
Temu’nun erişimi bir yılda yüzde 300’ün üzerinde arttı!
Gemius Türkiye, e-ticaretin ezber bozan oyuncusu Temu’yu verilerle mercek altına aldı. Çalışmaya göre geçen yılın Temmuz ayında yaklaşık 7 milyon erişime ulaşan Temu, bir yıl içerisinde erişimini yaklaşık yüzde 314 artırdı.
Amerika Birleşik Devletleri’nde 2024 yılında App Store’da en çok indirilen ücretsiz iOS uygulamalarında birinci sırada yer alan Temu, Türkiye’deki kanun düzenlemeleriyle sınırlı hareket alanına rağmen önemli büyüme rakamlarına ulaştı.
Gemius Audience’ın Temmuz 2024-25 verilerine göre, Temu’nun toplam erişimi bir yılda büyük bir sıçrama kaydetti. Geçen yılın Temmuz ayında yaklaşık 7 milyon erişime ulaşan Temu, aydan aya erişimini artırmaya devam ederken, bir yıllık süreçte erişiminde yaklaşık yüzde 314 artırdı.

Peki Temu’yu kullanıcılar en çok hangi platformdan ziyaret ediyor?

Gemius Audience’ın Temmuz 2025’i kapsayan verilerine göre bu dönemde Temu 29 milyon ziyaretçi ağırladı ve bu ziyaretçilerin 20 milyonu Temu uygulamasını kullandı.
Temu’ya girenler alışveriş için yaklaşık 25 dakikasını sitede/uygulamada harcarken, ziyaretçi başına görüntüleme sayısı ise 86 oldu.
Erkeklerin ilgisi daha fazla
Cinsiyet ve yaş dağılımı incelendiğinde ise Temu’yu ziyaret edenlerin arasında erkekler ön plana çıkarken, en çok 25-44 yaş aralığındaki kullanıcıların tercih ettiği görülüyor.

Temu’nun ziyaretçisini en çok paylaştığı rakibi Trendyol

Elbette sadece Temu’ya girip alışveriş yapanlar olduğu kadar hem Temu’ya hem de rakipleri Trendyol, Hepsiburada ve Amazon’a giren ziyaretçiler de var. Gemius Audience’ın Temmuz 2025 verilerine göre, Temu ile Trendyol küme kesişiminde; Temu’nun yüzde 49, Trendyol’un ise yüzde 69’luk erişime ulaştığı görülüyor. Hem Temu hem de Trendyol’a giren ziyaretçi erişimi ise yüzde 41 seviyesinde. Hem Temu hem Hepsiburada’ya giren ziyaretçi erişimi yüzde 31 olurken, Amazon ile ortak erişim yüzde 25’te kalıyor.
Ağustos ayında sosyal medyaya damga vuran markalar belli oldu!