
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Dikey alanda uzmanlık gerektiren konularda içerik tasarlayan Marketing Türkiye bu yıl XCO Deneyim Tasarımı ve Yönetim Zirvesi, B2B Marketing & Management Summit ve ECHO Summit buluşmalarını teknoloji paydasında birleştirerek “The TECH Summit”te tek çatı altında topluyor: “AI Powered Future” ana temasıyla 3-4-5 Aralık tarihlerinde Zorlu PSM’de gerçekleştirilecek zirve, içinde teknoloji barındırmayan herhangi bir fonksiyonun, sürecin ve sektörün bundan böyle başarılı olma şansı yokken, “hardcore” teknoloji anlatımına değil, içinde bulunduğumuz bu sürecin etkisine ve katma değerine odaklanacak. The TECH Summit’te deneyim tasarımı, e-ticaret ve B2B alanlarında yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek konuşulacak…

Marketing Türkiye, uzun yıllara dayanan içerik deneyimini stratejik ortağı Deloitte’un küresel birikimiyle zenginleştirerek içerik tasarımından formatına kadar farklı bir zirve tasarladı: The TECH Summit… Mesafeli anlatımıyla teknoloji ve özellikle AI geleceğe ilişkin bilinmezlik demekken, The TECH Summit tüm bu olanakları iş dünyasının ve profesyonellerin nasıl kullanacağına odaklanıyor.
Üç gün boyunca farklı dikeylerdeki sahneleriyle iş dünyasını bir araya getirecek zirvenin “The Stage” sahnesi “AI Powered Future”, XCO Sahnesi “Experience Powered Future” ECHO Sahnesi “AI Powered Commerce” FINTECH Sahnesi “Tech Powered Finance”, EX Sahnesi “EmPowered Talent”, B2B Sahnesi ise “Ecosystem Powered Business” ana temasıyla katılımcıları ağırlayacak… XCO’NNECT alanında ise “Sektörü Dönüştüren Hikayeler” paylaşılacak.
Sorular muhtelifti: Yaşamın her alanını dönüştüren teknoloji iş dünyasını nasıl etkileyecek? İş yapış süreçlerinden deneyim tasarımına, üretimden finansa kadar her alanda varlığını hissettiren AI hayatımızı nasıl biçimlendirecek ve en önemlisi bütün bunlar süregiderken “bilge insan/homo sapiens” ne yapacak?
Aralık 2025’in ilk haftasında Zorlu PSM’de gerçekleştirilecek olan The TECH Summit’in içeriği Deloitte’un 2025 TECH Trends raporunun bulguları temel alınarak hazırlandı. Anlatılacaklar teknolojinin kapsayıcılığı ve üstel büyümesine uygun olarak oldukça geniş bir alanı kaplarken hangi sektörde, hangi teknoloji, en doğru biçimiyle nasıl kullanılacak konusu odağa alınacak.
Kapsamlı buluşmada elbette AI anlatılacak ancak popüler yanına rağmen trendler arasında görülüyor ki AI ne tek trend ne de her trend, fakat her yerde…
“Şu an ne oluyor, yeni olan ne var ve gelecekte neler olacak?” sorularına yanıt aranacak olan The TECH Summit’te teknolojinin gelecekte hangi sektörleri nasıl etkileyeceği ele alınacak.

