27 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
TikTok taze kan kaybediyor: Gençlerin yeni adresi belli oldu
Haberler

TikTok kan kaybediyor: Gençlerin yeni adresi belli oldu

Gizem Yıldız
25 Mayıs 2022
1 dk okuma

Gençler iş hayatı ve sosyal hayat gibi mutfakta da yeniler. Dolayısıyla yemek blogları ve yemek tarifi siteleri gençler arasında hayli popüler. Hatta Chicory tarafından gerçekleştirilen araştırmaya göre 18 ila 29 yaş grubundakiler için TikTok’un bile pabucunu dama atmış durumda…

Chicory tarafından bin ABD’li tüketicinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırma, günümüz tüketicilerinin yemek planlama ve market alışverişini nasıl yaptıklarına dair detaylara ışık tutuyor. Araştırmada öne çıkan verilere göre, alışveriş davranışları cinsiyet ve yaş gruplarına göre benzer olmakla birlikte, kadınlar ve 30 ila 40 yaş arasındaki tüketiciler, çevrimiçi alışverişi en çok tercih edenler olarak karşımıza çıkıyor.

Öte yandan araştırmaya katılanların yüzde 64’ü ne yemek yapacağına karar vermek için yemek blogları ve yemek tarifi sitelerinden ilham aldığını söylüyor. Bu, tüm yaş grupları için geçerli olsa da yemek blogları ve yemek tarifi siteleri, 18 ila 29 yaşlarındaki en genç market alışverişçileri arasında TikTok’tan bile daha popüler görünüyor.

Araştırmada öne çıkan bir diğer detay da fiyat bariyeri. Fiyat, bir ürünü tekrar satın almak için en önemli unsur (yüzde 71) olarak kaydediliyor. Aynı zamanda, tüketicinin mevcut perakende tercihini değiştirmeye iten en olası faktör (yüzde 65) olarak da dikkat çekiyor. Ancak, ankete katılanların yüzde 48’ine göre konum/kolaylık da göz ardı edilemeyecek önemde bir kriter. 

Türkiye nüfusunun büyük bir bölümünü oluşturan gençler bir yandan eğitimlerini tamamlamaya çalışırken, değişen dünya düzenine adapte oluyor ve özellikle de dijital dünyada varlıklarını güçlendiriyor. Siyasetçilerden pazarlama evrenine dek herkesin hedefiyse gençlerle bir köprü kurabilmek ve dikkatlerini çekebilmek. Dijital dünyanınsa bu köprü için ne denli kıymetli olduğu su götürmez bir gerçek… Peki gençler dijital ortamda en çok nelere ilgi gösteriyor, neleri tüketiyor? Yanıtlara göz atmak için TIKLAYIN.

featured
1 Brandverse Awards
Brandverse Awards kazananları ödüllerine 30 Haziran’da kavuşuyor…
2 Erkekler arasında hızla yayılan trend: Dantelli Boxer
Erkekler arasında hızla yayılan trend: Dantelli boxer
3 Reklam Kurulu’ndan tüketiciyi yanıltan markalara ceza yağmuru | Son 24 saatin gündemi
Reklam Kurulu’ndan tüketiciyi yanıltan markalara ceza yağmuru | Son 24 saatin gündemi
4 sanal alem
Sanal alemin yeni çalışanları: Altın ve yeşil yakalılar
5 Pringles'tan rüya gibi iş ilanı: Oyun karakteri olana aylık 25 bin Dolar! | Son 24 saatin gündemi
Pringles’tan rüya gibi iş ilanı: Oyun karakteri olana aylık 25 bin Dolar! | Son 24 saatin gündemi
Güncel Haberler
anahtar kelime
Anahtar kelimelerin trendi değişiyor
Toplum metavers'ü keşfetti mi?
Toplum metavers’ü keşfetti mi?
Türkiye’nin ilk metaverse ajansı “ME”den bir ilk daha: TRT METAVERSE
Türkiye’nin ilk metaverse ajansı “ME”den bir ilk daha: TRT METAVERSE
mısır
Mısır’ın modada favorisi LC Waikiki oldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İBB kaçak İstanbulkart kullananları tiye aldı
Haberler
İBB kaçak İstanbulkart kullananları tiye aldı
Gizem Yıldız
20 Nisan 2022
Elon Musk Twitter'da siyasi manipülasyon mu yapıyor?
Haberler
Elon Musk Twitter’da siyasi manipülasyon mu yapıyor?
Gizem Yıldız
29 Nisan 2022
Tüketicinin artık yeni "en"leri var…
Haberler
Tüketicinin artık yeni “en”leri var…
Nafizcan Önder
15 Nisan 2022
Hedefiniz kitle değil! Peki ne?
Haberler
Hedefiniz kitle değil! Peki ne?
Berçem Sultan Kaya
7 Mayıs 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]tayayin.com.tr
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.