
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
Deloitte ve Marketing Türkiye iş birliğiyle gerçekleştirilen The TECH Summit, “AI Powered Future” temasıyla Zorlu PSM’de kapılarını açtı. İş dünyasının öncü isimleri, yapay zekanın sektörleri nasıl şekillendireceğini Experience Powered Future sahnesinde tartıştı.
Deloitte ve Marketing Türkiye’nin içerik deneyimi ve küresel veri birikimiyle zenginleştirdiği The TECH Summit’in birinci günü, beklentilerin üzerinde bir katılımla gerçekleşti. 3 Aralık’ta Zorlu PSM’de başlayan zirve, yapay zekanın iş dünyasındaki dönüştürücü gücünü masaya yatırdı.
Günün açılış konuşmasında Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen: “Dün Bilimsel Pazarlama deyip günü yönetirken bugün AI ile şekillenen geleceği konuşuyoruz. 6 başat trend 60 alt başlıkta vücut buldu. Kapsamlı bu çalışmayı dar zamana sıkıştırmak ve birini izlerken değerli bir başka içeriği kaçırmak işimizi eksik yapmış olmak anlamına gelirdi. Biz de zirvemizi BİENAL’e dönüştürdük. Dikey alanda uzmanlık gerektiren içeriklerle bu bilgi deryasında kaybolmadan ve artık kaybedecek bir dakikamız bile yok diyenlerin geleceğe hizalanacağı bir gün olsun” ifadelerini kullandı.
“Experience Powered Future” sahnesinde iş dünyasının başarılı isimleri yapay zekanın müşteri deneyimindeki rolünü tartışırken, Türkiye İş Bankası Genel Müdür Yardımcıları Ali Yalçın ve Sezgin Lule, TikTok Türkiye, Orta ve Güney Asya Küresel İş Çözümleri Lideri Barış Aldanmaz, Publicis Groupe Chief Client Officer Aylin Eker Aldinç, Versuni Türkiye Head of Media, Digital Marketing and E-commerce Excellence Burcu Vural, Huawei Consumer Business-Retail & Open Channel Director Deniz Gider ve Doğuş Teknoloji Akıllı Otomasyon Grup Yöneticisi Sabri Demir gibi sektör liderleri konuşmacı olarak yer aldı.
The TECH Summit’in ilk gününde neler konuşuldu?
Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen: "Dün Bilimsel Pazarlama deyip günü yönetirken bugün AI ile şekillenen geleceği konuşuyoruz."https://t.co/rNGMyeFk9m #MarketingTürkiyeTTS pic.twitter.com/N0zLD59cse
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) December 3, 2025
TÜBİSAD Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Tombalak: Tüm dünya diyor ki; teknoloji “geleceğimiz”. Peki neden? Rekabette öne geçmek, öncü olmak her birinin anahtarı teknoloji. Teknoloji tüm sektörlerin büyümesi için katalizör görevi görüyor.https://t.co/rNGMyeFk9m pic.twitter.com/lzBkA6tenv
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) December 3, 2025
Deloitte Teknoloji ve Dönüşüm İş Birimi Lideri & Partner Hakan Göl: Biz yapay zekayı tıpkı elektrik gibi, wi-fi gibi bir altyapı olduğunu düşünüyoruz. Görünmez ama tüm hayatı dönüştüren bir altyapı. https://t.co/rNGMyeFk9m #MarketingTurkiyeTTS pic.twitter.com/rkoSPfijjt
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) December 3, 2025
Türkiye İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Ali Yalçın: Cumhuriyetin bir yaş küçük kardeşi olarak 100 yıl boyunca özümüzü korurken zamanın ötesinde bir dönüşümü kuruluş günümüzden bu yana sürdürüyoruz. https://t.co/rNGMyeFk9m #MarketingTurkiyeTTS
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) December 3, 2025
Stellantis Türkiye Ofisi Genel Müdürü & Stratejik Yeniden Yapılanma Tasarımcısı Ayça Furth: Çalışanların yüzde 82’si çok yoğun olduğunu ve tükenmişlik sendromu yaşadığını dile getiriyor. Bu dönemi “Tükenmişlik Salgını” olarak da ifade etmek mümkün.
