31 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Teyitçiler YouTube'un CEO'suna seslendi: Dezenformasyon yayılıyor
Haberler

Teyitçiler yanlış bilginin kaynağını açıkladı!

Marketing Türkiye
24 Ocak 2022
2 dk okuma

Türkiye dâhil dünyanın dört bir yanından 80 teyit kuruluşu açık mektup yayımlayarak YouTube’un internette dezenformasyonun yayılmasına neden olan başlıca platformlardan biri olduğunu ve yanlış bilgi sorunuyla yeterince mücadele etmediğini bildirdi.

Uluslararası Doğruluk Kontrolü Ağı‘nın üyesi teyitçiler dün yayımladıkları açık mektupta, YouTube’un CEO’su Susan Wojcicki’ye seslendi.

Yanlış bilgiyle mücadele ve doğru bilgiye erişim konusunda YouTube’un katkısının elzem olduğunu hatırlatan teyitçiler, kendi deneyimlerinden yola çıkarak dünyanın en büyük video paylaşım platformuna şu önerilerde bulundu:

  • İzlenecek politikaları ve kullanılan algoritmayı, platformdaki yanlış bilgi sorununa yönelik anlamlı bir yoruma izin vererek çözüme katkı sunabilecek şekilde, şeffaflıkla paylaşmak.
  • İfade özgürlüğünü kısıtlama riskini barındıran içerik kaldırma yöntemi yerine sorumluluk alıp bağlam vererek çürütme sunmak ve bu alanda çalışan bağımsız teyitçilik çabalarını destekleyecek adımlar atmak.
  • Sürekli ve kasıtlı olarak yanlış bilgi yayan ve özellikle bu içeriklerden ekonomik çıkar elde edenlere karşı kararlı bir yaptırım politikası uygulamak.
  • İngilizce dışındaki dillerde de etkin bir moderasyon politikası geliştirmek.

Uluslararası Doğruluk Kontrolü Ağı’nın Türkiye’deki üyeleri olan Teyit ve Doğruluk Payı da mektubu imzalayan kuruluşlar arasında.

YouTube sözcüsü Teyitçilere yanıt verdi

Teyit’in Vizyon ve Strateji Sorumlusu Gülin Çavuş sürecin hedeflenen değişime katkısını değerli bulduğunu belirterek şunları söyledi:

  • Yanlış bilgi sorununun göz ardı edilemeyecek paydaşlarından birinin sosyal medya platformları ve sahip oldukları algoritmalar olduğunu her fırsatta dile getiriyoruz ve platformları bu konuda adım atmaya çağırıyoruz.

Teyitçilerin YouTube’a yazdığı açık mektubun tam metnine ve imzacı tüm kuruluşların listesine göz atmak için TIKLAYIN.

Google’a ait YouTube’un sözcüsü Elena Hernandez ise mektuba cevaben şu açıklamayı yaptı:

  • Yıllardır tüm ülkelerde politikalarımıza ve ürünlerimize, insanların yetkin içeriklerle bağ kurması ve dezenformasyonun yayılmasının engellenmesi için büyük yatırımlar yapıp şartları ihlal eden videoları kaldırdık. Önemli bir gelişme kaydettiğimizi görüyoruz. Dezenformasyonun kıyısındaki videoların öneri algoritması yoluyla tüketimini tüm YouTube izlenmeleri içinde yüzde 1’in altına düşürdük. Tüm izlenmelerin yüzde 0,21 kadarı, daha sonra kaldırdığımız kurallara aykırı içeriklerden oluşuyor. Kendimizi geliştirmenin yollarını aramayı hep sürdürüyoruz ve teyit topluluğuyla da çalışmalarımızı güçlendireceğiz.

Kaynak: Journo

Değişim başladı: Bildiğimiz sosyal medyanın sonu

dezenformasyon featured Youtube
1 YouTube Shorts'a yapay zeka destekli araçlar geldi
YouTube Shorts’a yapay zeka destekli araçlar geldi
2 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
3 Influencer'ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
Influencer’ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
4 İş dünyasında haftanın atamaları (19-25 Temmuz)
İş dünyasında haftanın atamaları (19-25 Temmuz)
5 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
Güncel Haberler
Marketing Türkiye Influencer Rating Report 5.9 milyon etkileşime ulaştı
Marketing Türkiye Influencer Rating Report 5.9 milyon etkileşime ulaştı
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (18-31 Temmuz)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (18-31 Temmuz)
Türkiye’nin turizm geliri 16,3 milyar dolara ulaştı
Türkiye’nin turizm geliri 16,3 milyar dolara ulaştı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Artı ve TEV iş birliğindeki “Seçmeyelim” kampanyasına IPRA’dan çifte ödül
Haberler
Artı ve TEV iş birliğindeki “Seçmeyelim” kampanyasına IPRA’dan çifte ödül
İrem Alimoğlu
6 gün önce
Sosyal medyanın Mayıs ayı şampiyonları belli oldu!
Araştırma
Sosyal medyanın Mayıs ayı şampiyonları belli oldu!
Nafizcan Önder
8 Haziran 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (17-23 Mayıs)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (17-23 Mayıs)
Nafizcan Önder
23 Mayıs 2025
Duru ve AÇEV’le çocuklar "Oynaya Oynaya" iyileşiyor
Haberler
Duru ve AÇEV’le çocuklar “Oynaya Oynaya” iyileşiyor
Nafizcan Önder
16 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.