15 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Bankalar dijitalleşme stratejilerinin merkezine TikTok'u alıyor
Haberler

Bankalar dijitalleşme stratejilerinin merkezine TikTok’u alıyor

Marketing Türkiye
24 Temmuz 2024
2 dk okuma

Günbegün dijitalleşme çalışmalarına hız kazandıran bankalar, Z kuşağına ulaşmanın yolunu TikTok’ta buldu.

Statista verilerine göre, 2022 itibariyle Türkiye’deki finansal sistemin 3’te 2’sini kapsıyor bankacılık sektörü. “Dijital, İnternet ve Mobil Bankacılık İstatistikleri Raporu”na göre ise aktif mobil bankacılık müşteri sayısı 16,2 milyona ulaşmış durumda.

Genç ve dinamik bir ülke olan Türkiye’nin 2022 yılındaki nü­fus yaş ortalamasının 32,2 olduğu göz önünde bulundurulduğunda tüketici davranışlarının dijital platformlardan etkilen­me oranı önemli oranda yük­seliyor.

Bankaların pazarlama yakla­şımlarını yeni bir seviyeye ta­şımaları ve dijital platformlar­da hedef kitleleriyle doğal diya­loglar kurabilmeleri de dö­nüşümün bir parçası. Redse­er araştırması, bankaların ve finans uzmanlarının finansal tavsiyeler için çevrim içi plat­formlarda en çok takip edilen kesim olduğunu gösteriyor ve bu da sektör için pek çok yeni fırsatı beraberinde getiriyor.

Z kuşağı TikTok’ta reklam görme fikrine daha sıcak bakıyor

Türkiye’deki tüketiciler alış­veriş içgörüleri de dahil ol­mak üzere fikir veya ilham al­mak için ilkönce TikTok’a baş­vuruyor. TikTok’un ‘What’s Next 2024 Trend Raporu’na göre, Türkiye’deki kullanıcıla­rın yüzde 80’i TikTok’un ken­dilerine ilham veren, hoşlan­dıkları içeriklerin yanı sıra sa­tın almak istedikleri ürünleri de reklam olarak gösterdiğini söy­lüyor. Yine aynı araştırmaya gö­re, Türk kullanıcıların ki bun­ların önemli bir kısmını Z kuşa­ğı oluşturuyor, yüzde 80’i diğer platformlarla kıyaslandığında TikTok’ta reklam görme fikrine daha sıcak yaklaşıyor.

Yapı Kredi dijital müşterilerinin yüzde 35’ini TikTok’tan edindi

TikTok’tan müşteri kazanma yoluna giden bankalardan birisi de Yapı Kredi oldu. Yapı Kredi dijital mecralarda edindiği müşterilerin yaklaşık yüzde 35’ini son 1,5 yıl içinde TikTok reklamlarından kazandı.

Ban­ka, TikTok üzerinden kazandı­ğı yeni müşterileri güçlü bağ­lar kurabildiği bir müşteri gru­bu oluşturmak için fırsat olarak değerlendirdi. Banka, maliyet/gelir oranını iyileşti­rirken aynı zamanda bankayla sağlam, uzun süreli ilişkiler ge­liştirebilecek yeni kullanıcılar elde etmeyi hedefledi.

 “Maliyet gelir oranımız yarıya indi”

 Yapı Kredi Dijital Pazarlama ve Satış Direktörü Oktay Kalem konuyla ilgili şunları söyledi: “TikTok’taki strateji değişimimiz sadece maliyet-gelir oranını yarıya indirmekle kalmadı, aynı zamanda platformu bizim için sadece sayısal anlamda kazanım getiren bir kanal olmaktan çıkarak Yapı Kredi’nin ana faaliyet alanındaki genel kârlılığı artırmada önemli bir araç haline getirdi.

Ayrıca, TikTok’ta elde ettiğimiz sonuçlar, müşteri ilişkilerinin yalnızca niceliğini değil, niteliğini de hedefleyen stratejik vizyonumuzla uyumlu. TikTok’ta içerik üretmeye ve müşterilerimizin dikkatini çekip onlarla daha güçlü ilişkiler kurmamızı sağlayacak yeni yollar bulmaya devam edeceğiz.”

“İlham verici sonuçlar elde ediyoruz”

TikTok Türkiye İş Birlikleri Yöneticisi Barış Aldanmaz ise “Türkiye’deki bankaların ve finansal hizmet şirketlerinin TikTok’ta yaratıcı, veriye dayalı stratejiler deneyerek ve bunlara yatırım yaparak pazarlamalarını tamamen yeni bir seviyeye taşıdıklarını görmek önemli bir aşama. Gerçekten ilham verici sonuçlar elde eden Yapı Kredi, bu dijital pazarlama dönüşümünün ön saflarında yer alıyor. Umarım, finans sektöründen daha fazla marka TikTok’un kendilerine sağladığı fırsatları benimser ve harekete geçer. Biz her daim stratejilerini şekillendirmeleri ve iş hedeflerine ulaşmaları için onları desteklemeye ve güçlendirmeye devam edeceğiz” diye ekledi.

Kaynak: Dünya

featured TikTok
1 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
2 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
3 Pinterest, 2026'nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
Pinterest, 2026’nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
4 McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
5 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Güncel Haberler
CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
Yasa dışı bahis reklamı yaptığı iddia edilen 15 sosyal medya hesabı engellenecek
Yasa dışı bahis reklamı yaptığı iddia edilen 15 sosyal medya hesabı engellenecek
Çin’de yapay zeka endüstrisi 2025’te 170 milyar doları aşacak
Çin’de yapay zeka endüstrisi 2025’te 170 milyar doları aşacak
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları (15-21 Kasım)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (15-21 Kasım)
Nafizcan Önder
3 hafta önce
10 CEO'dan 7'si için yatırım önceliği "yapay zeka"
Haberler
10 CEO’dan 7’si için yatırım önceliği “yapay zeka”
Nafizcan Önder
8 Kasım 2025
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, The TECH Summit öncesinde bir araya geldi
Haberler
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, The TECH Summit öncesinde bir araya geldi
Sena Tufan
3 hafta önce
Fatih Altaylı'ya 4 yıl 2 ay hapis cezası
Haberler
Fatih Altaylı’ya 4 yıl 2 ay hapis cezası
Marketing Türkiye
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.