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) December 3, 2025
https://t.co/rNGMyeFRYU pic.twitter.com/ygwU3SYWVI
Publicis Groupe Chief Client Officer Aylin Aldinç: "Geleneksel mecra ölmüyor, yeni temas noktaları hayatımıza katılıyor. Medya tüketim alışkanlıklarımız da artık hibrit bir yapıya geldi. Dolayısıyla geleneksel medya metrikleri, yetersiz kalmaya başladı."https://t.co/rNGMyeFRYU pic.twitter.com/KWxQs060dA
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) December 3, 2025
Huawei Consumer Business – Retail & Open Channel Director Deniz Gider: "Tüketiciyle ürün arasında bir enerji oluşuyor. O deneyim esnasında MediaMarkt’ın 103 mağazasındaki ekranlarda dönen içeriklerin tüketicinin ürünü içselleştirmesine katkısı oluyor."https://t.co/rNGMyeFRYU pic.twitter.com/74KazT5EJR
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) December 3, 2025
Versuni Türkiye Head of Media Burcu Vural: “Retail media 2022’de 150 milyar dolara yükselmiş bir alan. Yüzde 25 oranında büyüyen bir alan var. Dolayısıyla dijital görünürlük bizler için çok kıymetli bir hale geldi."#MarketingTurkiyeTTShttps://t.co/rNGMyeFk9m pic.twitter.com/izdoBBn2it
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) December 3, 2025
Doğuş Teknoloji Akıllı Otomasyon Grup Yöneticisi Sabri Demir: "2030+ sonrasında AGI ile ona herhangi bir görev tanımı vermemize gerek kalmayacak. Rapor hazırlayacak, nereye gitmem gerektiğini bana söyleyecek."#MarketingTurkiyeTTShttps://t.co/rNGMyeFk9m pic.twitter.com/witkBl8Ay6
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) December 3, 2025
Pegasus Master İş Analisti Yağmur Ercins Yıldırım: "Yapay zekayla birlikte küçük çaplı bir devrim oldu. Havacılık da bundan nasibini alacak sektörlerden biri. Mottomuz, 'Teknoloji ile bir adım önde' iken, 'Yapay zeka ile bir adım önde' olarak değişti."https://t.co/rNGMyeFk9m pic.twitter.com/lrcvwhgwuD
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) December 3, 2025
B.Ü. Bilgi Sistemleri Araştırma Merkezi & Social Media Lab Kurucu Ortakları Prof. Dr. Aslıhan Nasır İşler ve Prof. Dr. Hande B. Türker:
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) December 3, 2025
"2025’te 307 milyar dolarlık AI yatırımdan bahsediyoruz. Bu rakamın 2028’de 632 milyar dolara yükseleceği tahmin ediliyor." pic.twitter.com/PZ0tFNHMhc
Sisal Şans Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Oğuzhan Aslan, Sisal Şans Online’dan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Zeynep Emre Manço ve Sisal Hub Türkiye Genel Müdürü Ozan Solmaz; Oyunun Yeni Çağı: Dijitalleşme, Kişiselleştirme ve Sorumlu Oyun panelinde konuştu… pic.twitter.com/KfJiWVo38j
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) December 3, 2025
"Sofrada Yapay Zekaya Yer Açın!" yer açın paneli, Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen'in moderatörlüğünde; Karaca Dijital Kanallar Büyüme Direktörü Gökhan Arslan ile Mars Teknoloji Genel Müdürü Hakan Duran'ın konuşmalarıyla devam ediyor.https://t.co/rNGMyeFRYU pic.twitter.com/VdAiXxe5Ib
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) December 3, 2025
TBWA Group Istanbul CEO’su Burcu Özdemir:
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) December 3, 2025
"Sahaya ilk gittiğim günü hatırlıyorum, 'Bunu AI ile mi yaptınız?' diye sordular. Bütün köyü suyun altından çıkan ağlarla donattık. Bunun ödüllerle yansımasını gördük, projenin en güzel anlatımını yapmayı başardık." pic.twitter.com/t2NwJfF5nh
TAB Gıda CMO’su Caner Alpaslan:
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) December 3, 2025
"Artık hayatımızda algoritmalar, hatırlatmalar var. İtiraf edeyim, aslında bu denklem de değişti. Artık bizim temel işimiz siz acıkınca değil acıkmadan, iştahlandığınızda karşınıza çıkmak."#MarketingTurkiyeTSShttps://t.co/rNGMyeFRYU pic.twitter.com/quc6zC5A1p
Turkcell Yapay Zeka ve Analitik Çözümler Direktörü Yusuf Yiğit:
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) December 3, 2025
"İnsanlar çocuklarına ödev yaptırırken, yanlış bilgi verme ihtimalini kabul ediyor. 'Bug' dediğimiz şeyler bu uygulamalar için artık normal. Bu uygulamalarda keskinlik ve esneklik dengesini oturtmak çok önemli." pic.twitter.com/sbdt1xvezj
LC Waikiki Müşteri İçgörüleri ve Pazarlama İletişimi Genel Müdür Yardımcısı Sinem Akgül, The TECH Summit sahnesinde İçgörüden Deneyime: Modada Limitleri Aşmak adlı sunumunu gerçekleştiriyor.https://t.co/rNGMyeFRYU pic.twitter.com/bmTzbDnhbI
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) December 3, 2025
The Purest Solutions & Imprimé Perfume Kurucu Ortağı & CEO’su Alim Ozan Evliyaoğlu Data, Community, Impact: New Growth Architecture of Beauty adlı sunumunu The TECH Summit sahnesinde gerçekleştiriyor.https://t.co/rNGMyeFRYU pic.twitter.com/2hxFRl5TEV
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) December 3, 2025
INFINIA Kreatif Direktörü Anıl Katırcıoğlu, "Her Dokunuş Bir Deneyim: Experience as a Service (EaaS)" oturumunu The TECH Summit sahnesinde gerçekleştiriyor. https://t.co/rNGMyeFk9m pic.twitter.com/vy6zLIPagz
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) December 3, 2025
AI ve İletişim Danışmanı & Melek Yatırımcı Ali Taylan Bilik: Yapay zeka fırsatlarla geldiği kadar, krizler ve hukuki sorumlulukları da beraberinde getiriyor. Levi’s’tan McDonalds’a pek çok marka bu gibi krizlerle karşı karşıya kalıyor. https://t.co/rNGMyeFk9m pic.twitter.com/J9R7EMTDZ0
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) December 3, 2025
İçerik Üreticisi Evliya Çelebi: Hayatın her alanında olduğu gibi içerik üretiminde de yapay zeka artık çok daha aktif bir şekilde rol alıyor. Hız ve zamanlama, şaşırtma faktörü ve duygusal bağ bugünün içerik dünyasında viral olmanın en temel yolu.https://t.co/rNGMyeFk9m pic.twitter.com/38KdqO4gfS
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) December 3, 2025
The TECH Summit 4-5 Aralık’ta Zorlu PSM’de hız kesmeden devam edecek!
