9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
The ONE Awards’un kazananları nasıl belirleniyor?
Haberler

The ONE Awards’un kazananları nasıl belirleniyor?

Marketing Türkiye
19 Aralık 2018
3 dk okuma

Yıl içinde itibarını en çok artıran marka ve paydaşlarını ödüllendiren ilk ve tek etkinlik The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nin beşincisi için araştırma süreci devam ediyor. Peki, herkesin merakla beklediği bu önemli etkinlik nasıl bir metodolojiye sahip? Yıl içinde itibarını en çok artıran markalar nasıl belirleniyor? The ONE Awards’un bu yılki yenilikleri neler? Gelin ödül törenine az bir zaman kala, saha araştırması AKADEMETRE tarafından gerçekleştirilen The ONE Awards’un metodolojisine daha yakından bakalım…

Haber: Eylem Arslan [email protected]

Marketing Türkiye ve pazar araştırmaları şirketi AKA­DEMETRE iş birliğinde düzenlenen ve markaların yıl içindeki çalışmaların­dan yola çıkarak elde ettikleri itibar artışını ölçümleyen “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri” için araştırma süreci başladı. Gelin bu yıl beşinci kez gerçek­leştirilecek olan ve sonuçları her yıl daha büyük bir heyecanla beklenen The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nin metodolojisini kısaca bir hatırlayalım.

Her yıl olduğu gibi bu yıl da kazananların Ocak ayında açıklanacağı “The ONE Awar­ds Bütünleşik Pazarlama Ödülleri”nin te­melini “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırması oluşturuyor. Araş­tırma kapsamında 12 ilde bin 200 kişiyle gerçekleştirilen yüz yüze görüşmeler so­nucunda elde edilen verilerle 50’den fazla sektörde yıl içinde itibarını en çok artıran markalar ödüllendiriliyor. Geçtiğimiz yıl­larda olduğu gibi bu yıl da itibarını en çok artıran markalarla birlikte bu başarının en büyük paydaşı olan reklam ajansları, medya medya planlama ve halkla ilişkiler şirketleri de “halk jürisi” tarafından ödüllendirilecek. İlk olarak 2015 yılında 12 sektör üzerinden ödüllendirilen “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü”nün kapsamı yıllar içinde yeni kategorilerle genişledi. Bu yıl 50’’nin üzerinde kategoride marka ve paydaşlarının performansı halk jürisi tarafından değerlendiriliyor. Araştırmanın temelini oluşturan “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” yüz yüze anket yöntemiyle gerçekleştirilirken çalışmanın modeli “Genel Başarı” ve “Yıl Performansı” olmak üzere iki aşamadan oluşuyor. Genel başarı değeri “Marka Bilinirliği”, “Yakından Tanı­ma Skoru”, “Güven Skoru”, “Farklılık Sko­ru”, “Tavsiye Skoru’’, “Ticari Faaliyetlerini Destekleme Skoru’’, “Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerini Beğeni Skoru’’, “İletişim ve Reklam Çalışmaları Beğeni Skoru” ve “Ge­nel Beğeni Skoru” olmak üzere dokuz ana kriterin itibar ve marka değeri üzerindeki etkisine göre ağırlıklandırılmasıyla ortaya konuluyor. Çalışmanın ikinci ayağı olan 2018 performans değerlendirilmesindeyse aynı kriterlere göre markaların yıl içi başa­rıları belirleniyor.

The ONE Awards’un bu yılki yenilikleri

Her yıl olduğu gibi bu yıl da farklı sektörlerden gelen talepler doğrultusunda The ONE Awards’da ölçümlenen kategorilere yenileri eklendi. Böylece 8 yeni kategorinin eklendiği The ONE Awards’da ölçümlenen kategori sayısı 53’e yükseldi. Bu yıl ilk defa ölçümlenecek yeni kategoriler ise Süt ve Süt Ürünleri, Motosiklet, Zincir Oteller, Otomotiv Lastiği, Kargo ve Araç Kiralama olacak.

