26 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tehlike büyük: Z kuşağının yarıya yakını "Yapay zeka ne diyorsa doğrudur" diyor!
Haberler

Tehlike büyük: Z kuşağının yarıya yakını “Yapay zeka ne diyorsa doğrudur” diyor!

Sena Tufan
26 Ocak 2025
2 dk okuma

EY, Z kuşağı ve yapay zeka arasındaki ilişkiyi ele alan yeni araştırmasını yayımladı. Araştırma, 2030 yılına kadar küresel iş gücünün yüzde 30’unu oluşturacak Z kuşağının yapay zekayı aktif bir şekilde kullandığını ancak bu teknolojinin geniş kapsamda değerlendirilmesinde bazı eksiklikler yaşandığını ortaya koyuyor. Aynı zamanda yapay zeka için birincil bilgi kaynağının sosyal medya olduğunu da gösteren araştırmada, Z kuşağının yapay zekanın geleceğinin temel itici gücü olacağına dikkat çekiliyor.

EY’ın Microsoft ve TeachAI iş birliğiyle, beş bölgede 16 ülkeden 17-27 yaş arasındaki 5 bin 218 katılımcıyla gerçekleştirdiği Z Kuşağı ve Yapay Zeka Araştırması, genç neslin yapay zekayı yoğun bir şekilde kullandığını ancak bu teknolojinin geniş kapsamda eleştirel olarak değerlendirilmesinde ve uygulanmasında bazı eksiklikler yaşadığını ortaya koyuyor.

Y kuşağının ardından iş gücünde hızla büyüyen ve 2030 yılına kadar küresel iş gücünün yüzde 30’unu oluşturacak bu nesil, yapay zekayı etkili kullanmak için daha derin ve güvenilir bilgiye ihtiyaç duyuyor. Bu kapsamda eğitim ve iş dünyası için kritik öneriler sunan araştırmada, geleceğin iş gücünde önemli bir yere sahip olacak Z kuşağının yapay zeka kullanma becerilerinin geliştirilmesine yönelik yollar ele alınıyor. 

Eleştirel değerlendirmede zorluk yaşıyorlar

Z kuşağının çoğunluğunun yapay zeka teknolojilerini aktif olarak kullandığını ortaya koyan araştırmaya göre, kullanıcı profilleri yüzde 15 “süper kullanıcı”, yüzde 61 “çeşitli kullanıcı” ve yüzde 24 “geride kalanlar” olarak üç gruba ayrılıyor. Z kuşağı, yapay zekanın tekrarlayan görevlerde zaman tasarrufu ve büyük miktarda verinin analizinde kolaylık sağlaması açısından faydalı olduğunu düşünürken, diğer yandan yanlış bilgi üretme ve insan yaratıcılığını azaltma gibi risklerine de odaklanıyor.

Ayrıca araştırmada yapay zekanın hangi ürünler ve görevlerde yaygın olarak kullanıldığını anlama konusunda Z kuşağının çoğunlukla (yüzde 69) başarılı olduğu görülüyor. En düşük performansın da yapay zekanın eksikliklerini eleştirel olarak değerlendirme (yüzde 44) ve en iyi komutları yazma (yüzde 56) konularında yaşandığı öne sürülüyor.

Aynı zamanda katılımcılar, yapay zekayı kullanmak için gereken en önemli yetkinlikler arasında yaratıcılık ve merak (yüzde 52), eleştirel düşünme (yüzde 47) ve kodlama/bilgisayar programlama (yüzde 46) olduğunu belirtiyor.

