The Body Shop artık “yaşlanma karşıtı” değil
2021 yılında “Global Kendini Sevme Endeksi”ni uygulamaya alan The Body Shop, endeksin sonuçlarında güzellik endüstrisinin dünya çapında insanların çoğunluğunun özgüvenleri üzerinde olumsuz bir etki bıraktığını gözlemledi. Söz konusu olumsuz etkinin arkasında ise güzellik endüstrinin havalı, filtrelenmiş mükemmel görüntüleri ve gerçekçi olmayan iddiaları kullanması yatıyor. Bu sonuç doğrultusunda kendi uygulamalarını ve söylemlerini de gözden geçirme kararı alan marka, bugün cesur bir karar vererek yaşlanma karşıtı söylemlerine (Anti Aging) son verdiğini açıkladı…
The Body Shop, 140 milyar dolar değerinde olan küresel yaşlanma karşıtı pazarının oyuncusu olmaktan vazgeçme kararı aldı ve uzun yıllar boyunca güzellik endüstrisinin normlarının ve kodlarının değişim yaratıcısı olan Kurucusu Anita Roddick’in aktivist köklerine geri dönmek için harekete geçti.
İnsan hakları ve çevre sorunlarının yanı sıra özgüven konusunda da yorulmadan kampanyalar yürüten The Body Shop Kurucusu Anita Roddick daha önce de yaşlanma karşıtı konusunda kararlı bir duruş sergileyerek “Kırışık bir cilde sahip olmak istemediysen, yıllar önce gülümsemeyi bırakmalıydın.” demişti.
“Yaş almanın güzelliklerini kabul edebiliriz…”
Yaşlanma karşıtı söylemini kaldırarak cesur bir hamle gerçekleştirdiklerini belirten The Body Shop’un Marka Başkan Yardımcısı Lionel Thorea, “Biz her zaman değişimlere imza atan, aktivist bir markayız. Doğru mesajı verdiğimizden emin olmak, bizim en büyük görevimiz. Ürünlerimizi kullanan herkesin kendini güçlü ve ışıltılı hissetme hakkı var. The Body Shop ailesi olarak bizler, yaşlanmanın bir zevk ve ayrıcalık olduğuna inanıyor, insanların bir zaman makinesindeymişçesine gençleşmeye çabalaması yerine, yaş almanın güzelliklerini kabul etmesine yardımcı olmayı amaçlıyoruz” açıklamasında bulundu.
Marka bu cesur hareketine ek olarak dünya çapında her 20 saniyede bir şişe satılan Drops of Youth Konsantre Serum’da dahil olmak üzere tüm serinin adını doğada kendini yenileme özelliği ile bilinen ve içeriğinde bulunan Edelweiss Çiçeği’nden ilham alarak Edelweiss olarak değiştirdi…