17 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
TikTok, YouTube'u kendi evinde yendi
Haberler

TikTok, YouTube’u kendi evinde yendi

Berçem Sultan Kaya
9 Eylül 2021
2 dk okuma

TikTok, ortalama izlenme süreleri açısından ABD ve Birleşik Krallık’ta YouTube’u geride bıraktı. Kısa videolara olan ilginin devam etmesi, paylaşım platformunun hızla büyüyerek YouTube’u kendi evinde yenmesini sağladı.

Kısa videolara olan ilgi artmaya devam ediyor. Öyle ki App Annie tarafından yayınlanan veriler, TikTok kullanıcılarının artık YouTube kullanıcılarından daha fazla içerik izleyerek daha fazla zaman harcadığını ortaya koyuyor. Verilere göre, ABD’de bulunan kullanıcılar TikTok’ta ayda 24 saatten fazla vakit geçirirken, YouTube’da 22 saat 40 dakika geçiriyor.

Birleşik Krallık’ta ise fark daha da açılıyor. Burada kullanıcılar, TikTok’ta ayda ortalama 26 saat içerik izlerken YouTube’da 16 saatten az izliyor. Bu rakamlar yalnızca Android verilerini kapsıyor. Yani, iOS kullanıcıları eklendiğinde ortaya farklı bir tablo çıkma ihtimali var. Ancak, yalnızca bu rakamlar bile TikTok’un son yıllardaki hızlı yükselişini ortaya koyuyor.

  • tiktok
  • TikTok, YouTube'u kendi evinde yendi

Toplam izlenmede YouTube hâlâ TikTok’un önünde

Elbette şu an TikTok’un 700 milyon kullanıcısına karşılık YouTube’un 2 milyar kullanıcısı olduğunu hesaba kattığımızda, YouTube’da toplam harcanan zaman hala TikTok’tan fazla. Bu yılın ilk yarısı itibarıyla Android telefonlarda geçirilen süre açısından, “Sosyal ve Eğlence Uygulamaları” arasında YouTube bir numara olarak yerini koruyor. Onu, Facebook şirketine ait sosyal medya ve mesajlaşma uygulamaları olan Facebook, WhatsApp ve Instagram izlerken TikTok kendine beşinci sırada yer buluyor.

Yine App Annie’nin verilerine göre, kullanıcılar dünya çapında hem iOS hem de Android’de (Çin’deki Android kullanıcıları hariç) YouTube’da TikTok’tan daha fazla para harcıyor.

Yine de TikTok’un başarısını takdir etmemek elde değil. Video paylaşım platformunun popülerleşmesiyle birlikte Instagram ve YouTube’da benzer özellikler getirmiş olsa da bu TikTok’un büyümeye devam etmesinin önünde bir engel olmadı. App Annie bu başarının ardında “kısa video, özgün içerik ve canlı yayın” üçlemesinin olduğunu belirtiyor. Bu özellikleriyle kısa zamanda bir kitle kazanan platform, keşfetme algoritması sayesinde içerikleri geniş kitlelere ulaştırabiliyor.

App Annie featured TikTok Youtube
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
3 Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
4 Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
5 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (11-17 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (11-17 Ekim)
Rekabet Kurumu'ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
Rekabet Kurumu’ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye'nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi...
Haberler
Türkiye’nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi…
Marketing Türkiye
2 gün önce
SEO’dan GEO’ya geçiş: Markalar yapay zeka çağına nasıl ayak uyduruyor?
Haberler
SEO’dan GEO’ya geçiş: Markalar yapay zeka çağına nasıl ayak uyduruyor?
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Türkiye’de kahve tüketim alışkanlıkları değişiyor, evde "barista" deneyimi öne çıkıyor!
Haberler
Türkiye’de kahve tüketim alışkanlıkları değişiyor, evde “barista” deneyimi öne çıkıyor!
Marketing Türkiye
10 Eylül 2025
ChatGPT'den reklam hamlesi: Sohbetten alışverişe giden yol
Pazarlama
ChatGPT’den reklam hamlesi: Sohbetten alışverişe giden yol
Nafizcan Önder
18 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.