Yapay zekaya karşı eğitimciler katı, işverenler daha esnek

Katılımcıların yüzde 42’si, eğitimcilerin bazı görevlerde yapay zeka kullanımına teşvik etmediğini, buna karşılık yalnızca yüzde 15’i işverenlerinin aynı şeyi söylediğini belirtiyor. Bu durum, eğitimcilerin yapay zeka kullanımını intihalle ilişkilendirme ve akademik dürüstlüğü koruma eğilimini yansıtırken, işverenlerin daha esnek bir tutum sergilediğini gösteriyor. Rapor, eğitimciler ve işverenlerin her geçen gün daha da gelişen yapay zeka teknolojisine uyum sağlamaya çalışırken ihtiyaç duyulan iş birlikleriyle de bu dengesizliklerin giderilebileceğine dikkat çekiyor. 

Yapay zeka hakkındaki bilgiler sosyal medyadan geliyor

Araştırma ilk olarak; işletmelerin ve eğitim kurumlarının, Z kuşağının yapay zeka konusundaki bilgi ve becerilerini geliştirmek amacıyla özel eğitimler ve rehber niteliğinde kaynaklar sağlaması gerektiğini vurguluyor. Bu çerçevede, kamu ve özel sektörün iş birliğiyle bu konuya yönelik daha kapsamlı bir müfredat geliştirilmesinin önemine dikkat çekiliyor. İkinci olarak, Z kuşağının yüzde 55’inin yapay zeka hakkındaki bilgilerini sosyal medyadan edindiği göz önüne alındığında, bu platformlarda güvenilir ve doğrulanmış içeriklerin yaygınlaştırılmasının da kritik bir adım olduğu ifade ediliyor.

EY Türkiye İş Gücü Danışmanlığı Lideri ve Danışmanlık Bölümü Şirket Ortağı Ersin Yıldırım araştırma hakkında şu değerlendirmelerde bulundu: “İş hayatında yer almaya başlayan en genç nesil olan Z kuşağının, kariyeri boyunca yapay zekanın uzun vadeli etkileriyle karşı karşıya kalacağı aşikâr. Z kuşağı, teknolojiye olan doğuştan yatkınlığıyla yapay zeka kullanımında önemli bir adım atmış olsa da bu teknolojiyi doğru bir şekilde değerlendirme ve potansiyelinden tam olarak yararlanma noktasında daha fazla desteğe ihtiyaç duyuyor. Bu kuşağın yapay zeka alanında temelden etkin bir şekilde yönlendirilmesi için eğitim ve iş dünyasının iş birliği halinde olması, eleştirel düşünme becerilerinin güçlendirilmesine yönelik stratejiler geliştirmesi gerekiyor.”

CEO’ların 2025 ajandasında neler var?

EY featured
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 Instagram’dan 8 yeni özellik
Instagram’dan 8 yeni özellik
3 Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
4 Her iki şirketten biri Temmuz zammı konusunda kararsız!
Her iki şirketten biri Temmuz zammı konusunda kararsız!
5 Amazon CEO'su açıkladı: Binlerce kişi işten çıkarılacak
Amazon CEO’su açıkladı: Binlerce kişi işten çıkarılacak
Güncel Haberler
Bundle, içerik ve teknolojiyle marka hikâyeciliğine yeni bir boyut kazandırıyor
Bundle, içerik ve teknolojiyle marka hikâyeciliğine yeni bir boyut kazandırıyor
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa'nın lideri oldu
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa’nın lideri oldu
Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Minecraft'ın filmi gişe rekoru kırarak açılış yaptı!
Haberler
Minecraft’ın filmi gişe rekoru kırarak açılış yaptı!
Nafizcan Önder
7 Nisan 2025
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Haberler
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Sena Tufan
11 Mayıs 2025
Yapay zekalar kendi toplumunu kuruyor!
Haberler
Yapay zekalar kendi toplumunu kuruyor!
İrem Alimoğlu
19 Mayıs 2025
YouTube Rating Report sonuçları açıklandı: Mart ayında haberin merkezi "YouTube" oldu!
Haberler
YouTube Rating Report sonuçları açıklandı: Mart ayında haberin merkezi “YouTube” oldu!
Nafizcan Önder
10 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.