İlk yılın ana teması “AI Powered Future”
İş dünyasında önümüzdeki 18-24 ayda standart haline gelmesi öngörülen yenilikçi gelişmeleri ele alacak olan The TECH Summit, kurumlar ve fonksiyonlar için teknolojinin nasıl kullanılacağına dair vizyon sunacak. Özgün “B2B2C” yapısıyla öne çıkan zirve, üç gün boyunca Zorlu PSM’nin farklı salonlarında düzenlenecek ve teknoloji destekli deneyim alanlarıyla bir bütün oluşturacak.
“The Summit” tanımını almayı hak eden yeni formatıyla zirvede XCO Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi, B2B Marketing & Management Summit ve E-Commerce Head Organization (ECHO) Summit de kendi sahnelerinde odaklı içerikleriyle yer alacak.
GPTW’de en yüksek skoru alan şirketler sahnede
Zirvede altı başat trendin yer aldığı 2025 TECH Trends raporundaki 57 alt başlıkta anlatılacak olan gelişmeler “Sektör Sahnesi”nde uygulamaya geçirilmiş başarılı örneklerle aktarılacak.
XCO Deneyim Tasarımı ve Yönetimi sahnesinde; CX (Customer Experience), UX (User Experience), Fintech ve EX (Employee Experience) odaklı oturumlar gerçekleştirilecek.
EX, önemine uygun olarak, üç gün sürecek zirvenin yarım gününü alacak. Bu değerli içerik kapsamında, Great Place to Work’ün 18 kriterinden birinde en yüksek skoru alan şirketlere özel bir alan açılacak. Öne çıkan kurumların vizyoner yöneticileri Zorlu PSM/SKY Lounge sahnesinde sektörle buluşacak.
The Tech Summit: Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
İş dünyası, pazarlama ve teknoloji evreni hızla dönüşüyor; yapay zeka destekli uygulamalar, yeni iş modelleri ve değişen tüketici beklentileri, sektörlerin geleceğini yeniden yazıyor. Bu dönüşümün nabzı ise The TECH Summit’in “The Stage” sahnesinde atacak. “AI Powered Future” ana temasıyla hayata geçirilecek etkinlikte, farklı sahnelerde yapay zekanın iş süreçlerinden müşteri deneyimine, ticaretten finansa uzanan etkileri masaya yatırılacak. XCO, ECHO, FINTECH, EX ve B2B sahnelerinde alanında uzman isimler en güncel uygulamaları, trendleri ve başarı hikayelerini paylaşırken; fuaye alanındaki XCO’NNECT buluşmalarıyla farklı dikeylerde sektöre yön veren deneyimler katılımcılara ilham verecek.
THE STAGE: AI POWERED FUTURE
Pazarlama ve iş dünyası ileri analitik ve bilişsel teknolojilere, yapay zekaya kitlenmiş durumda. Yapay zekanın bir altyapı unsuru gibi her yerde işin önünü açtığı, işi güçlendirdiği, işi şekillendirdiği bir geleceği konuşuyoruz. Kampanya geliştirme, medya ve içerik üretimi, medya planlama, ürün katalog yönetiminde üretken ve işgören/ajantik yapay zeka uygulamaları, büyük ve küçük dil modelleri, cihazlarda ve parmaklarımızın ucundaki yapay zeka değer önerileri, veri merkezleri, buluta geçiş ve hazır olma konularında ilham alınacak uygulama örnekleri ve teknoloji trendleri “AI Powered Future” ana temasıyla The Stage’de paylaşılacak.
XCO SAHNESİ: EXPERIENCE POWERED FUTURE

Deneyim tasarımında bir yandan ön tarafta sadelik, basitlik, yalınlık ararken yeni nesil teknolojilerin deneyimi şekillendirdiği noktada arka planda kompleksite çok artmış durumda. Teknolojinin deneyimi, deneyimin geleceği şekillendirdiği alanlar “Experience Powered Future” ana temasıyla XCO Sahnesi’nde keşfedilecek. Yeni nesil sadakat kurguları, gerçek anlamda kişiselleştirme, insan dokunuşunu kaybetmeden yapay zekanın entegrasyonu, platform ekonomisi, superapp yarışı, martech/adtech uygulamaları, satış ve servis otomasyonu, sosyal ticaret ve yeni nesil etkileşim teknolojileri XCO Sahnesi’nde ele alınacak başlıklar arasında.
ECHO SAHNESİ: AI POWERED COMMERCE

