29 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tek çıkış inovasyonsa, işte size 10 yol!
Haberler

Tek çıkış inovasyonsa, işte size 10 yol!

Duygu Su Ocakoğlu
20 Temmuz 2020
2 dk okuma

İnovasyon konsepti sektör fark etmeksizin tüm iş dünyasının ya dilinde ya gündeminde ya da aksiyon planında. Ancak bütün bu ilgiye rağmen inovasyonun katmanları hakkında sürdürülen sohbetler oldukça kısıtlı. Genel tanımını iş operasyonlarını daha etkili ve verimli hale getirecek bir ürün geliştirmek olarak kabul edebileceğimiz inovasyon aslında tarih boyunca birçok şekilde karşımıza çıktı.

Tek çıkış inovasyonsa, işte size 10 yol!

İnovasyon odağında çalışan Doblin’in yayınladığı bir grafik, geçmişte gerçekleşen ve tarihin seyrini değiştiren fikir, ürün veya hizmet buluşlarının 10 tür inovasyonun bir karışımı olduğunu ortaya koyuyor. İnovasyonu basit bir süreç, süslü bir kelime veya gözde büyütülen bir konsept olarak görmenizin ötesinde iş dünyasının beklentilerindeki anlamıyla, İnovasyon Çarkı grafiğiyle daha anlaşılır kılınıyor.

Doblin’e göre inovasyonun türleri 3 ana başlık altında toplanıyor; Yapılandırma/Biçim, Değer Önerisi/Sunu ve Deneyim.

Yapılandırma/Biçimsel İnovasyon

Yapılandırma başlığının altında 4 inovasyon türü yer alıyor;

  • Gelir modeli: Gelirinizi nasıl kazandığınız.
  • Network: Akran ve meslektaşlarınızla değer yaratmak üzere kurduğunuz iletişim ve ilişkiler.
  • Yapı: Yetenek ve varlıklarınızı nasıl konumladığınız.
  • Süreç: İşinizi hayata geçirirken uyguladığınız size özel, rakipsiz yöntemler.

Değer Önerisinde/Sunuda İnovasyon

Sunu başlığının altında ise 2 inovasyon türü yer alıyor;

  • Ürün performansı: Ürününüzü diğerlerinden ayıran özellikleri ve sorunsuz çalışması.
  • Ürün sistemi: Asıl ürününüzün yanında sağladığınız ek ürün ve hizmetlerin yarattığı ekosistemin başarısı.

Deneyimde İnovasyon

İnovasyon kelimesine eşlik eden bir diğer kavram da deneyim; iç, dış, müşteri, kullanıcı… Her birinin deneyiminde yeni kilometre taşlarına ulaşıldığı bu dönemde deneyimde inovasyonda yakından inceleyebileceğiniz 4 başlık yer alıyor;

  • Hizmet: Sunduğunuz ürünle birlikte sağladığınız destek ve iyileştirmelerin bütünü.
  • Kanal: Ürünlerinizin tüketicilere hangi kanallardan, nasıl ulaştığı.
  • Marka: Kurum ve ürünlerinizin nasıl temsil edildiği.
  • Müşteri etkileşimi: Müşterileriniz kurduğunuz önemli iletişimler.

 

Bu başlıkların alt alta sıralanması aradığınız o “Evreka!” anını size yaşatmasa dahi her bir başlığı inovasyon için ayrı bir kulvar olarak ele almak önce kurumunuzu, sonra sektörünüzü, en sonunda ise tüm iş dünyasını ve iş yapış modellerini değiştirebilir. İlk ve en önemli adım, bir yerden başlamak!

 

 

doblin dönüşüm inovasyın çarkı inovasyon
1 Kadınlar için en iyi iş yerleri açıklandı!
Kadınlar için en iyi iş yerleri açıklandı!
2 McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
3 Türkiye'nin "koku" haritası
Türkiye’nin “koku” haritası
4 Yapay zekanın geleceği ve iş dünyasındaki etkileri Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’nde tartışıldı
Yapay zekanın geleceği ve iş dünyasındaki etkileri Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’nde tartışıldı
5 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Güncel Haberler
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Galatasaray futbolcuları lisanssız ürün çekiminde yer aldı! Kulüp "izinsiz çekim" dedi…
Haberler
Galatasaray futbolcuları lisanssız ürün çekiminde yer aldı! Kulüp “izinsiz çekim” dedi…
İrem Alimoğlu
24 Eylül 2025
Veriden stratejiye: Adjust ile mobil pazarlamanın yeni gerçekliği
Haberler
Veriden stratejiye: Adjust ile mobil pazarlamanın yeni gerçekliği
Advertorial
29 Eylül 2025
Sadece bir YouTube var!
Haberler
Sadece bir YouTube var!
Sena Tufan
4 hafta önce
Zara'nın reklamları "sağlıksız derecede zayıf" modeller nedeniyle yasaklandı
Haberler
Zara’nın reklamları “sağlıksız derecede zayıf” modeller nedeniyle yasaklandı
İrem Alimoğlu
6 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.