7 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
TikTok'tan ABD pazarında stratejik hamle: "M2" isimli yeni uygulama yolda
Haberler

TikTok’tan ABD pazarında stratejik hamle: “M2” isimli yeni uygulama yolda

İrem Alimoğlu
5 saat önce
1 dk okuma

TikTok’un çatı şirketi ByteDance, Amerika Birleşik Devletleri’nde (ABD) yasal engelleri aşmak için milyonlarca kullanıcısına yeni bir platform deneyimi sunmaya hazırlanıyor. TikTok’un ABD pazarındaki geleceği için kritik adım olarak görülen “M2” kod adlı uygulama, dijital pazarlama ve sosyal medya ekosisteminde yeni bir dönem başlatabilir…

Dijital dünyanın en hızlı büyüyen platformlarından TikTok, ABD’deki varlığını sürdürebilmek için radikal bir hamle yapıyor. Donald Trump yönetiminin ByteDance’e yönelik baskıları sonucunda şekillenen yeni stratejiye göre, platform “M2” kod adlı yeni bir uygulama ile Amerikan pazarında varlığını sürdürmeyi planlıyor.

5 Eylül tarihinde Amerikan uygulama mağazalarında yayınlanması hedeflenen M2, 170 milyon Amerikalı TikTok kullanıcısı için tek alternatif olacak. Kullanıcıların platforma erişimlerini sürdürebilmeleri için bu yeni uygulamayı indirmeleri gerekecek. Mevcut TikTok uygulamasının ise bir süre daha çalışmaya devam edeceği, ancak en geç Mart 2026’da tamamen devre dışı bırakılacağı belirtiliyor.

Siyasi baskı ve ulusal güvenlik tartışmaları

TikTok’un bu radikal dönüşümü, Trump yönetiminin “ulusal güvenlik riski” iddiasıyla şirketin Amerikan operasyonlarını Çin’den tamamen ayırması yönündeki taleplerine bir cevap niteliği taşıyor. ABD Başkanı Donald Trump, geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamada, Amerikalı yatırımcılarla yapılan satış anlaşmasının son aşamaya geldiğini ve görüşmelerin birkaç gün içinde tamamlanabileceğini duyurmuştu. Bununla birlikte, sürecin tamamlanabilmesi için Çin hükümetinin onayının da gerekebileceği ifade ediliyor.

Ortaklık yapısında önemli değişiklikler

Planlanan satış modeline göre, TikTok’un ABD operasyonları, içinde teknoloji devi Oracle’ın da yer aldığı Çinli olmayan yatırımcılardan oluşan bir konsorsiyuma devredilecek. ByteDance ise bu yeni yapıda azınlık hissedarı olarak varlığını sürdürecek.

Sektör uzmanları, sürecin karmaşıklığına dikkat çekerken, daha önce benzer bir satış girişiminin Çin yönetiminin itirazları nedeniyle iptal edildiğini hatırlatıyor. Bu durum, dijital pazarlama stratejilerini TikTok üzerine kurgulayan markaları ve ajansları temkinli olmaya sevk ediyor.

Tüm bu belirsizliklere rağmen, TikTok’un ABD’deki etkisi hala güçlü bir şekilde hissediliyor. Analitik platformu Appfigures’ın verilerine göre TikTok, ülkede Android cihazlarda en çok indirilen ikinci uygulama konumunu koruyor. Listenin zirvesinde ise yapay zeka uygulaması ChatGPT bulunuyor.

Kaynak: ShiftDelete

featured TikTok
1 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
4 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
5 Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Şarap lekeli zarflar nasıl bir pazarlama aracına dönüştü?
Şarap lekeli zarflar nasıl bir pazarlama aracına dönüştü?
2000'ler estetiği Rhode ile geri döndü...
2000’ler estetiği Rhode ile geri döndü…
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türk CEO'ların risk algısı, küresel meslektaşlarına kıyasla daha yüksek
Haberler
Türk CEO’ların risk algısı, küresel meslektaşlarına kıyasla daha yüksek
Marketing Türkiye
16 Mayıs 2025
EspressoLab, boykot çağrısı yapanlara dava açmaya başladı
Haberler
EspressoLab, boykot çağrısı yapanlara dava açmaya başladı
Marketing Türkiye
9 Mayıs 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (16-22 Mayıs)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (16-22 Mayıs)
Sena Tufan
22 Mayıs 2025
Türkiye dijital reklamda Avrupa’nın zirvesine oynuyor!
Haberler
Türkiye dijital reklamda Avrupa’nın zirvesine oynuyor!
Nafizcan Önder
29 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.