TikTok’un yüksek potansiyelli şampiyon “markaları”

Dünyaca ünlü spor yıldızlarının performansları ve başarılarının yanı sıra gelirleri de her zaman bir gündem konusu olmuştur. Bu gelir kalemlerinin içerisinde ise ilk etapta dikkat çekmese de sponsorluklar ve sponsorlu sosyal medya gönderileri oldukça büyük bir hacme sahip. TikTok da şüphesiz ki dünyanın en hızlı büyüyen sosyal ağlarından biri, ancak spor kulüpleri ve yıldız sporcuların buradaki potansiyelin farkında olmadığı aşikar…

Sportif sosyal medya katılımıyla ilgilenen GolfSupport.com, dünyanın en popüler spor takımlarının ve kişiliklerinin resmi TikTok hesaplarındaki sponsorlu bir gönderiden ne kadar kazanabileceğini keşfetmek için pazarlama analizi aracı igFace’in verilerini analiz etti. Sonuçlar gösteriyor ki yakında ortam kızışacak!

Spor Yıldızları

GolfSupport.com’un verilerine göre basketbol yıldızı Giannis Antetokounmpo’nun potansiyeli hayli yüksek. 1,8 milyon takipçiye sahip olan süper yıldız, herhangi bir sponsorlu TikTok paylaşımı ile gönderi başına 117,310 Euro’nun keyfini çıkarabilir. Listenin ikinci sırasında İngiliz boksör Amir Khan var. Dilerse TikTok profilindeki her gönderiden tahmini olarak 103.043 € kazanma potansiyeline sahip. Kolombiyalı futbolcu James Rodriquez ise 102.701 Euro ile üçüncü sırada yer alıyor.

Spor Kulüpleri

Kulüpler bazında baktığımızda da yine ortada oldukça büyük bir potansiyel kazanç aracı olduğu açıkça gözüküyor. NBA yine zirveyi terk etmiyor ve potansiyel kazanç listesinde tacın sahibi Houston Rockets oluyor. Rockets, her TikTok gönderisinden 116.788 Euro kazanma potansiyeline sahip. Geçmişte Dirk Knowitzki ile, bu günlerde de Luka Dončić’le Avrupalıların gönlüne taht kuran Dallas Mavericks ise 106.285 Euroluk potansiyeli ile ikinci sırada.
Barcelona 105.894 Euroluk potansiyeliy ezeli rakibi Real Madrid’in (81.163 Euro) oldukça önünde. Listenin 11. sırasında uzun yıllar sonra Premier Lig kupasını müzesine götüren gönüllerin zamansız şampiyonlarından Liverpool (91,652 Euro) yer alırken 89,173 Euro ile onu Bayern Munich takip ediyor…


Sahip oldukları bu potansiyel kazançlar aslında bu spor figürlerinin marka değerlerinin ne kadar büyük olduğunu ve ne denli büyük bir etkileşim alanına sahip olduklarını bizlere bir kez daha gösteriyor. Ortada kocaman bir pasta varken bu fırsatın kaçırılmasıysa elbette imkansız…

Marketing Türkiye New Step dahilinde H20 United Ajans Başkanı Şebnem Tanyaş Şekerlisoy’un TikTok’un Türkiye’deki gelişimini ve yerini değerlendirdiği söyleşisine buradan ulaşabilirsiniz.

İLGİLİ HABERLER