Markaların The ONE Awards heyecanı her yıl artıyor

AKADEMETRE Research & Stategic Planning Yönetim Kurulu Başkanı - Halil İbrahim Zeytin
AKADEMETRE Research & Stategic Planning Yönetim Kurulu Başkanı – Halil İbrahim Zeytin
  • Bildiğiniz gibi, pazarlama dünyasında başarıyı alkışlamaya yönelik birçok ödül var. Bunlardan bazıları kurumsal iletişime, kimisi reklam ve iletişime yönelik kriterleri değerlendirerek markaların başarısını öne çıkarmaya çalışıyor. Ancak markanın parça parça birçok bileşenden oluştuğu ve pazarlamanın ana düsturu olan “bütünleşik” olma ruhundan hareket eden ve bunların bütününü ödüllendiren bir organizasyon Türkiye’de henüz bulunmuyordu. Biz de bütünleşik pazarlama ruhunu ve iletişimden oluşan toplamı ödüllendirmek için harekete geçtik. İşe yaradı ve büyük ses getirdi.
  • The ONE Awards, marka performansını “bilinirlik, yakından tanıma, güven, farklılık, tavsiye, ticari faaliyetlere destek, sosyal sorumluluk faaliyetlerine destek, iletişim ve reklam çalışmalarını beğeni” kriterlerinde inceliyor. 53 kategoride marka itibarını en çok arttıran markalar ödüllendiriliyor. En başarılı markalar değil, belirlenen kriterlerde en fazla performans artışı gösteren markalar alkışlanıyor.
  • Geçmişten bu yana incelediğimizde; tüketicilerin bilinirlik, yakından tanıma gibi unsurlara artık daha az önem atfettiğini görüyoruz. Marka bilinirliği, markanın geçmişten bu yana oluşturduğu sermayesini ifade eder. Ancak günümüz tüketicisi artık markanın geçmişiyle ilgilenmiyor, markanın geleceğiyle ilgileniyor. Dolayısıyla, marka değerlendirme unsurları arasında müşteri deneyimi, sosyal sorumluluk faaliyetlerine destek, iletişim çalışmalarını beğeni gibi unsurlar daha önem kazanıyor. Bu durum, daha çok çaba gösteren markaların tüketici tarafından ödüllendirilmesi sonucunu doğuruyor. The ONE Awards, 5 yıldır sektörlerin ilgisini her sene daha fazla toplayarak, heyecanla devam ediyor.
  • The ONE Awards, Türkiye’nin bütünleşik pazarlama iletişimini ödüllendiren ilk ve tek ödül töreni. Günümüzde üretim, satış ve ciro artışından ziyade markaların yarattığı değer önem taşıyor. The ONE Awards bu amaç doğrultusunda marka değerini ve itibarını en çok artıran markaları ödüllendiriyor. Biz de bu sistemin bir parçası olmaktan gurur duyuyoruz.
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan - 2 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan – 2 Mayıs)
3 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
4 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
5 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (2-9 Mayıs)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (2-9 Mayıs)
Bill Gates, servetinin yüzde 99'unu bağışlayacak!
Bill Gates, servetinin yüzde 99’unu bağışlayacak!
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Marketing Türkiye 35 yaşında / I
Haberler
Marketing Türkiye 35 yaşında / I
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Kim Kardashian'ın dev balonu Times Meydanı'nı ele geçirdi!
Haberler
Kim Kardashian’ın dev balonu Times Meydanı’nı ele geçirdi!
İrem Alimoğlu
6 Mart 2025
İstanbul'daki deprem sırasında 4 aramadan 1'i karşılanamadı!
Haberler
İstanbul’daki deprem sırasında 4 aramadan 1’i karşılanamadı!
Sena Tufan
2 hafta önce
E-ticaret rekor tazelemeye devam ediyor: 2024'te 3 trilyon TL barajı aşıldı
Haberler
E-ticaret rekor tazelemeye devam ediyor: 2024’te 3 trilyon TL barajı aşıldı
Nafizcan Önder
2 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.