TikTok, arama motoru görevi gördüğünün farkında
Hayatın rutin akışında hızlıca yanıtlanması istenen sorular için uzun yıllardır Google gibi arama motorlarının kapısı çalınıyordu. Ancak son zamanlarda arama motorlarının yerini Instagram, YouTube ve TikTok gibi sosyal medya platformları almaya başladı. Günlük hayatta akıllara takılan “Nedir?” ve “Nasıl yapılır?” ile biten soruların yanıtları artık, kısa formatlı videolarda aranıyor… TikTok ise bu durumun farkında olacak ki platformu arama motoru olarak daha verimli kullanabilmeleri için kullanıcılara rehberlik ediyor…
Birincil işlevi arama motoru görevi üstlenmek olmasa da yakın zamanda yapılan araştırmalar, kullanıcıların bilgi almak için TikTok’a başvurduğuna işaret ediyor. Örneğin The Guardian birkaç ay önce yayınladığı haberde İngiltere’de TikTok’un yetişkinler için en hızlı büyüyen haber kaynağı haline geldiğini ve nüfusun yüzde 7’sinin geleneksel kanallar yerine TikTok’u kullandığını belirtmişti. Google’ın Kıdemli Başkan Yardımcısı Prabhakar Raghavan ise şirketin araştırmalarına göre gençlerin yüzde 40’ının öneriler için Google Haritalar veya Arama yerine TikTok ve Instagram’ı seçtiğini söyleyerek bu eğilimi destekleyen açıklamalarda bulunmuştu.
TikTok, İngiltere’de yayınladığı son reklam filminde, platformun arama motoru yönünü ele alıyor. “Search with TikTok” (TikTok ile Ara) sloganı taşıyan reklam filminde kızının yardımıyla yeni bir eve taşınan babanın eşya yerleştirme angaryasına şahit oluyoruz. Baba-kız evi yerleştirirken temizlikten dizayna akıllarına takılan her türlü sorunun yanıtı için TikTok’a başvuruyor. Hatta ikili, TikTok’ta gördükleri #BookTok etiketi sayesinde eski bir kitaplığı nasıl yeniden düzenleyeceklerini öğreniyor ve günün sonunda her şeyi yerli yerine koymuş oluyor…