30 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Toplum pandeminin neresinde?
Haberler

Toplum pandeminin neresinde?

Nafizcan Önder
10 Mayıs 2022
3 dk okuma

Pandemi döneminin ilk günlerinden bu yana “Salgın ve Toplum Araştırması” ile toplumun nabzını tutan Ipsos araştırmalarına devam ediyor. Ipsos gerçekleştirdiği son araştırmasında katılımcılara kısıtlamaların neredeyse tamamen kalktığı bugünlerde salgının kendisi ve ailesi için ciddi tehlike oluşturup/ oluşturmadığını, bu konuda ne derece endişeli olduklarını ve tedbirlerin kaldırılmış olmasına ilişkin yaklaşımlarını gözler önüne seriyor… Veriler tünelin sonunda ışığın göründüğünü gösterirken Ipsos Türkiye Ceo’su Sidar Gedik yeni mücadele cephesinin enflasyon olduğunu ifade ediyor… Gelin araştırmanın öne çıkan verilerini birlikte inceleyelim…

Toplumun yüzde 60’ı salgın konusunda rahatladı

Bireylerin yüzde 60’ı salgın başladığında endişeli olduğunu ama bugün artık kendini daha rahat hissettiğini belirtiyor. Salgının başından beri bu konuda rahat hissettiğini belirten yüzde 13’lük bir kesim ile birlikte toplamda artık toplumun yüzde 73’ünün salgın konusunda rahat olduğunu söylemek mümkün…

Toplum pandeminin neresinde?

Toplum Covid-19’a yakalanma konusunda daha az endişeli

Salgının ilk başladığı günden itibaren toplum kendisinin veya ailesinden birinin koronavirüse yakalanması konusunda oldukça endişeliydi. Bugün hala toplumun yüzde 61’i bu konuda endişeli olsa da çok endişeli olan bireylerin oranı yüzde 59’dan yüzde 30’a kadar gerilemiş durumda.

Toplum pandeminin neresinde?

Artık salgının sona ereceği tarih konusunda bireyler daha umutlu  

Toplumun yüzde 33’ü salgının 2022 yaz sonunda biteceğini düşünüyor. 2022 sonunda biteceğini düşünenlerle birlikte toplamda yüzde 55’lik bir kesim bu senenin sonunda bu salgının sona ereceği konusunda hem fikir. Sene başında ise bu görüş tam tersiydi. Her 2 kişiden 1’i salgının 2022 yılı sonundan daha ileri bir tarihte biteceğini düşünüyordu. 

Toplum pandeminin neresinde?

Tüm tedbirlerin kaldırılmasını toplumun yarısı doğru bulmuyor

26 Nisan’da Koronavirüs ile ilgili hastane ve toplu taşımalardaki maske takma kuralı dışında tüm önlemlerin kaldırılmasını toplumun yüzde 49’u doğru olduğunu düşünürken, yüzde 35’i bu kararın yanlış olduğu görüşünde. Bu kararlar sonrasında maske takma konusunda ise toplum ikiye bölünmüş durumda. Bireylerin yüzde 45’i salgının ilk gününden beri maske taktığını ve takmaya devam edeceğini söylüyor. Diğer taraftan yüzde 42’lik bir kesim ise bugüne kadar maske taktığını ve artık takmayacağını belirtmekte. Bugüne kadar hiç maske takmadığını söyleyen yüzde 7’lik bir kesimle birlikte bugünden sonra her 2 kişiden 1’inin maske takmayacağı görülüyor.

Toplum pandeminin neresinde?

Salgınla savaşı kazanmaya doğru ilerliyoruz, sıradaki savaş: Enflasyon!

Toplum pandeminin neresinde?
Sidar Gedik – Ipsos Türkiye CEO’su

Ipsos Türkiye CEO’su Sidar Gedik verilerle ilgili şu değerlendirmelerde bulundu; Salgınla savaşta tünelin sonundaki ışığı gördüğümüzü düşünüyoruz. Toplumun yarıdan fazlası, salgının bu sene sonuna kadar tamamen biteceğine inanıyor, hatta üçte birlik bir kesim yaz sonunda bitmiş olacağı inancında. Bu düşüncenin sonucu olarak da hissedilir bir rahatlama söz konusu. 

Mesafe ve temizlik önlemleri çoktan gevşemişti, maske daha görünür bir önlem olduğu için hassasiyet azalarak da olsa devam ediyordu, geldiğimiz nokta itibarıyla her iki kişiden biri artık hastane ve toplu taşıma haricinde maske takmayacağını belirtiyor. Her on kişiden altısı başlangıçta endişeli olmalarına rağmen artık kendilerini daha rahat hissettiklerini belirtiyor. Kendisinin veya bir yakınının hastalığa yakalanmasından çok endişe duyanların oranı sene başına kıyasla yarıya düştü. Keza ülke için ciddi bir risk olarak görenlerin oranı da sene başında yüzde 76 iken şimdi yüzde 31. 

Salgınla savaşı kazanmaya doğru ilerliyoruz, mutlu sona çok az kaldı. Şimdiki savaşımız enflasyonla. Zaten uzun zamandır vatandaşın birinci gündemi ekonomik sorunlar idi. Enflasyon ile savaş Koronavirüs ile savaştan daha kolay olmayacak. Antikriz araştırmamızla bu mücadelenin nabzını tutmaya devam edeceğiz.

Enflasyon bizi neye dönüştürdü?

featured
1 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
2 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
Güncel Haberler
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Çin'de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Çin’de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye'den çekildi
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye’den çekildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
Haberler
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Nafizcan Önder
3 hafta önce
AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Haberler
AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Marketing Türkiye
4 Mayıs 2025
2025 yazında markalar dijitalde parlıyor! İşte fark yaratan dijital stratejiler...
Haberler
2025 yazında markalar dijitalde parlıyor! İşte fark yaratan dijital stratejiler…
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Kültür-sanat: Sponsorluk mu, sosyal sorumluluk mu?
Haberler
Kültür-sanat: Sponsorluk mu, sosyal sorumluluk mu?
Marketing Türkiye
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.