Ticari iletiden kurtulan tüketici reklam için aranmaktan dertli
Elektronik ticarette yeni dönem sonrası müşterilerine ileti gönderemeyen firmaların cep telefonlarından müşterilerini arayarak rahatsız ettiklerini söyleyen Tüketiciler Derneği (TÜDER) Genel Başkanı Levent Küçük, firmaların tüketicileri reklam amaçlı aradığı telefon numaralarının diğer hatlardan ayırt edici özelliklere sahip olması gerektiğini söyledi. Bu konuyu Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kuruluna (BTK) söylediklerini belirten Küçük, 1 Mayıs’ta yürürlüğe giren yasayla birlikte tüketicilerin reklam iletilerinden kurtulduklarını ancak şimdi de reklam aramalarının başladığını ve bunun sınırlarının iyi çizilmesi gerektiğine değindi.
Küçük, GSM operatörlerinin buna aracılık ettiğinden sorumluluğu olduğunu dile getirerek, şunları kaydetti:
“Bizim önerimiz, firmaların ticari amaçlı kullandıkları numaraların farklı olması. Çünkü, tüketici ‘yakını mı arıyor, acil bir durum mu var’ ayırt edemiyor. Bilmediği bir numaradan aranan tüketici, çağrıyı cevapladığında ya da daha sonra dönüş yaptığında ürün tanıtımı ya da reklam müziğiyle karşılaşabiliyor. Bazı uyanık firmalar da bir kez çağrı bırakıyor, geri dönüş yapıyorsunuz, karşınızda reklam müziği çıkıyor. Ben gelen çağrının ticari firmadan geldiğini ayırt edebilirsem geri dönmeyebilirim. Firmaların reklam amaçlı tüketicileri aradığı GSM hatlarının veya kodlarının, diğer hatlardan ayırt edici özelliğe sahip olması gerektiğini Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu yetkililerine ilettik. Bu konuda BTK’nın olumlu bir adım atmasını bekliyoruz.”