir hayatının "en"leri belli oldu!
2025 şehir hayatının “en”leri belli oldu!
3 Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
4 Miu Miu'dan 25 bin liralık UNO destesi!
Miu Miu’dan 25 bin liralık UNO destesi!
5 Yayıncılıkta tarihi bir kırılma: Oscar ödülleri YouTube’a taşınıyor...
Yayıncılıkta tarihi bir kırılma: Oscar ödülleri YouTube’a taşınıyor…
Güncel Haberler
The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
Şirketlerin yüzde 78’i 2026'da tek ücret artışı planlıyor
Şirketlerin yüzde 78’i 2026’da tek ücret artışı planlıyor
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zeka ile alışveriş kapıda: Perakende markaları nasıl hazırlanmalı?
Haberler
Yapay zeka ile alışveriş kapıda: Perakende markaları nasıl hazırlanmalı?
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Haberler
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Nafizcan Önder
10 Kasım 2025
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Haberler
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Marketing Türkiye
11 Kasım 2025
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
Haberler
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
İrem Alimoğlu
15 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.