Geliştirilen yeni iş modellerinin göbeğinde e-ticaret yerini almış durumda. Satış kanalı optimizasyonuna bakıldığında e-ticaret ve pazaryerlerini düşünmeden geçmek mümkün değil ki kompleks işlem kurgularının arka planında e-ticaret uygulamaları yerini almaya başladı bile. Deneyim, pazarlama, sosyal medya ve e-ticaret kesişiminin gittikçe büyüdüğü bir gelecekte yapay zekanın dokunuşunu daha fazla hissedeceğiz. “AI Powered Commerce” ana temasıyla ECHO Sahnesi’nde B2C ve B2B ticaret uygulamaları, pazaryerlerinin dönüşümü, tüketiciye doğrudan ulaşmaya çalışan markalar için de DTC (direct to consumer) uygulamaları ve ödeme, lojistik gibi e-ticaret ekosistemine ilişkin başlıklar ele alınacak.
FINTECH SAHNESİ: TECH POWERED FINANCE
Finansal teknolojilerdeki girişimlerin artışı, finansal kuruluşlardan beklentilerin değişmesi ve pazarda kendine yer bulması ile birlikte gittikçe büyüyen bir dünyadan bahsediyoruz. Dijital bankacılık, kripto, ödeme şirketleri, kart saklama çözümleri, kredi ve sigorta çözümlerinin ele alınacağı ve fintech dünyasındaki inovasyonun konuşulacağı FINTECH Sahnesi’nde “Tech Powered Finance” ana temasıyla markaların rekaberlik (coopetition) içinde nasıl var oldukları ve geleceği teknoloji ile nasıl şekillendirmeyi planladıkları anlatılacak.
EX SAHNESİ: EMPOWERED TALENT
Kullanmaya çok alışık olduğumuz değişim ve dönüşüm kelimeleri, konu yetenek olunca dönüştürmekte zorlandığımız bir alan olarak karşımıza çıkıyor. Yapay zekanın elimizdeki işleri tehdit ettiğini düşünürken elimizdeki iş gücünü nasıl dönüştüreceğimiz, gelecek için nasıl ilişkili kalacağını düşünmemiz gerekiyor. EX – GPTW Sahnesi’nde “Employer Powered EmPowered Talent” ana temasıyla işgören yapay zeka ile dönüşen beceri kümeleri, yeni nesil organizasyon modelleri, çalışan deneyimi uygulamaları Great Place To Work’te başarısı tescillenmiş şirketler tarafından paylaşılacak.
B2B SAHNESİ: ECOSYSTEM POWERED BUSINESS

Daralan kar marjları, tüketiciye yakınlaşma isteği B2B ekosistemini de dönüşüme zorluyor. Katılımcılar “Ecosystem Powered Business” ana temasıyla B2B Sahnesi’nde ekosistem ve iş birliği örnekleri, yeni iş modelleri ile şekillenen B2B dünyasında değer yaratan örnekleri dinleme fırsatı yakalayacak. Teknolojinin işlevselliğinin artmasıyla birlikte kurumların içindeki bilgi teknolojilerinin rolünün değişmesi, çekirdek (core) uygulamaların modernizasyonu, yapay zeka ile yeniden tanımlanan altyapı, mühendislik alanları, teknoloji yönetişiminden siber güvenliğe uzanan bir B2B yelpazesi B2B Sahnesi sahnesinde katılımcıları bekliyor.
XCO’NNECT: SEKTÖRÜ DÖNÜŞTÜREN HİKAYELER

Dijital sağlık ve esenlik, mobilite, telco, inşaat ve akıllı şehirler, moda ve kozmetik, oyun gibi dikeylerde sektörü dönüştüren başarı hikayeleri fuayede gerçekleştirilecek olan XCO’NNECT buluşmaları ile sektöre yön veren liderlerin ilham veren hikayelerini sahnesine taşıyacak.
