17 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
TikTok'ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter'a dönüşmek...
Haberler

TikTok’ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter’a dönüşmek…

Sena Tufan
31 Mayıs 2025
3 dk okuma

TikTok üzerinde son dönemin en popüler güzellik akımlarından biri olan “morning shed” trendi, güzellik standartlarının karanlık yüzünü gözler önüne seriyor. Milyonlarca izlenen videolarda kadınlar, uyandıklarında yüzlerinden çıkardıkları abartılı gece bakım “katmanlarını” takipçileriyle paylaşıyor.

Güzellik dünyasının son trendi, deyim yerindeyse korku filmi sahnelerini hatırlatıyor. TikTok’ta viral olan #morningshed etiketiyle paylaşılan milyonlarca videoda kadınlar uyanır uyanmaz yüzlerinden çıkardıkları çok aşamalı gece bakım maskelerini gösteriyor. Kore cilt bakımı ritüellerini bile gölgede bırakan akım, kadınları adeta “pahalı birer soğana” dönüştürüyor.

Morning Shed akımı uzunca bir ritüelden oluşuyor. Öncelikle, uyku sırasında ağzınızın hareketini kısıtlayan ve teoride horlamayı azaltırken çene hattını incelten çene kayışları var… Bu ürünlerin aslında ameliyat sonrası iyileşme sürecindeki hastalar için tasarlanmış olduğu ve kullanıcıları yüksek güvenlikli bir hapishaneden çıkmış gibi gösterdiği gerçeği, eğer yüzünüzü inceltiyorsa, çoğu kişi için önemsiz bir detay.

TikTok'ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter'a dönüşmek...

Sırada, eşit derecede ürkütücü ağız bantları var. Bu trend, burundan nefes almayı optimize etme, uyku kalitesini artırma, enerji seviyesini yükseltme ve çene hattını sıkılaştırma iddiasında. Ancak uzmanlar, nefes almayı engelleyebileceğini, uyku apnesi semptomlarını kötüleştirebileceğini ve dudak çevresinde tahrişe neden olabileceğini belirtiyor.

Bunlara ek olarak, Morning Shed rutininde göz altı maskeleri, dudak maskeleri, ısısız bukle yapıcılar, saç fileleri, kirpik serumları ve yüzünüzde bir yılanla uyumak gibi hissettiren kaygan kolajen yüz maskeleri de bulunuyor.

TikTok'ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter'a dönüşmek...

En uç noktada olanlar için şişkinliği azaltan hint yağı karın sargıları, gözleri uyurken kapalı tutan göz bantları ve açıklaması bile olmayan boyun çıkartmaları mevcut. “Ne kadar çirkin yatarsan, o kadar güzel uyanırsın” anlayışı genellikle Billie Eilish’in “Birds of a Feather” gibi viral şarkılar eşliğinde videolaştırılıyor.

Endişe verici bir trend: Sağlıksız güzellik standartları

Geçen yaz başlayan trend, içerik üreticilerinin rutinlerine sürekli yeni adımlar ekleyerek birbirlerini aşma çabalarıyla giderek tırmandı.
Ancak morning shed trendinin daha farklı, daha karanlık ve distopik bir yanı da var. İlk olarak, böyle bir rutini sürdürmek muazzam miktarda zaman gerektiriyor – hem akşam uygulama aşamasında hem de sabah “shed” fazında. Bu rutini uygulayabilecek sınırlı sayıda kadın var ve muhtemelen anne veya tam zamanlı çalışanlar onlar arasında değil.

Sonra bu işin bir de finansal yükü var: Bu videolarda yer alan ürünlerin çoğu tek kullanımlık. Bu, kadınların kolajen yüz maskelerine günde 20 Euro’dan fazla harcadığı anlamına geliyor. Gece aksesuarlarının her birini soyulduktan sonra ciltlerine sürdükleri sayısız serum ve kremin maliyetinden bahsetmiyoruz bile.

TikTok güzellik trendiyle gelen sorgulamalar

Morning Shed trendinin yükselişi, güzellik endüstrisinde daha geniş bir tartışmayı tetikliyor. Kadınların görünüşlerini iyileştirmek için giderek daha karmaşık, zaman alan ve pahalı rutinlere yönelmesi, toplumun kadın bedeni üzerindeki baskısını açıkça ortaya koyuyor. Bu trend, sosyal medya çağında kadınlara dayatılan güzellik standartlarının geldiği noktayı göstermesi açısından önemli. Kendi doğal halimizden uzaklaşıp, abartılı ve bilimsel temeli olmayan yöntemlere başvurma eğilimi, güzellik algısının nasıl çarpıklaştığını gözler önüne seriyor.

Uzmanlar, sağlıklı bir cilde sahip olmanın en temel yolunun abartılı rutinler yerine, sağlıklı beslenme, düzenli uyku, güneş koruması ve hidrasyon gibi temel sağlık alışkanlıklarından geçtiğini vurguluyor. Belki de cilt sağlığı için ihtiyacımız olan şey, daha fazla ürün ve daha fazla katman değil, daha fazla sadelik ve doğallık.

Kaynak: Independent UK

Kozmetikte Kore devrimi: K-Beauty

featured TikTok
1 Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
2 Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
3 EspressoLab'in yeni uygulaması: EslabFinder ya da "EslabTinder"!
EspressoLab’in yeni uygulaması: EslabFinder ya da “EslabTinder”!
4 CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
5 İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Temmuz)
İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Temmuz)
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (11-17 Temmuz)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (11-17 Temmuz)
İki Akdeniz ülkesi, bir tarz: Türkiye’de İtalyan etkisi
İki Akdeniz ülkesi, bir tarz: Türkiye’de İtalyan etkisi
Gündem Endeks (Marketing Türkiye x Bundle): Dijitalde en çok okunan mecralar
Gündem Endeks (Marketing Türkiye x Bundle): Dijitalde en çok okunan mecralar
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Otomobil ilanlarında dönüşüm: Genç, benzinli ve otomatik araçlar öne çıkıyor
Haberler
Otomobil ilanlarında dönüşüm: Genç, benzinli ve otomatik araçlar öne çıkıyor
İrem Alimoğlu
2 gün önce
Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı...
Haberler
Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı…
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Haberler
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Nafizcan Önder
13 Mayıs 2025
Popeyes Türkiye'nin "max nezaket"i KFC Kanada'ya ilham mı oldu?
Haberler
Popeyes Türkiye’nin “max nezaket”i KFC Kanada’ya ilham mı oldu?
Nafizcan Önder
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.