1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
tiktok (7)
Haberler

TikTok, çocukları cinsiyetçi içeriklere mi yönlendiriyor?

Seda Başpınar
23 Mart 2023
1 dk okuma

Şirketlerin kurumsal sorumluluklarını yerine getirip getirmediğine odaklanan çevirimiçi bir topluluk olan Ekō’nun vice.com‘de yayınlanan raporuna göre, TikTok algoritmasının 13 yaşından küçük kullanıcılara seksist, homofobik ve intihara özendirici içerik önermesi yalnızca 10 dakika sürüyor.

Çalışmaya göre TikTok algoritması, platforma kaydolan çocuk kullanıcıları sadece birkaç dakika içinde kadın düşmanı, cinsiyetçi ve intihara özendirme potansiyeline sahip içerik bombardımanına tutuyor. TikTok bu tarz içerikleri engellemeye yönelik çeşitli politikalar uyguladığını beyan etse de araştırmaya göre platformun algoritması hala sorunlu ve yeni kullanıcıların uygulamayı 10 dakika kullanmasının ardından keşfet akışları “aşırıya kaçan” içeriklerle dolup taşıyor.

9 farklı hesap üzerinden denemeler yapıldı

Araştırmacılar, bulguları yaşlarını 13 olarak belirterek kaydoldukları 9 farklı TikTok hesabını bir süre kullanarak elde etti. Rapor, platforma kaydolan çocukların; istedikleri halde kadınlarla ilişki kuramayan ve bu nedenle kadınları suçlayan erkekleri tanımlayan “incel” alt kültürünün üyelerine dair içeriklere erişmesinin son derece kolay olduğunu vurguluyor. Bu içerikler arasında daha önce hiçbir kızı öpmediğinden şikayet eden 22 yaşındaki Elliot Rodger’ın 2014 yılında ABD’nin Isla Vista bölgesinde 7 kişiyi öldürdüğü saldırıya dair görüntüler de yer alıyor. Rodger, incel’ler arasında bir “kahraman” olarak nitelendiriliyor.

“Çocukların bu sarmalın içine düşmesi endişe verici”

Ekō topluluğu üyesi ve raporun yazarlarından Maen Hammad, konuya ilişki yaptığı açıklamada, “Çevrimiçi dünyanın karanlık dehlizlerine düşmek için TikTok’ta 10 dakika geçirmek yeterli. Algoritma sizi bir depresyon, umutsuzluk ve kendine zarar verme sarmalına zorluyor ve algoritma sizin ne görmek istediğinizi bildiğini düşündüğünde bu sarmaldan çıkmak çok zor. Çocukların bu sarmalın içine düşmelerinin ne kadar kolay olduğunu görmek son derece endişe verici” dedi.

Google Çinli e-ticaret devini banladı

featured
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
Haberler
Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
Marketing Türkiye
7 Mayıs 2025
Mutfaklarda dayanıklılık, sağlık ve estetik arayışı!
Haberler
Mutfaklarda dayanıklılık, sağlık ve estetik arayışı!
Advertorial
20 Mayıs 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan - 2 Mayıs)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan – 2 Mayıs)
Nafizcan Önder
2 Mayıs 2025
İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
Haberler
İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
Marketing Türkiye
26 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.